Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z Alternatorem


Moriusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczow,

Mam maly problem z alernatorem (3ci wciagu roku ....) ale zaczne od poczatku....

Piewszy alternator padl ... zostal wymieniony na 028903025S(Bosh 0123505011) w maju 2014 u germancow w drodze do polski ... Usluga wykonana zostala w Serwisie Bosh, Panowie ladnie przerobili ( dorobili) laczke do w/w alternatora i bez wiekszych problemow wszystko smigalo ladnie pienie i powabnie ... Autko stalo 4 mce nie uzywane ale przepalane co jakis czas ... nie uzywalem bo firmowka jezdzilem wiec poprostu Audiczka stala i odpoczywala....

Tydzien temu wracam sobie spokojnie z zakupow, ujechalem jakis 1km i zgaslo mi ladowanie .... Uczulony na ten problem biegusiem na pobocze i sprawdzanie co sie dzieje czy pasek nie polecial ( ostatnio wywalilem kompresor od wspomagania ... wiec balem sie ze cos sie moglo spierdzielic..) Otwieram maske a tam Pozar przez duze P jara sie wewnatrz alternatora ... Zgasilem auto na lawetce pod dom ... wycieczka na szrot nowy( uzywka) 028903028(Bosh 0123515003) alternator nowy regulator napiecia bo w tym co byl szczotki mowily wymien mnie bo sie skonczylysmy ... a wiec zakupiono ori Bosh 1197311511.. Wszystko ladnie pieknie ladowanie powrocilo :banan: szczesliwy wracam z watsztatu do domu git. 2 dni pozniej jedziemy do pracy i bum brak ladowania i nagle wrocilo ... mowie spoko moze szczotekczki sie dotarly... ale potem zaczely sie jeszcze lepsze jazdy ladowanie +16V a w aucie jasno jak cholera ... ok dojechalem do domu nie przekraczaja 1,300 obrotow bo w tym zakresie bylo 14V ladowania .. pojechalem wymienilem regulator no bo jasne ze to jego wina ( kontrolka aku swiecila sie tak lekko przygaszona nie jasno tylko na ciemno) ...

Zalozylem kolejny i kontrolki aku brak ale ladowania rowniez brak ... mierzone na alternatorze i na aku przez vaga deske i miernik.

Czy ktos moze mi podpowiedziec co moze byc przyczyna czy to alternator sam w sobie sie spierdzielill ;/ czy moze cos innego?

z gory dzieki

Moriusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz do elektryka prawdopodobnie poszly male diody i niech przyokazji sprawdzi ci instalacje od alternatora tzn mase i plusowy do aku cos nie gra uciebie ze masz takie czeste problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem jest. Znaczy się nie mam efektów świetlno-cieplnych typu pożar, ale ładowania brak i przygaśnięta kontrolka. Gdzie szukać problemu?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem jest. Znaczy się nie mam efektów świetlno-cieplnych typu pożar, ale ładowania brak i przygaśnięta kontrolka. Gdzie szukać problemu?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

masz overload... albo stale zwarcie gdzies sprawdz regulator w AFN nie trzeba zdejmowac przodu mozna dostac sie od tylu jest to troche upierdliwe ale ja juz to robie w 10 min :P wiec da sie

i uwazaj bo skonczysz jak ja z rozwalonym akumulatorem .. roczny bosh poszedl na smietnik ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek sprawdzony, diody ok, dziś zmieniam regler, zobaczymy jak wyjdzie to opowiem.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Mała aktualizacja: alternator ze zmienionym regulatorem dalej nie ładuje, nie wiem, może to coś innego... dodam jeszcze, czego nie dodałem wcześniej: gdy cała sprawa z brakiem ładowania wyszła na jaw zaglądnąłem pod maskę i zważyłem, że straciłem nakrętkę mocującą oczko jednego z kabli (oznaczenie D) alternatora (nakrętka 8) - wcześniej jakiś czas mi coś pod maską dzwoniło, ale nie mogłem zlokalizować co - była to pewnie ta nakrętka. Teraz sprawdzałem, przy przekręceniu stacyjki w ogólnie nie zapala się kontrolka od aku, więc wzbudzenia chyba nie ma.

Czy od tego układu jest jakiś bezpiecznik/ew. przekaźnik? Gdzie go szukać jak coś takiego jest?

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to samo co mam i ja :) czyli na 90% walniete diody na alternatorze... chyba ze zalozyles padniety regulator... ale wtedy byla by kontrolka caly czas ... testowane :) sprawdz czy masz prad ladowania na alternatorze na tej duzej nakretce(13) i do masy jesli jest wiecej niz pokazuje aku to jest git.. dwa podskocz do zaprzyjanionego elektryka niech ci looknie na aku czy nie dostal zwarcia cel .. tez moze byc taki obiaw( takie info dostalem dzis od zaprzyjaznionego elektryka.. sprawdz teraz kabeki czy ci sie nie przetarl gdzies i zaloz ta mala :rant: nakretke 8.

