DaRo4422 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Witam ponownie. Zamieszczam mój kłopot w tej dziedzinie. Wymieniłem silnik w mojej niuńce<stary to awx> teraz to sam do końca nie wiem co mam bo to albo nowszy awx albo avf<wstawiony jest silnik z passata także 130koni>....... widocznie teraz mam nowszego awx albo avf bo w klawiaturze są inne śruby naciskające na pompki..... u mnie były z takim czubkiem a w tym silniku są wklęsłe..... mech dał ciała i nie zauważył różnicy i nie spasowało sie to ze soba i śrubki powyszczerbiało i 1 pompowtrysk został uszkodzony..... już odzyskałem od mech 600zł więc jutro zaczynam szukać 4 nowych<używanych oczywiście> pompek bo z kasa już cieńko..... ps te śrubki służą do reg ciśnienia w pompkach? Jak dobrze kupić? jest jakis turoial<przewodnik> jak dobrze ustawić i sprawdzić pompki? pech mnie prześladuje odkąd kupiłem moja niuńkę...... Proszę pomóżcie bo ręce opadają....... moje pompki mają końcówkę AR czym sie różnią i czy można wstawić jakieś lepsze? PomOCy........[br]Dopisany: 06 Październik 2008, 11:32_________________________________________________Dodam, że silnik był bez pompek i wstawione zostały moje. Gdyby silnik był kompletny, lub mech był bardziej ogarnięty<chłop zna się na rzeczy, dobry fachowiec ale tutaj dał ciała....> uniknął bym tego problemu:( * stosuj proszę właściwy prefix. [Musashi]
jaro4444 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Podaj pełny nr VW pompek (ten pisany małym drukiem)
adamooo Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Witam ponownie. Zamieszczam mój kłopot w tej dziedzinie. Wymieniłem silnik w mojej niuńce<stary to awx> teraz to sam do końca nie wiem co mam bo to albo nowszy awx albo avf<wstawiony jest silnik z passata także 130koni>....... widocznie teraz mam nowszego awx albo avf bo w klawiaturze są inne śruby naciskające na pompki..... u mnie były z takim czubkiem a w tym silniku są wklęsłe..... mech dał ciała i nie zauważył różnicy i nie spasowało sie to ze soba i śrubki powyszczerbiało i 1 pompowtrysk został uszkodzony..... już odzyskałem od mech 600zł więc jutro zaczynam szukać 4 nowych<używanych oczywiście> pompek bo z kasa już cieńko..... ps te śrubki służą do reg ciśnienia w pompkach? Jak dobrze kupić? jest jakis turoial<przewodnik> jak dobrze ustawić i sprawdzić pompki? pech mnie prześladuje odkąd kupiłem moja niuńkę...... Proszę pomóżcie bo ręce opadają....... moje pompki mają końcówkę AR czym sie różnią i czy można wstawić jakieś lepsze? PomOCy........[br]Dopisany: 06 Październik 2008, 11:32_________________________________________________Dodam, że silnik był bez pompek i wstawione zostały moje. Gdyby silnik był kompletny, lub mech był bardziej ogarnięty<chłop zna się na rzeczy, dobry fachowiec ale tutaj dał ciała....> uniknął bym tego problemu:( * stosuj proszę właściwy prefix. [Musashi] kupiłeś młodszy silnik..wtedy górne popychacze są inne.. spróbuj wyszukać takie same pompki..bo jak zaczniesz sie bawić to będzie więcej problemów.. po wymianie na taki sam pompowtrysk nie będziesz musiał korygować programu..
