Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] obroty simnego silnika , wibracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na zimnym silniku tak przez pierwsze 10 min jazdy obroty wachają się od 600-900obr/min na luzie , w jezdzie gdy np. pow 2000obr puszcze pedal gazu obroty spadną do ok 400 po czym wskoczy na 900(czy to normalne , gdzie szukac przyczyny?)Ponadto wczoraj rano po 3 dniach postaju auta

po odpaleniu telepalo go tak z min przy dodawaniu gazu wibracja sie zmiejszala po min wogule ustalo , nigdy wczesniej tak nie mialem.

Auto pali za pierwszym razem po 3-4 obr bo tak to sie chyba mowi?czy tj w normie?

Ponadto przy obr od 2100 do 2700 czuje sie pod pedalem gazu minimalne drganie , moze w/w problemy powiazane sa z jedna czescia?

Z gory dzieki za podpowiedz

Opublikowano

Przypadkowo zauważyłem że mam przebicie na cewce zapłonowej - musiałem ją wymienić

Przed wymianą miałem problemy z odpalaniem podczas dużej wilgotności powietrza. Po odpaleniu Auta był efekt wibracji i utrzymywały się małe obroty (konieczność podtrzymania pedału gazu) po upływie paru min i nabraniu temp przez silnik przestało wibrować. Obroty wtedy zaczeły wariować :mysli:wzrastały z 1000 nawet do 2300 i tak cyklicznie co 2sekundy podnosiły sie i spadały. Ogólnie tragedia.

Po wymianie Cewki problem z odpalaniem został wyeliminowany :no:, falowanie obrotów (z 1000 nawet do 2300) sie nie zmieniło acz kolwiek dzieje się to teraz żadko.

teraz Samochód odpala dobrze, ale obroty zawsze falują :confused4:(poza sytuacją wyjątkową kiedy to falują z 1000 nawet do 2300).

Na zegarach widać niewielkie skoki , jak włącze kanał 27 na klimatroniku (pokazuje wartośc obrotów silnika ) to widać dokładnie że silnik nie równo pracuje i wacha się z 780-840obr./min po dodaniu gazu opada na chwile do 400 i podnosi sie spowrotem na zakres 780-840 i utrzymuje sie to wachanie.

Efektem tego jest szarpanie podczas ruszania oraz podczas puszczania gazu w czasie jazdy w korku na 1biegu przy małej prędkości oraz przy dodawaniu gazu też podczas jazdy w korku przy małej prędkości. :disgust:strasznie to wkurza pewnie kierowcy z tyłu myślą że nie potrafie ruszać :disgust:

podłączyłem Vaga :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B

Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06335

5 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

Ad 1. Wymieniłem czujnik temperatury , kupiłem oryginalny w serwisie audi taki niebieski.

Ad.4 Wymieniałem też zawór węglowy związany z odpowietrzeniem baku paliwa.

pozatym wymieniłem świece, Kable WN.

Po tym wszystkim nadal obroty sie nie zmieniły. Szukam dalej pomocy

Mam luźny przewód podciśnienia mogę go łatwo wyciągnąć ręką czy musze to zrobić szczelne ?

Jeden magik powiedział że to może być uszkodzony komputer ;(

Jeżeli to przepustnica to gdzie to można kupić i za ile poza serwisem AUDI bo tam koszt to ok. 1500zł :shocked:

Oczywiście wolał bym orginał

Opublikowano

Widzę że problem nie mały , ja szczerze przyznam że jeszcze nie robiłem nic u siebie nigdy czasu nie ma a problem w sumie niewielki , podjadę może wkrótce na jakiś zlot to koledzy obeznani w temacie pewnie będą wiedzieli co w trawie piszczy...

Opublikowano

Na zegarach widać niewielkie skoki , jak włącze kanał 27 na klimatroniku (pokazuje wartośc obrotów silnika ) to widać dokładnie że silnik nie równo pracuje i wacha się z 780-840obr./min . Tak chyba jest w każdym aeb :mysli: ale takiego zjawiska nie mam ze: po dodaniu gazu opada na chwile do 400 i podnosi sie spowrotem na zakres 780-840 i utrzymuje sie to wachanie.

Opublikowano

u mnie to samo (moze nie az tak ale objawy takie same tylk ona mniejsz skale) ale tylko jak na zew. jest zimno (kolo -10) i tylko jak silnik jest zimny. Zadnych błędow na vagu - statnio logowalem go ze 3 miechy temu....)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...