Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju AFN


tfk83

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , w piątek wymieniłem olej w moim AFN, wszystko poszło sprawnie - silnik suchy. W sobotę idę do garażu a tam plamka pod autem wielkości ok 1zł , wjeżdżam na kanał - miska sucha, fitr również ale kropelka oleju na obudowie skrzyni biegów w miejscu łączenia z silnikiem. Dojście jest tam mizerne , widoczność również. Teraz nie wiem czy to uszczelka miski olejowej ( jest założona na silikon ) czy uszczelniacz wału od strony skrzyni.

Takie mam pytanie co z tym zrobić, czytałem tematy dotyczące wymiany uszczelki w misce i nie wiem jak się do tego zabrać ( wiem że muszę podnieść silnik tylko w jaki sposób ).

Czy jest jakiś sposób aby wykluczyć uszczelniacz wału bez demontażu skrzyni. Ile może kosztować wymiana u mechanika?

Jakie potrzebuję części ( chodzi mi o numery ) w przypadku wymiany uszczelniacza wału ( przy okazji sprzęgło + dwumas ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nie ma co od razu dwumasy ruszać i pchać sie w koszt ponad 2k ;)

Pierwsze co zrób to popatrz dobrze na filtr oleju może i raczej na pewno podczas demontażu jego wyciekło trochę oleju nie umyłeś tego i dokładnie w tym miejscu będzie spływał olej.

Drugie co to zobacz sobie odmę czy nie jest pęknięta(zaraz przy wyjściu z bloku silnika)jak odma jest uwalona to także oleju potrafi troche polecieć w tym samym miejscu.

Uszczelkę na wale jest łatwo sprawdzić wystarczy popatrzeć na otwór z góry skrzyni tam gdzie dwumase widać jak bedzie olej to znaczy ze uszczelka puszcza a dwumasa go wyrzuca na zew.

Możesz jeszcze popatrzeć na łączeniu skrzyni z silnikiem,tj przetrzeć w środku otworów tych olej i jak po chwili sie pojawi to też może być uszcelniacz ale też w tym przypadku miska bo tam tez jej połączenie.

Jak dojdziesz ze to miską puszcze daj znać a powiem Ci jak to zrobić :decayed:

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, fitr i silnik po wymianie wyczyściłem ( w sobotę gdy zobaczyłem 1 plamkę pod autem a więc na pewno nie jest to stary olej - poza tym kolor wskazuje na świeży ), odma również sprawdzona nie wygląda na pękniętą/ uszkodzoną. W otwór od góry patrzyłem - jest sucho widać rudawy kolor dwumasy - zęby suche, od dołu już gorzej, jest tam wilgotno.

Co do dwumasy to i tak mnie chyba nie minie - drga mi buda na wolnych obrotach i podczas przyspieszania szarpie delikatnie - myślałem że to przeguby ale wczoraj wpadły 2 nowe Pascale i trochę się poprawiło ale nie do końca, poduchy również sprawdzone niby ok ale jedna ( od strony kierowcy ) ma deliktanie spękaną gumę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż jeszcze palce w podstawę filtra olejowego i zobacz czy dla pewności nie puszcze uszczelka w chłodniczy oleju.

Jeżeli jest koło filtra wilgotno to sprawdziłbym to dokładnie.

A jak otwory w misce od spodu są zaolejone oś środka czy tylko ścieka tamtędy???

Wejdź w kanał niech ktoś zaciągnie ręczny i rusza a Ty popatrz jakie jest to spekniecie dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Włóż jeszcze palce w podstawę filtra olejowego i zobacz czy dla pewności nie puszcze uszczelka w chłodniczy oleju.

Tam są dwie uszczelki - jedna tak jak mówisz pod chłodniczką oleju (gumowy oring), a druga - metalowa pomiędzy całą podstawą filtra oleju a blokiem silnika. Ta druga też lubi cieknąć. Oprócz tego warto spojrzeć na czujnik ciśnienia oleju, który znajduje się nieco poniżej obok, też może popuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa filtra została sprawdzona ( raz już miałem taki przypadek że poluzowala mi sie chodniczka oleju i ciekło - więc sprawdziłem to w pierwszej kolejności ) - cała sucha , olej skrapla mi się na osłonie skrzyni w miejscu łączenia z silnikiem, z tego co zauważyłem to wewnatrz tych 2 otworów jest wilgotno, ale olej raczej z miejsca łączenia silnik skrzynia leci. Nie widzę czy to usczelka miski bo zasłania mi aluminiowy wspornik ( chyba )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.skrzynie.com.pl/skrzynia-biegow-audi-a4-1-9-tdi-fhn.html

Jak ciekne wew tych dwóch otworów na dole to albo uszczelniacz albo miska.

Proponuje najpierw miskę zrobić i czekać.

Mi jak ciekło z uszczelniacza to górą wyrzucało delikatnie olej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was miał już do czynienia z takim zestawem http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamachowe-passat-1-9-tdi-avf-awx-i5030219860.html.

tak sie zastanawiam czy nie wymienić dwumasy na jednomas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup używke sztywne a sprzęgło daj nowe tylko coś lepszego niż firma krzak.