jaro4444 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Robisz tak: - demontujesz oslonę plastikową rozrządu, - demontujesz osie obrotu popowtrysków, - odkręcasz śruby trzymające pomki, - wyjmujesz pompki, - do nowych pompek zakładasz komplet uszczelek dopasowanych do typu pompki - http://www.allegro.pl/item428359451_428359451.html - pamiętaj o drucianym pierścionku trzmającym podkładkę miedzianą, - wkładasz pompki z uszczelkami smarując je lekko ropą by dobrze weszły, - przykręcasz pompki NOWYMI śrubami z ASO i odpowiednim momentem (nie pamietam teraz jakim), - zakładasz oś popychaczy z popychaczami i odpowiednimi śrubami wkręconymi w dźwigienki, - pokręcamy silnikiem tak by krzywka napędzająca pompkę była na max podniesiona pod rolką (górny martwy punkt na krzywce) - ustawiamy odpowiedni luz i kontrujemy, - powtarzamy czynność dla pozostałych pompek, - skręcamy pokrywę zaworów, - odpalamy. Jak nie potrafimy tego zrobić to oddajemy np do MR Motors albo innego tunera do roboty, a zrobią to porządnie i profesjonalnie.
DaRo4422 Opublikowano 6 Października 2008 Autor Opublikowano 6 Października 2008 Thx:D Poradze sobie;] zamowiłem AR i po jutrze powinienem je miec;] dam logi zobaczycie od razu jak chodza bo jest gwara rozruchowa wiec jak cos bedzie nie tak to kase oddadza;]
adamooo Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 tylko pamiętaj o uszelkach..4 komplety troche kosztują
marewel Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 - pokręcamy silnikiem tak by krzywka napędzająca pompkę była na max podniesiona pod rolką (górny martwy punkt na krzywce) - ustawiamy odpowiedni luz i kontrujemy, Wlasnie autor pytal jaki ma byc ten luz.
grzanek85 Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Zamontowanie i ustawianie Wskazówka Wymieniać śruby zespołów pompowtryskiwaczy. Nowe pompowtryskiwacze dostarczane są wraz z pierścieniami uszczelniającymi typu o-ring i uszczelką termiczną. Podczas montażu nowego zespołu pompowtryskiwaczy musi zostać wymieniona również należąca do niego śruba regulacyjna w dźwigience zaworowej. Podczas ponownego zamontowania dotychczasowego zespołu pompowtryskiwaczy muszą zostać wymienione pierścienie uszczelniające typu o-ring i uszczelka termiczna → Rozdział. Podczas wszystkich prac, w których wymagana jest regulacja zespołu pompowtryskiwaczy, musi zostać oczyszczona śruba regulacyjna w dźwigience zaworowej oraz sworzeń kulisty zespołu pompowtryskiwaczy i sprawdzone ślady zużycia. W przypadku zużycia musi zostać wymieniony sworzeń kulisty i śruba regulacyjna. Powierzchnie współpracujące pomiędzy sworzniem kulistym i śrubą regulacyjną posmarować smarem -G 000 100-. Przed zamontowaniem zespołu pompowtryskiwaczy sprawdzić prawidłowe zamocowanie trzech pierścieni uszczelniających typu o-ring, uszczelki termicznej i pierścienia zabezpieczającego. Pierścienie uszczelniające typu o-ring nie mogą być przekręcone. – Naoliwić pierścienie uszczelniające typu o-ring i prowadnicę w głowicy silnika. – Umieścić zespół pompowtryskiwaczy bardzo ostrożnie w głowicy silnika i wcisnąć go do oporu. – Włożyć element napinający w boczną szczelinę pompowtryskiwacza. Wskazówka jeżeli zespół pompowtryskiwaczy nie stoi pod kątem prostym do elementu napinającego, może się poluzować śruba mocująca i dojdzie do uszkodzenia zespołu pompowtryskiwaczy lub głowicy silnika. – Dlatego zespół pompowtryskiwaczy należy ustawić w następujący sposób: – Nową śrubę mocującą tak daleko wkręcić w element napinający, aby zespół pompowtryskiwaczy mógł się jeszcze swobodnie obracać. – Teraz ustawić zespół pompowtryskiwaczy prostopadle do wspornika wałka rozrządu. – Sprawdzić za pomocą suwmiarki (zakres pomiarowy co