bronti Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Witam, tak jak w temacie. Jechałem normalnie, po czym nagle zaczęła migac kontrolka silnika , a samochód zaczął się telepać (skrzynia biegów cała drżała), i samochód cały zaczał drżeć razem z silnikiem, który zaczął pracować jak traktor. Wrócilem do domu, silnik był caly gorący. Przy dodawaniu gazu telepie się coraz mocniej. Co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić? W samochodzie wymieniany był olej niedawno, mam Volveline MaxLife 10w/40 - olej na normalnym poziomie. http://bi.gazeta.pl/im/6/11546/z11546156X,Kontrolki-w-samochodzie.jpg- chodzi mi o tą kontrolkę konkretnie.
Joziek79 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Kontrolka awaryjnej pracy silnika...ciężko wyczuć co się stało, chyba potrzebny będzie odczyt błędów. Takie szarpanie może mieć kilka przyczyn począwszy od uszkodzenia cewki zapłonowej, jakiegoś przetartego kabla który dotyka masy, rozrządu itp. Skoro i tak nie chodzi jak trzeba proponował bym zdjęcie klemy akumulatora na jakiś czas....chociaż może nie pomóc spróbować warto. Edytowane 7 Marca 2015 przez Joziek79
bronti Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Hm, ktoś jeszcze ma jakieś pomysły może?
Mateuszek1001 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Podstawa to podłączenie VAG, bez tego ciężko jest cokolwiek powiedzieć.
bronti Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Jestem dość zielony w tych sprawach, u dowolnego mechanika da radę podłączyć pod VAG? A silnik jest nadal ciepły po ponad godzinie od wyłączenia go, co mogło (awaria czego moze) spowodować aż takie nagrzanie silnika podczas jazdy? Czy też cięzko to określić bez VAGa?
Joziek79 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Raczej ciężko, tym bardziej nie widząc i nie słysząc .... Raczej każdy mechanik ma już takie oprogramowanie. Mając audi polecam zakup takiego kabelka ....mam taki za 30 zł pod laptopa i daje rade, ewentualnie całe urządzenie diagnostyczne +/- 300 zł viaken. Inaczej za każde podłączenie przedsiębiorczy mechanik będzie Cie kasował Co do temperatury silnika....obserwowałeś zegary ? Wyszła ponad normę ? Czy płyn w układzie jest w zakresie ? Nie wiem....może termostat się zaciął w pozycji zamkniętej... Chociaż może przewrażliwiony jesteś po tym wydarzeniu i po prostu wydaje Ci się że jest taki gorący ... Edytowane 7 Marca 2015 przez Joziek79
xsebo1 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Może cewka... Wszystko na to wskazuje, u mnie było tak samo. Aso prowadzi nadal akcje serwisową na wymianę oryginalnych cewek zapłonowych, ja już dwie wymieniłem sam bo nie miałem czasu i zawsze mam jedną w bagażniku Sprawdzisz organoleptycznie odpinajac wtyczkę
bronti Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Wybaczcie tą prośbe, ale móglby mi ktoś wytłumaczyć gdzie znajduje się ta wtyczka, którą trzeba odpiąć?
rade Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) Gdzie masz cewki to chyba wiesz więc wtyczka o której mówi xsebo1 to ta która do cewki wchodzi, od przewodu w tym czerwonym plastiku. Bez VAGa to odpal auto, wyjmuj po jednej cewce do góry ( zobacz sobie najpierw na zimnym czy lekko wyjdą) i będziesz widział czy się krztusi czy chodzi dalej jak chodził Wygląda na to, że nie pali na wszystkie cylindry, a to jest dobry sposób żeby skreślić jednego winnego. Jak tu nic nie wyjdzie to kolejne patrzył bym świece. Edytowane 8 Marca 2015 przez rade
bronti Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Dzięki kolego Jutro sprobuję i dam znać co wyjdzie.
enrike2 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 a najlepiej jakie swiece do naszych alt? z gazem i bez gazu?
xsebo1 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 To kwestia gustu, ja zakładam zwykle ngk i co 50 tys wymiana Na gazie powinno się częściej wymieniać, bo wyższa temp spalania. Nie ma to jednak wpływu na osiągi
bronti Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 Wracając do tematu. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy, samochód jednak zatracił trochę na mocy. Jeździłem jakiś czas i wszystko niby było okej, ale ostatnio w trasie przy wyprzedzaniu przy 4tyś obrotów samochód zapaliła się znowu kontrolka silnika. O co może chodzić? Dodam, że ostatnio wyszedl błąd katalizatora po podpięciu pod komputer, to może mieć coś wspólnego z tym? Oprócz tego, że pali się kontrolka silnika nic się nie dzieje, poza tym, że auto od wcześniejszego problemu straciło trochę na mocy i silnik jakby ciut glośniej pracuje.
mati95115 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 podłącz komputer będziesz wiedział co mu dolega
Joziek79 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) Nie wiem ale skoro nie chodził na jakiś cylinder (bądź cylindry) to paliwo w nim nie było spalane (brak iskry spowodowany wadliwą cewką) i płyneło do układu wydechowego (również katalizatora ), nie wiem czy mogło go uszkodzić...w wysokiej temperaturze paliwo mogło się spalać detonacyjnie....uszkodzić go przez co pojawia się bład katalizatora....gdyby został przypchany, czyli zmniejszona jego zdolnośc do przepływu spalin -> poczuł byś spadek mocy...czyli jak w Twoim przypadku To wszystko to tylko moje gdybanie i branie tego na "chłopski rozum" wiec za bardzo się tym nie sugeruj, ale miej na względzie Ehhhh ten mój chłopski rozum, poszukałem w necie i znalazłem. Jest tu właśnie o takim przypadku mowa....spalanie paliwa w katalizatorze niszczy go, gdy jest zniszczony zapycha się i traci moc Więc temat jak u Ciebie bardzo prawdopodobny. Oto link : http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/katalizator-w-samochodzie-jak-dziala-i-co-sie-w-nim-psuje-poradnik Edytowane 22 Marca 2015 przez Joziek79
bronti Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 dzięki za odpowiedzi, będę działał coś w tym kierunku
Joziek79 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 To nie odpowiedzi tylko PODPOWIEDZI pamiętaj że trzeba to zweryfikować na miejscu przy aucie... Tak naprawdę staramy się pomóc korespondencyjnie, wszystko wskazuje na katalizator, jednak nigdy nie ma 100% pewności bez obejrzenia i zbadania auta, a tu już zaczyna się rola mechanika.
rade Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 bronti nie bądź takim pesymistą, zobacz sobie jeszcze jak wygląda dolot jak będzie zawalony olejem to też auto nie będzie miało mocy, niestety czyszczenie go pomaga na kilkaset km ...
Joziek79 Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Dolot może być rownież do czyszczenia jednak moc zginęła po awarii cewki i powrocie do domu z tą awarią....paliwo dostawało się do katalizatora co mogło go uszkodzić , jeszcze ten błąd katalizatora w VAG-u... Nie mniej jednak dolot możesz sobie również poczyścić jak masz gdzie i lubisz pogrzebać, na pewno zrobienie czegoś samemu przynosi sporo frajdy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się