U mnie porazka na calej lini .. aku ugotowane alternator nie dziala w ogole ani na stole ani w ogole wiec kapa :( dzialam dalej ale chyba inwalida pojdzie na chwilowa emeryturke i dostanie pare dodatkow na ktore czekal ...wiecej pomyslow brak .. chyba ze ktos mnie oswieci i dopowie cos apropo przekaznika bezpiecznika itd ..

EDIT

znalazlem na schemacie bezpiecznik F138 (150A) szukac w komorze silnika ( obstawiam ze w AFN puszka z ECU [sprawdze jutro])

A ten maly :rant: kabelek jest od wskaznika na desce :) wiec sprawdz manualnie miernikiem ladowanie

Edytowane przez Moriusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly kabelek cienki z konektorem zenskim to jest mowisz od wskaznika ladowania na desce (woltomierz). Ok, bede dzis wszystko badal. Dzieki za pomocnictwo.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to czasem ładowanie aku?

On jes cieniutki jak skorka na kaszance wiec chyba wielkie prady nie ida przez niego.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienki przewód jest od wbudzenia i idzie do zegarów. Wzbudzenie jest realizowane poprzez rezystor z równoległe wpiętą diodą (kontrolka ładowania).

Wzbudzenie można sprawdzić na dwa sposoby:

1. Odłączyć przewód wzbudzenia od alternatora, przekręcić stacyjkę i dotknąć przewodem do masy. Kontrolka ładowania powinna świecić. W ten sposób sprawdzamy czy z rezystorem w zegarach wszystko ok.

2. Odłączyć przewód wzbudzenia i podać napięcie z klemy "+" (lub zacisku plusowego przy alternatorze) przez żarówkę o mocy 3-4W, odpalić silnik, żarówka powinna zgasnąć a alternator ładować.

Nawet jeśli diody wzbudzenia w altku są walnięte, powinien sam się wzbudzić przy obrotach rzędu 2-3 tys.

Edytowane przez erchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienki przewód jest od wbudzenia i idzie do zegarów. Wzbudzenie jest realizowane poprzez rezystor z równoległe wpiętą diodą (kontrolka ładowania).

Wzbudzenie można sprawdzić na dwa sposoby:

1. Odłączyć przewód wzbudzenia od alternatora, przekręcić stacyjkę i dotknąć przewodem do masy. Kontrolka ładowania powinna świecić. W ten sposób sprawdzamy czy z rezystorem w zegarach wszystko ok.

2. Odłączyć przewód wzbudzenia i podać napięcie z klemy "+" (lub zacisku plusowego przy alternatorze) przez żarówkę o mocy 3-4W, odpalić silnik, żarówka powinna zgasnąć a alternator ładować.

Nawet jeśli diody wzbudzenia w altku są walnięte, powinien sam się wzbudzić przy obrotach rzędu 2-3 tys.

No to ktory dokladnie to jest przewod wzbudzenia? Ten super cienki na konektorze zenski-meski, czy ten grubszy (ale nie najgrubszy) przewod z oczkiem zakrecany nakretka 8mką? Zglupialem juz teraz. Aha, dodam ze altek jest od Boscha numer 0 123 515 008.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda ten regulator, ale oznaczenie wzbudzenia będzie D+ (L).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benz_alternator-0-123-335-003-003.jpg

Dokladnie taka plyta tylna alternatora. Maly konektorek ma oznaczenie W. Wzbudzenie byloby na tym styku na gwint 5 mm?

Znaczy sie jak opisywalem pare postow wczesniej mialem problemy z tym przewoden to moglem tym sposobem uszkodzic alternator?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Czyli ktory to wbudzenie? Konektorrk W czy sruba D+?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wzbudzenie byloby na tym styku na gwint 5 mm?

Tak, na styku D+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko posprawdzane, kabelek w porządku, brak ładowania na samym alternatorze (przewód ładowania), kontrolka na zegarach jest (sprawdzone z wykorzystaniem opisanego wyżej sposobu sprawdzania rezystora zegarów), wzbudzenie opisanym wyżej sposobem nie działa. Wzbudzenie wysokimi obrotami jest - wskaźnik napięcia na zegarach podniósł się do 14 V ale tylko na chwile.

Nie wiem, nie jestem elektrykiem, ale wszystkie objawy wskazują na to, że padły któreś diody, jak nie cały układ prostowania.

Niestety składam broń. Jutro auto idzie do speców. Jak będzie zrobione to powiem co było - dla następnych będzie krótsza droga poszukiwania.

Dzięki za wszelkie wsparcie :)


Ogrzewam temat.

Obiecałem opisać co było.

Specjalista orzekł i wymienił: pęknięty plastikowy koszyk (tulejka) łożyska tylnego wirnika spowodowała nietrzymanie łożyska i w konsekwencji jego zużycie, czego następstwem było bicie wirnika i zniszczenie komutatora (przetarł się/pękł mimośrodowo - nie byłem w stanie tego dostrzec na samochodzie).

Sprawa dość tania, więc żalu nie było. Mam nadzieję, że komuś to w przyszłości pomoże.

Edytowane przez hydzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...