Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wzrost oleju silnikowego


maniek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie potrzebuję pomocy moja audica zawsze ciut brała olej teraz niestety zaczeła go produkować :) na początku tego tygodnia sprawdzam olej a tu ponad stan; :( w oleju nie zaobserwowałem płynu chłodniczego więc padło na ropę.

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania????

- sprężanie

- wtryski

- gdzies wyczytałem żę moze byc to pompa vacum????

nie wiem co jeszcze pacjentka to a4 B5 1.9tdi 1z 90km 1995 rok 400 tys km aha oczywiscie zwiększyło sie troszkę spalanie co do mocy raczej bez zmian w koncu to juz babcia

Pozdrawiam

Edytowane przez maniek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie potrzebuję pomocy moja audica zawsze ciut brała olej teraz niestety zaczeła go produkować :) na początku tego tygodnia sprawdzam olej a tu ponad stan; :( w oleju nie zaobserwowałem płynu chłodniczego więc padło na ropę.

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania????

- sprężanie

- wtryski

- gdzies wyczytałem żę moze byc to pompa vacum????

nie wiem co jeszcze pacjentka to a4 B5 1.9tdi 1z 90km 1995 rok 400 tys km aha oczywiscie zwiększyło sie troszkę spalanie co do mocy raczej bez zmian w koncu to juz babcia

Pozdrawiam

pierścienie tłokowe kończą żywot w połączeniu ze słabymi wtryskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1Z-cie to tylko lejące wtryski i jazda na krótkich odcinkach.

Nie ma bardzo innej drogi niż przez pierścienie tłokowe, którędy napęd mógł by się do oleum dostawać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zawsze sprawdzam po nocy i zawsze było ok a tu nagle tyle za dużo. Olej wymieniałem co 15 tys km i przez ten czas dolewałem naprawdę znikome ilości przeważnie po dłuższych trasach jak jechałem z butem w podłodze.

Idę zaraz zobaczyć ile przybyło po wczorajszym dniu.

Druga sprawa to taka że zdarzyło mi się parę razy coś takiego ze sprawdzam olej a tu na miarce minimum nic nie dolewałem pojeżdziłem i na drugi dzień sprawdzam i jest stan jak z poprzednich dni nie czaje tego zawsze sprawdzam olej po nocy i w tym samym miejscu auto stoi równo.

Zdaję sobie sprawę że ropa jedynie przez pierscienie dostaje się do oleju no nie ma innej drogi ale czy nie powinna mi audica kopcić?? albo słabo zapalać? Auto zapala mi na dotyk czy zimne czy ciepłe po odpaleniu widać z tłumika dymek ale raczej to para wodna po chwili ustaje jedynie przy gwałtownym przyspieszeniu puści tzw. bączka czarnego.

Panowie a orientuje się ktoś ile taka naprawa mnie wyniesie????? bo nie wiem czy nie lepiej szukać innego motoru wiadomo ze ciekawe na co się trafi ale ten już ma 400 tys km wiec przy wymianie pierscieni czeka go kapitalny remont.


własnie sprawdzałem stan oleju podniósł się na bagnecie o jakieś ok 2-3 mm. Zauważyłem jeszcze coś ubywa mi płynu chłodniczego przez tydzien czasu ubyło mi w zbiorniczku wyrównawczym jakieś 0,5 cm ale dałem sobie z tym spokój gdyż płyn chłodniczy skraplał sie w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem. Dziś postanowiłem poszukać wycieku i zauważyłem ze mokra jest skrzynia biegów w okolicach króćca z 3 swiecami od podgrzewania płynu ale on jest szczelny niestety mokre jest łączenie głowicy z uszczelka. Sprawdzałem czy niema nalotów na korku wlewu oleju, czy w płynie nie ma oleju, czy po odpaleniu wezę nie są twarde i czy w zbiorniczku nic nie bulgocze i nic nie zauważyłem także olej nie zmienił koloru ani nie ma sladów płynu.

Sam już nie wiem czy po prostu padła uszczelka i przez nią są te wszystkie problemy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo bagnetu dobre ?

Nieraz plastik lubi się skruszyć, pęknąć i gniazdo może być sporo niżej.

Poziom płynu zaznacz markerem, po nocy zawsze sprawdzaj, weź pod uwagę ze zmiana temperatury zewn. ma wpływ minimalny na poziom płynu. Latem a zimą będzie mala różnica.

Jaki masz motor ? Uzupełnij profil.

Który masz rok ?

Jest pdf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo bagnetu dobre ?

Nieraz plastik lubi się skruszyć, pęknąć i gniazdo może być sporo niżej.

