Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zrobione wszystko i nadal notlauf 1.9 TDI awx


cerui

Rekomendowane odpowiedzi

Audi A4 B6 sedan 1.9 TDI AWX 2001 rok.

Mam problem z notlaufem i męcze go od miesiąca. Nic nie pomaga.


Błąd to popularny:

17965 - charge pressure control: positive deviation.

P1557 - 35 - -


Kupiony nowy N75, wymieniony intercooler, nowa gumowa rur,

którą podpina się pod turbo na zawleczkę a z drugiej strony na klamrę,

sprawdzony czujnik doładowania, turbo wyjęte przeczyszczone dokładnie i wymieniony wkład/łopatki (CHRA).

Przewody sprawdzone i jeden wymieniony.

Cały serwis filtrów i oleju robiony w ubiegłym miesiącu.

Wciąż to samo.


4 bieg obroty już prawie 3000 i lotlauf, tryb awaryjny silnika.


Podpielem od kolegi, który ma to samo Audi (awx) jego chip box.

Po podłączeniu silnik trzepie się niemiłosiernie, szarpie nim i rzuca.

U kumpla po pierwszym podłączeniu wszystko wyglądało normalnie.

przejechałem się po autostradzie i po 10 min na postoju nadal są te objawy.

Kolega podejrzewa G62.


Co wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi dynamiczne grupy 11, prawdopodobnie masz zapieczoną zmienna geometrie w turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi dynamiczne grupy 11, prawdopodobnie masz zapieczoną zmienna geometrie w turbinie.

Przecież napisał że czyścił!?

Stary dobry sposób to na podmianę zamieniać czujniki z innego auta i testować. Chociażby wspomniany G62 choć nie obstawiałbym że aż tak negatywnie wpływałby zły odczyt temperatury. Podmień map sensor.

wysłane z Commodore 64

Edytowane przez elmer80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik cisnienia do podmianki, u mnie w awx przerabialem to samo... :kwasny: a po wymianie czujnika nowe auto :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi dynamiczne grupy 11, prawdopodobnie masz zapieczoną zmienna geometrie w turbinie.

Przecież napisał że czyścił!?

Stary dobry sposób to na podmianę zamieniać czujniki z innego auta i testować. Chociażby wspomniany G62 choć nie obstawiałbym że aż tak negatywnie wpływałby zły odczyt temperatury. Podmień map sensor.

wysłane z Commodore 64

Map sensor = czujnik doładowania. Sprawdzony i sprawny (przez podmianę na działający od kolegi).

No nie mam pomysłu.

czujnik cisnienia do podmianki, u mnie w awx przerabialem to samo... :kwasny: a po wymianie czujnika nowe auto :banan:

Co masz na myśli przez czujnik ciśnienia? Chodzi o map sensor / czujnik doładowania? Map sensor sprawdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co widzisz w kanale10 i 11 na postoju jak silnik nie chodzi? Zrób loga 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co masz na myśli przez czujnik ciśnienia? Chodzi o map sensor / czujnik doładowania? Map sensor sprawdzony.

czujnik cisnienia doladowania, ten na dolocie, przykrecany srubką

Edytowane przez osiolekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra więc odpada skoro sprawdzony.

Zobaczymy co 011 pokaże

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj VAG-COM 311-2 nigdy nie mógł się połączyć z " Engine / 011 ". Tym razem także.

Dwa dnie wcześniej wymieniałem "kardridż" (chra) turbiny i dziś pojawił mi się błąd

17552 mass air flow sensor open or short to the ground p1144 35 00

Wtyczkę i gniazdo tego sensora spsikałem preparatem do poprawy styków elektrycznych i błędu więcej nie było.

Narazie obstawiam MAF, coolant temperature sensor, przewód do akumulatora turbo (ktoś mi o nim wspominał) lub przewód który idzie z N75 na gruszkę turba.

Do końca tygodnia pracuję ale na weekend powinienem mieć dostęp do komputera serwisowego (poprzez kolege).

Porobię odczyty błędów, jakieś testy podczas jazdy i jeśli nie będzie nic konkretnego wymienię te 4 rzeczy o których pisałem.

Dlaczego po podpięciu powerboxa na jałowych obrotach trzęsło silnikiem niemiłosiernie (u kumpla za pierwszym razem jak i póżniej nie było takich objawów)?

Jeśli ktoś ma wskazówki zachęcam do pisania.

Proszę nie zamykać tematu. Będę podawał dalsze postępy.

Edytowane przez cerui
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz że te pałerboksy to gówno??? Silnik aż się telepie ze strachu...

Poważnie to daruj sobie tego typu usprawnienia.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często pomaga wymiana gruchy turbo na nową.

Zresztą kilku gigantów tak regeneruje turbo u mnie w rejonie.[emoji12]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą próbować dalej z POWER-BOXAMI póki coś się nie rozsypie :facepalm: . Jak masz VAG-a zrób logi i wszystko będzie jasne co jest nie tak. Wymiana po kolei to strata kasy jak może leżeć jakaś pierdoła w tym.


POWER-KRISS też z nie jedną taką regeneracją się spotkałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często pomaga wymiana gruchy turbo na nową.

Zresztą kilku gigantów tak regeneruje turbo u mnie w rejonie.[emoji12]

Grucha była sprawdzony przy wyciągniętym turbo dwa dni wcześniej. Ładnie chodziła. Powerbox był tylko na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak można sprawdzić gruche.

Jeżeli sprężyna już niedomaga to na pusto może niby być ok, ale jak dochodzi ciśnienie spalin i reszta podczas pracy może się okazać że już nie ma tej siły co powinno i zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechaliśmy się po autostradzie z podpiętym urządzeniem serwisowym Snap-on Solus i wyszło że egr się przycina. Czeka mnie czyszczenie i dalsze testowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr przycina? no to odepnij wężyk i zaślep go. Wężyk a nie egr.

Najlepiej to zdejmuj gumę przed EGR i sprawdz czy jest zamknięty. Nie pomyl z klapą gaszącą która jest przed EGR i ma być otwarta.

Przetestuj na odpiętym EGR. Napisz wrażenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cie kolego. Mialem ten sam obiaw w takim samym silniku. Wymienilem zawor N75 i nadal to samo. Mechanior sciagnal turbine, wylala sie kupa oleju, luz na wirniku. Poszla do regeneracji i po zalozeniu znowu to samo. Cos mnie tknelo wyczyscic Egr i co sie okazalo to padla membrana w Egrze. po zalozeniu drugiego zaworu problem zniknal. Kumpel mial to samo co ja w pasacie. Najprostrzym sposobem u niego zeby sprawdzic czy to egr to wyciagnelismy wezyk i wkrecilismy srube. przejchal sie i pasek nie wpadl w tryb awaryjny. Wymienil na nowy i chula do dzis. Sprobuj u siebie sprawdzic moze i to EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik doładowania i wyczyściłem egr. Narazie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...