Sam też mam zamiar zmienić na sztywne chodź bronilem dwumasy.

Koszt to przede wszystkim oraz żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie patrz na takie firmy jak SRL czy inne zamienniki, kup używke sztywnego koła a audi 80 albo 2.0 benzyna ABK albo jakiegos innego silnika + sprzęgło sachs z 1z, jak będziesz modził to obij tarcze kevlarem i wytrzyma koło 160kucy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprzęgło to tylko przykład - jak narazie mam dylemat czy jednomas czy dwumas z AWX.

Co do wycieku oleju to mniej więcej tak to wygląda

IMAG2115.jpg

IMAG2110.jpg

Edytowane przez tfk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak chcesz mieć spokój to zrób najpierw miche dobrze to wymyj i popatrz następnego dnia jak dalej bedzie lecieć to wtedy uszczelniacz.

Miska też albo była uszczelniona uszczelką albo silikonem musisz popatrzeć.

Pamiętaj ze są dwa rodzaje uszczelniaczy,jeden z wymiennym środkiem a drugi trzeba kupić caly.

Gdzieś tu widziałem ten drugi za śmieszna kasę.

Co do uszczelniacza to pamiętaj ze nie jest go tak łatwo założyć.

Ja musiałem zrzucać skrzynie po raz drugi bo lekko się podgiął i zaciekało a niby był ok jak go sprawdzałem...

Co do sprzęgła to ja tez mam ten dylemat.

Jak dwumase z AWX to i sprzęgło tez tylko pamiętaj ze w tarczy z AWX nie ma sprężynek tłumiących co w sumie jest i atutem i minusem.

Jak sztywne to raz dobrze i spokój na długie lata.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AFN-ie ciężko wymienić filtr oleju gdyż jest on zamontowany pod kątem i jeżeli pociekł po silniku olej podczas jego wymiany to ten niewielki wyciek pochodzi z filtra. Olej ten zacieka w zakamarki i podczas drgań silnika pojawia się na tym łączeniu, w przypadku wycieków przez uszczelkę miski to olej był pojawił się na łączeniu miski z blokiem i na samej misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm zastanawiające trochę to wszystko, wczoraj rano gdy wyjeżdżałem z garażu miałem znów małą plamkę pod autem , a dziś sucho - no i nie zaobserwowałem ubytku oleju. Podczas wymiany filtra dość sporo mi poleciało ale wydawało mi się że wszystko oczyściłem, być może jest tak jak piszesz gdzieś w zakamarkach jeszcze są jakieś resztki. Dla pewności kupie uszczelkę i dobiorę się do miski w wolnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co masz uszczelkę,czy silikon jak uszczelkę to ja mam nówkę bo kupiłem a okazało sie ze mam silikon :kwasny:

Jedź na myjke i w tym miejscu dokładnie ogarnij to ciśnieniowo.

Tylko nie napierdzielaj zbyt namiętnie po kostkach od skrzyni-są trochę dalej w skrzynie podpięte.

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm zastanawiające trochę to wszystko, wczoraj rano gdy wyjeżdżałem z garażu miałem znów małą plamkę pod autem , a dziś sucho - no i nie zaobserwowałem ubytku oleju. Podczas wymiany filtra dość sporo mi poleciało ale wydawało mi się że wszystko oczyściłem, być może jest tak jak piszesz gdzieś w zakamarkach jeszcze są jakieś resztki. Dla pewności kupie uszczelkę i dobiorę się do miski w wolnym czasie.

Jak sporo poleciało to już masz odpowiedź skąd wziął się olej. Zrobisz jak uważasz ale uszczelkę zostawił bym w spokoju taki sam efekt występuje w moim AFN-ie i przypuszczalnie w innych jest to samo. Olej zacieka w zakamarki silnika i nie jesteś w stanie go usunąć, stosowałem zmywacz do hamulców i zawsze część go gdzieś się ostała. Pojawiał się na połączeniu obudowy skrzyni z silnikiem ale od jakiegoś czasu stosuje do wymiany filtra butelkę po pepsi 2,25 l, obcinam równo dno, nasuwam na filtr i odkręcam to razem a wyciekający olej ląduje w butelce. Niestety po odkręceniu i tak wycieka z chłodniczki na blok z tym, że niewielka ilość.

Edytowane przez rikardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikardo, dobry sposób z tą butelką... jeszcze tylko chłodniczo owinąć jakąś szmatą i olej na pewno nie spłynie po dole silnika :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co masz uszczelkę,czy silikon jak uszczelkę to ja mam nówkę bo kupiłem a okazało sie ze mam silikon :kwasny:

Jedź na myjke i w tym miejscu dokładnie ogarnij to ciśnieniowo.

Tylko nie napierdzielaj zbyt namiętnie po kostkach od skrzyni-są trochę dalej w skrzynie podpięte.

Mam uszczelkę dodatkowo osadzoną na silikonie - chcesz sprzedać pisz na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...