Poziom płynu zaznacz markerem, po nocy zawsze sprawdzaj, weź pod uwagę ze zmiana temperatury zewn. ma wpływ minimalny na poziom płynu. Latem a zimą będzie mala różnica.

Jaki masz motor ? Uzupełnij profil.

Który masz rok ?

Jest pdf ?

rok 1995 pierwszy:) płyn i olej zawsze sprawdzam rano po nocy. Z tym gniazdem to nie wiem ide luknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób próbę olejową. Jak dużo ciśnienie wzrośnie to pierścienie zdechły. Ale z drugiej strony jak by pierścienie zdechły miałbyś duże przedmuchy do skrzyni korbowej.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzałem ten lejek od bagneta i byl już rozpadający sie ale trzymal lecz dla swietego spokoju kupilem nowy i niestety olej nie opadl.

Tak panowie dymu za mną nie ma lekko bączka puści przy ostrym przyspieszeniu, mocy tez jak na takiego dziadka ma w zapsie najlepiej oddał bym go gdzies do warsztatu ale u mnie w okolicy nie ma mechaników od dieseli sątylko tacy co wymieniaja po kolei nowe części.

A może być tak że wtryski leją i po mimo jeszcze dobrych pierscieni ropa siei tak dostaje do oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejące wtryski powodowały by czarną zasłonę dymną.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik by nierówno chodził. W twoim modelu wtryski ciężko zajechać.Ewentualnie spuścić olej do przezroczystego naczynia i sprawdzić go czy nie ma płynu chłod. glikolu. Nigdy ropy nie widziałem w oleju. Ale myślę że mechanik powinien to zauważyć.

Ile ci go przybywa ?

Może kolego jesteś poprostu przewrażliwiony. Jak by przybyło monad max. stan to bym się martwił. A jak 2 mm to nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzam poziom oleju zawsze poziom sie trzymal pomiedzy min a max no moze ciut powyzej tej polowy. na pozątku tygodnia jak odkryłem te zjawisko:) poziom oleju na bagnecie był powyżej max, spuściłem ok 0.5 litra oleju i stan oleju powrócił do normalnosci niestety po 2 dniach jeżdzenia oleju znow przybyło ok 3mm na bagnecie :( normalnie tragedia przez bagnet nie czuc zadnych przedmuchów jak odkrece korek wlewu oleju ciut dmucha ale nie ma tragedi. Mam odłączoną odmę tzn założoną butelkę z dziurami na weżu od odmy i tam jest jakas maź czy piana ale myśle ze to chyba normalne. Auto nie kopci moc ma raczej bez zmian.

Jutro chyba podjadę do pompiarza niech może chociaż wtryski zobaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Wtryski ale może się mylę. Daj znać ile zapłaciłeś za sprawdzenie ewentualnie wymianę końcówek z regulacją, nie wiem moze odmą jakoś zaciąga wilgoć do korby. Ale to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam, że to jest płyn chłodniczy. Musiałbyś nie mieć kompresji, żeby olej napędowy dostawał się do silnika. Jeżeli silnik równo startuje z 4 cylindrów to raczej nie olej napędowy tylko płyn chłodniczy dostaje się do silnika. Lejące wtryski = dużo czarnego dymu + ewentualnie zapach gotowanego oleju napędowego za samochodem.

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś u pompiarza powiedział ze to raczej nie wtryski bo auto nic nie dymi ale jak chce to mam wymontowac je i dac do sprawdzenia za sztuke 10zl co do odpalania to auto zapala od strzała ale jak jest po nizej -5 to 5 sekund troche kuleje ale zaraz jest ok. Te sprawdzanie wtrysków nie duzy koszt wiec chyba je dam do sprawdzenia.

Ja też myslalem ze to plyn chłodniczy ale spuszczony olej jest czarniutki bez zabarwien i jakis tam dziwnych oczek czy plamek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to nie możliwe żeby olej był czyściutki kiedy go przybywa. Moim zdaniem źle sprawdzasz. Albo auto stawiasz w innym miejscu jak mierzysz stan. Zrób fotę na bagnecie jak to wygląda.

Chyba ze ktos ci dolewa, jakiś żartowniś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to nie możliwe żeby olej był czyściutki kiedy go przybywa. Moim zdaniem źle sprawdzasz. Albo auto stawiasz w innym miejscu jak mierzysz stan. Zrób fotę na bagnecie jak to wygląda.

Chyba ze ktos ci dolewa, jakiś żartowniś.

tzn zle to sformulowalem ze czysciutki chodzi o to jest czarny ale nie widac sladow np plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn z olejem idealnie sie miesza. W malych ilościach plynu w oleju nie ujrzysz,jak pójdzie wieksza ilość to dopiero zaczyna olej zmieniać kolor na kolor kawy z mlekiem.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...