Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana napinacza łańcucha rozrządu z nastawnikiem ARG, ADR, AVV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam koledzy. Potrzebuję pomocy.Chcę wymienić napinacz łańcucha rozrz adu w swojej audi 1,8 125KM ARG. Posiadam już nowy napinacz do tego silnika z elektrycznym nastawnikiem faz rozrządu ( wtyczka ).

Interesuje mnie jak i co odkręcać i jakimi momentami dokręcać. Chcuiałbym przedewszystkim dowiedzieć się jakie momenty dokręcania potrzebne są do dokrećania wałkoów rozrządu i pokrywy zaworów. Może ktoś z was robił coś takiego i ma jakieś foto story. Czy posiada ktoś wiedzę co oprócz napinacza , jakie uszczelki i inne rzeczy trzeba kupić aby zabrac się do tej wymiany,

Czekam na pomoc

Opublikowano

Wiem tylko ze pokrywa 10 Nm ;)

Opublikowano (edytowane)

Posiadasz napinacz (jak nowy to oczywiście z zamontowaną blokadą - blokadę ściągasz dopiero jak napinacz siedzi w aucie na gotowo.). Potrzebujesz jeszcze uszczelkę pod ten napinacz - numer uszczelki oryginalnej to 058198217, do tego jakiś środek uszczelniający bo tam trzeba troszkę posmarować, do tego jeszcze uszczelka pokrywy zaworów - numer oryginału 058198025.

Porzebne narzędzia: inbus do odkręcenia cewki zapłonowej (świec nie wykręcasz), klucz dynamometryczny, klucz 10mm i jakiś dłuższy klucz Torx T30 bo śrubki są głęboko. Wałki rozrządu, napinacz i pokrywę dokręcamy momentem 10Nm.

Nie pamiętam ale raczej ten napinacz nie wyjdzie bez odkręcania wałków rozrządu. Przed demontażem oczwiście odpowiednie ich ustawienie (od znaku na jednym wałki do znaku na drugim wałku ma być odległość 16 rolek łańcucha. Wałki rozrządu odkręca się w ściśle określonej kolejności, w innym wypadku mogą pęknąć od naprężeń. Tak samo montaż też ma ściśle określoną kolejność.

Ten napinacz to najlepiej wymieniać jak się wymienia pasek rozrządu bo wtedy wszystko jest zluzowane. Ja niedawno zmieniałem sobie uszczelkę pod głowicą i jak dawałem głowicę do planowania to odkręcałem wałki z napinaczem. Jak chcesz jakieś fotki to podaj e-mail na PW.

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano

Teraz pytanie, podczas wymiany takowego napinacza i łańcuszka nie powinno zmieniać się także zębatek?? Są one wymienne??

Opublikowano

Jak są zużyte to nalezy wymienić i to wszystko.

Opublikowano

Ma ktoś namiary na takie? W katalogu Inter cars'u nawet nie występują ;/

Opublikowano (edytowane)

Nie będę się mądrzył bo nie jestem pewny ale raczej nie kupisz samych kół zębatych. Jak już to wymiana wałków rozrządu razem z tymi zębatkami. Nawet ETKA podaje wałek rozrządu z zębatką jako całość.

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano

Tak jest, znajomy mi to samo powiedział :-)

Opublikowano

Etka pisze że trzeba cały wałek niestety .

Opublikowano

a macie jakieś fotostory zmiany takiego napinacza oraz 2 pytanie czy trzeba wyjmowac oba wałki rozrządu

Opublikowano

Sądzę że napinacz powinien wyjść po odkręceni jednego wałka. Oczywiście wałka od zaworów ssących, wtedy nie trzeba zrzucać paska. Zaznacz sobie czymś tylko np. markerem żebyś później tak samo wałek włożył w łańcuch.

Opublikowano

A łańcucha nie wymieniasz?

Opublikowano

Taki film z wymiany łańcucha znalazłem

Opublikowano (edytowane)

Jak będziesz także wymieniał łańcuszek to wałek wydechowy trzeba poluzować inaczej nie wyjmiesz go.

Edytowane przez sawul
Opublikowano

koledzy a może macie jakieś dane dot. wymiany ewentualnie czyszczenia smoka w misce

Opublikowano

Przednią panewkę wałków rozrządu składasz na masę uszczelniającą i trzeba by było pewnie wymienić uszczelniacz wałka ssącego

Opublikowano

Jak będziesz także wymieniał łańcuszek to wałek wydechowy trzeba poluzować inaczej nie wyjmiesz go.

ale wałek wydechowy poluzować wszystkie sruby aby wyjąc ten łańcuszek

i jaka jest kolejnosc odkrecania srub wałka

Opublikowano (edytowane)

Zdj_cie_0015.jpg

Wymontować najpierw pokrywy łożysk 3 i 5

Wymontować pokrywę łożyska podwójnego ta od przodu

Wymontować obie pokrywy łożysk przy napinaczu

Wykręcić śruby mocujące napinacz

Poluzować i równomiernie odkręcać pokrywy łożysk 2 i 4

UWAGA śruby pokryw łożysk należy poluzować równomiernie,gdyż w przeciwnym razie wałek się napręża i może pęknąć

przepisane z książki,sam z tego korzystałem,powinno Ci pomóc :)

Edytowane przez piocio83
Opublikowano

Wałek ssący jak już.

Opublikowano

Cześć,

To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie :-)

Odnośnie tematu nastawnika hydraulicznego wałka rozrządu mam pytanie. Z 5 miesięcy temu wymieniłem go (kupiłem niby "oryginalną" część z allegro) i niestety ale aktualnie cieknie z plastiku przy wtyczce (chyba jest to cewka). Czy można przełożyć samą cewkę ?? Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane od środka, ale od zewnątrz przykręcane jest to na dwie śruby torxowe. Czy cewka z innego/starego napinacza będzie pasowała p&p? Czy po odkręceniu cewki nic nie nie ulegnie uszkodzeniu ? Na marginesie kod mojego silnik to ADR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...