Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopot z regulacją napięcia ?


ChilliPalmer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Chopy ! ;-)

Problem mam i to nie mały. Od jakiegoś czasu dzieją mi się cuda z elektroniką i elektryką w samochodzie.

Ostatnio zauważyłem że kiedy stoję rozgrzanym czy zimnym samochodem na biegu jałowym i występują bardzo delikatne poszarpnięcia silnika a wewnątrz jest zapalone światło to zaczyna ono z bardzo dużą częstotliwością "pomrygiwać" zależną od częstotliwości telepnięć silnika.

Efekt trochę podobny do przygasającego światła podczas wichury. Tyle że wszystko dzieje się dosłownie w milisekundach lub ułamkach sekund. Prawie tak szybko jak stroboskop.

No i co ciekawe, xenony mam te same od roku ale barwy nie zmieniły, oryginalne żarniki philipsa. W każdym razie - prawie nówki ;-)

A od jakiegoś czasu wyświetla mi błąd right main beam light, mimo że żarnik świeci. Więc wyszedłem z samochodu, zostawiłem silnik odpalony i tak sobie patrzę na te światła, a one tak jak by na ułamki sekund przygasały (jednakowo), dokładnie to samo co z oświetleniem wewnętrznym !

Co ciekawe - silnik wyłączony - problemu pomrygujących świateł brak !

Pytanie gdzie szukać przyczyny ? Coś przy alternatorze ? Wiązka jakaś ? Objawy regulatora napięcia ?

Do wtorku niestety nie mam dostępu do multimetru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba swiatla mrygaly czy tylko ten prawy co blad pokazywal? na wylaczonym silniku i wlaczonych swiatlach tez swiatla przygasaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywala błędy, to musi być duży chwilowy spadek napięcia, Wydaje mi się że gdyby regulator nie domagał to miałbyś problemy z rozruchem.

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Te chwilowe przygaśnięcia swiateł to efekt zadziałania układu ograniczenia napięcia.

Regulator nie pracuje na obszarze zakresu prawidłowej regulacji, działa tylko ogranicznik.

Jak będziesz tak jeździł to niebawem popalisz sterowniki w aucie i do tego uszkodzisz akumulator z przeładowania.

Prawdopodobnie masz napięcie ładowania na poziomie ok. 15V.

Ewentualnie jest coś nie tak z akumulatorem - zbyt duża rezystancja wewnętrzna lub słaby kontakt zacisku na klemie.

Najprościej jest podłaczyc na krótko równolegle do twojego inny akumulator by się upewnić która z dwóch opcji wchodzi w grę.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napięcie w trakcie pracy silnika. Ja mam 12.1 V na postoju - podczas pracy silnika 14,4 V czy to poprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napięcie w trakcie pracy silnika. Ja mam 12.1 V na postoju - podczas pracy silnika 14,4 V czy to poprawne?

Napięcie ładowania odpowiednie. Napięcie na postoju mogłoby być z 0,5V wieksze, ale jeżeli kręci i dobrze zapala to nie ma tragedii. Nie zaszkodzi podładowac akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napięcie w trakcie pracy silnika. Ja mam 12.1 V na postoju - podczas pracy silnika 14,4 V czy to poprawne?

Napięcie ładowania odpowiednie. Napięcie na postoju mogłoby być z 0,5V wieksze, ale jeżeli kręci i dobrze zapala to nie ma tragedii. Nie zaszkodzi podładowac akumulator.

Regulator napięcia wymieniony, napięcie stoi jak wryte na 14,2-4V. Natomiast na zachętę powiem że coś bardzo dziwnego dzieje mi sięz reflektorami w aucie. Spaliło mi żąrówkę xenon lub zapłonnik w niej. W tej samej lampie przestała świecić lampka od DRL i pozostała jedynie postojówka ! Co ciekawe kiedy ruszę kablami od DRLa zapala się, żeby po kolejnych kilku km zgasnąć.

Po odpaleniu na FISie mam kanonadę błędów ! Right Dipped Headlight, Right main beam headlight, Left dipped headlight, Left parking light ! Sam już nie wiem co się dzieje, masy na akumulatorze i przy alternatorze czyste. Poszarpywanie i przygasanie świateł bez zmian. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu ! Za chwilę idę wstawić nowe żarniki...

Jakie powinno być napięcie w trakcie pracy silnika. Ja mam 12.1 V na postoju - podczas pracy silnika 14,4 V czy to poprawne?

Napięcie ładowania odpowiednie. Napięcie na postoju mogłoby być z 0,5V wieksze, ale jeżeli kręci i dobrze zapala to nie ma tragedii. Nie zaszkodzi podładowac akumulator.

Regulator napięcia wymieniony, napięcie stoi jak wryte na 14,2-4V. Natomiast na zachętę powiem że coś bardzo dziwnego dzieje mi sięz reflektorami w aucie. Spaliło mi żąrówkę xenon lub zapłonnik w niej. W tej samej lampie przestała świecić lampka od DRL i pozostała jedynie postojówka ! Co ciekawe kiedy ruszę kablami od DRLa zapala się, żeby po kolejnych kilku km zgasnąć.

Po odpaleniu na FISie mam kanonadę błędów ! Right Dipped Headlight, Right main beam headlight, Left dipped headlight, Left parking light ! Sam już nie wiem co się dzieje, masy na akumulatorze i przy alternatorze czyste. Poszarpywanie i przygasanie świateł bez zmian. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu ! Za chwilę idę wstawić nowe żarniki...

Żarniki wstawione, wszystko świeci... zobaczymy jak długo...

EDIT:

Wróciłem z krótkiej wycieczki po mieście, w trakcie jazdy zauważyłem że któryś xenon gaśnie i ponownie sięzapala na dużych dziurach ! Niestety nie jestem w stanie określić który.

W lewej lampie (od strony kierowcy) podczas wyciągania starego żarnika zauważyłem że uszkodzona była wtyczka do palnika (ta blaszana) obudowa wtyczki była "rozwarta". Więc złożyłem ją jak Bozia przykazała ale podejrzewam że miganie pochodzi właśnie z tego światła.

Po zaparkowaniu pod domem xenony świecą perfekcyjnie - żadnego migotania. Próbowałem "strzelić" kilka razy w lampy żeby sprawdzić która przygasa ale niestety, każda świeciła bez zająknięcia.

Edytowane przez ChilliPalmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChilliPalmer rozwiązałeś problem?

U mnie sprawa wygląda tak, że xenon co jakiś czas przygasa na sekundę. Po chwili gasną oba i zaświecają się. Dziwna sprawa, bo nie mrugają stroboskopowo, jak przy zużytych żarnikach. Czasem zgaśnie żarnik przy mocniejszym klepnięciu w gaz. Nie chcę od razu kupować żarników, bo może się okazać, że to nie to.

EDIT:
Wymiana żarników rozwiązała problem. Niepotrzebnie szukałem na siłę innych problemów.

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...