najmniej 400 mm) wymiar -a- od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni pompowtryskiwacza. Zespół pompowtryskiwaczy z kołnierzem cylindrycznym przy nakrętce: Cylinder Wymiar -a- 1 332,2 ±0.8 mm 2 244,2 ±0.8 mm 3 152,8 ±0.8 mm 4 64,8 ±0.8 mm Zespół pompowtryskiwaczy ze ściętym kołnierzem przy nakrętce: Cylinder Wymiar -a- 1 333,0 ±0.8 mm 2 245,0 ±0.8 mm 3 153,6 ±0.8 mm 4 65,6 ±0.8 mm W razie potrzeby ustawić pompowtryskiwacz i dokręcić śrubę mocującą w następujący sposób: Moment dokręcenia: 12 Nm i obrócić dodatkowo o +270° (3/4 obrotu). Dokręcić każdorazowo najpierw śruby wewnętrzne -2-, a następnie śruby zewnętrzne -1- w kilku etapach. Moment dokręcenia: 20 Nm i obrócić dodatkowo o 90° (1/4 obrotu). Umieścić czujnik zegarowy na śrubie regulacyjnej zespołu pompowtryskiwaczy, jak pokazano na rysunku. Obracać wał korbowy w kierunku obrotów podczas pracy silnika, aż rolka dźwigni popychaczy znajdzie się na szczycie wałka napędowego. Strona rolki -patrz strzałka A- znajduje się w najwyższym punkcie. Czujnik zegarowy -patrz strzałka B- znajduje się w najniższym punkcie. Wyjąć czujnik zegarowy. Obrócić teraz śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej, aż będzie wyraźnie odczuwalny opór (pompowtryskiwacz znajduje się w położeniu krańcowym). – Obrócić z powrotem śrubę regulacyjną z położenia krańcowego o 225°. – Przytrzymać śrubę regulacyjną w tej pozycji i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą momentem 30 Nm. Dalszy montaż następuje w odwrotnej kolejności, należy przy tym przestrzegać następujących punktów: – Podłączyć złącze wtykowe zespołu pompowtryskiwaczy. – Zamontować osłonę głowicy silnika → Gr.napraw15. Proszę bardzo
jaro4444 Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Obrócić teraz śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej, aż będzie wyraźnie odczuwalny opór (pompowtryskiwacz znajduje się w położeniu krańcowym). – Obrócić z powrotem śrubę regulacyjną z położenia krańcowego o 225°. – Przytrzymać śrubę regulacyjną w tej pozycji i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą momentem 30 Nm. Krótko i bez mądrości serwisowych - jak osadzić pompkę z nowymi uszczelkami wiesz, po tym jak dokręcić śrubę trzymającą pompkę też wiesz. Tak jak pisałem krzywka musi być w górnym martwym punkcie - unosić musi na max rolke dźwigienki. Wówczas jak napisał Grzanek85 wkręcasz do oporu śrubę regulacyjną i cofasz ją o 225 stopni (praktycznie wystarczy 180 i łatwiej to jest dokładniej zmierzyć) :gwizdanie: Kontrujesz wówczas nakrętkę na tej śrubie (śrubę podtrzymujesz wówczas kluczem imbusowym). Dalej składasz jak było opisane.
DaRo4422 Opublikowano 14 Października 2008 Autor Opublikowano 14 Października 2008 Wstawiłem dzisiaj nowe pompki;] długo się odpowietrzał ale zaskoczył;] Traktorek heheh ale za to już nie trzęsie. Dla pewności że dobrze wyregulowałem pompki jutro podjadę do szpeca zajmującym się nowymi silnikami;] Korekcja na 2 garkach jest na - a na 2 jest+ <taki pytanko dla ciekawości: ile powinny wynosić korekcje? i czy powinny być na "+" czy na"-" ? i czym się to reguluje?> dzisiaj już nie dam rady zrobić loga bo zmęczony na potęgę jestem. Ale nadal ma ciąg od 2 000obr:/ dawniej na 5biegu od 70km/h już miał dobry ciąg a teraz magiczne 2 tyś i wystrzeliwuje jak szalony....... OCB?:/ jeszcze jedno pyt... wcześniej je zadałem ale nikt nie odpowiedział... Mianowicie te zawory N75 od turba i od regulatora spalin są takie same?? Bo mój stary od turba miał białą główkę tą na którą nasadza sie przewody, a teraz mam identyczny jak od Regulatora tnz taki sam wyglad i napisy. Może coś w tym jest? Hmmm?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się