Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kompresja w układzie chłodzenia [ASN]


dm88

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem, a mianowicie wszystko wskazuje na to, że dostaje mi się kompresja do układu chłodzenia. Gdy silnik osiągnie temp 90 stopni i wystarczy że przejadę zaledwie parę km i zgaszę to występuje bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i co jakiś czas zaworek ciśnieniowy otwiera się i wypuszcza niewielkie ilości płynu.

Z naprawą nie ma problemu, bo mam nadzieję że to uszczelka pod głowicą. Bardziej obawiam się pękniętego bloku silnika.

Co o tym sądzicie? Dodam, że płyn jest czysty i nie ma w nim oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma w nim oleju to o niczym nie świadczy.

Na dwoje babka wróżyła w jakim stanie miałeś katakizatory?

To w sporej mierze przez nie następuje awaria czy to uszczelki czy bloku kiedy to ciśnienie nie ma gdzie ujśc..

nalezało by sprawdzić czy nie ma w układzie chłodzenia zawartości CO2 wtedy będzie mniej więcej wiadomo co się stało może masz zakamienioną chłodnice i się np przegrzewa i obejdzie się bez rozbierania silnika moze popmpa siada moze byc wiele przyczyn.

Kiedy pompa z termostatem była wymieniana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd kpl był wymieniany ok 20 tys km temu. Termostat świeżo wymieniony. Samochód niedawno kupiłem. Ktoś zdemontował termostat i chyba już wiem dlaczego.

Czyli na przyszłość katalizatory najlepiej zlikwidować i wyeliminować sondy. Faktycznie będę musiał zrobić test na CO2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gibon_81 i co zrobiłeś? Dało się jakoś w miarę łatwo zdiagnozować pęknięcie bloku po zdjęciu głowic czy po prostu zrobiłeś test szczelności głowic? Najchętniej bym swój motor robił, bo skoro te silniki tak się sypią, to nigdy nie wiadomo jaki będzie silnik używany. Mam przejechane 168 000 km - pewny przebieg.

Ewentualnie zostaje wsadzenie BEX, albo 2.7 Bi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 170 tysiacach blok nie powinien ci pęknąć ale mniejsza o to. Sprawdź głowice i będzie wszystko jasne, pozatym u mnie na drugiej tuleji było widać maluśką ryskę to było pęknięcie. Radzę poszukać innego silnika a ten sprzedaj na części. W częściach dostaniesz za swój spokojnie te 3 koła a za dobrą używkę powinieneś dać ok 4000. Nie jest to już jakaś tragedia dużo tych silników na naszym rynku. Ale najpierw dobrze sprawdź skąd to ciśnienie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak pisze gibon. Zdiagnozuj dokładnie skąd idzie ciśnienie. jeśli z głowic to możesz naprawiać jeśli z bloku to nie łudź się że to naprawisz i będziesz zadowolony.

Jeśli blok to wymiana silnika na używkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używka może być wadliwa zaraz po zakupie albo za jakiś czas będzie to samo co u mnie. Poważnie zastanawiam się nad włożeniem 2.7 ARE. Podobno nie ma dużo przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wiesz jakie to koszta... To lepiej opyl tą i kup oryginalne 2.7 i tyle. Nie będę cię namawiał ale mam to już za sobą i powiem, że jestem zadowolony z mojego "używanego" silnika. Kupiłem i jest ok pali mało oleju, moc w normie. Dałem 3500 a za stary dostałem ok 3000. Krzywdy nie ma. Jak kupisz 2.7 to też gwarancji nie dostaniesz a największa krzywda jaka spotyka ASN'a to ręce pseudo mechaników, pozatym psuje się jak każdy inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że B6 mi się podoba, tylko nie ma w ofercie 2.7 niestety. A6 jest dla mnie zbyt duże. Jednak takie wady jak pękanie bloku czy głowicy to niezbyt dobrze świadczy o Audi. Mniejsza o to. Jakbym miał robić swap, to pewnie kupiłbym anglika A6 2.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej o tym ze w 3.0 często pęka blok to nikt nie reagował i były osoby które twierdzily ze gadam głupoty a okazuje się ze jednak coś w tym jest i to nie pojedynczy przypadek

Nikt też nie pisze na temat prawdopodobnej przyczyny ale zgadzam się z wypowiedzą kolegi z początku wątku ze prawdopodobnie przyczyną jest druga popularna w tych silnikach usterka czyli zapchane katalizatory

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już wcześniej, że 3.0 to silnik jak każdy inny. Wejdź na forum a6 i zobacz w dziale technicznym jakie usterki ludzie opisują i w jakich silnikach. Główne to jest mowa o 1.8t i 2.7 potem 3.0 i 2.4. więc prosze nie pierdzieć o tym jaki to ASN awaryjny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się silnik jak silnik a największą jego wadą są pseudo mechanicy co to łapy wpie*rzaja tam gdzie nie trzeba i się uczą dosłownie uczą się czy to ustawiać, wymieniać rozrząd na V6 czy przeprowadzają inne naprawy na chybił trafił nie mając pojęcia o procedurach naprawy konkretnej usterki. Czasem jak widzę jak taki się zabiera do roboty to Qrwica bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wole jak mi się wysra uszczelka pod deklem albo napinacz w głowicy niż ma peknac blok w silniku którego cena na allegro jest wywindowana w górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co Audi czeka na troszkę więcej czasu i będę demontowal głowice. Dam znać jak będę coś wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...