Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne falowanie obrotów, wypadanie zapłonu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie! Problem w sumie istniejący od zawsze. Za równo na Pb jak i LPG. Myślałem, że to przez instalację LPG, ale tydzień temu została wymieniona, wystrojona i dalej to samo. Mianowicie: obroty delikatnie falują o ok. 40 obr/min i słychać tak jakby wypadanie zapłonu (lekkie stuknięcie co jakiś czas i zadrżenie budą). Dodatkowo bardzo sporadycznie ale jednak jest problem z odpaleniem na ciepłym silniku, muszę dodać troszkę gazu. Na zimnym pali zawsze od strzała, ale czuć zapach benzyny i sondy zaraz po odpaleniu schodzą na -25%, by po kilku sekundach pokazywać już normalne wartości. Czujniki temperatury płynu chłodniczego i powietrza w dolocie pokazują dobre wartości (na zimnym temp. otoczenia, stopniowo temp. w dolocie rośnie). Na vagu żadnych błędów. Cewkę spryskałem wieczorem wodą i były na niej iskry. Podmieniłem wczoraj cewkę i nic się nie zmieniło, dalej przeskakują iskry. Napiszę co jeszcze zrobiłem w ciągu ostatniego roku:

- eżektor

- odmy

- wężyki podciśnieniowe

- przepustnica czyszczona i adaptowana

- świece

- kable WN

I teraz moje pytania: czy kable WN mogą powodować ten zapach benzyny po odpaleniu? czy źle ustawiony rozrząd może powodować takie problemy? logi rozrządu http://vaglog.pl/log_207421.htmlna co jeszcze można zwrócić uwagę, bo problem w sumie malutki, ale nie daje mi spokoju...

Edytowane przez Mateusz00
Opublikowano

A kable dobrej jakosci kupiles czy jakiez zamienniki? Ja jak u siebie kupilem pamietam jak dzis kable JANMOR bo chcialem zaoszczedzic to po odpaleniu silnika i polozeniu reki na cewce stracilem przytomnocs tak mnie jeb..

Opublikowano

NGK nowki sztuki. Chyba trzeba by na podmianke jakieś bremi czy beru założyć i sie przekonać.

Opublikowano

no niestety, ale do naszych V-ek ceny kabli WN to masakra, ja niestety z tych wzgledow jade na razie na janmorach, bo 500 wydac nie mialem w tamtym czasie

Opublikowano

no niestety, ale do naszych V-ek ceny kabli WN to masakra, ja niestety z tych wzgledow jade na razie na janmorach, bo 500 wydac nie mialem w tamtym czasie

Właśnie mnie tez nie stać żeby wymieniać wszystko jak leci po 2 razy dlatego szukam może ktoś uzyczy na podmianke i może tak cod sie dowiem

Opublikowano

mam to samo, u mnie winię raczej sondy, mam ich 4 i jestem na etapie namierzania która to konkretnie

jak podłączałem vaga ostatnio to jedna sonda stala na okolo 0,450V

Opublikowano

no więc zasięgnąłem paru różnych opinii i obstawiam, że u mnie będzie albo rozrząd, albo kable WN, ale co dokładnie to pewnie dowiem się w przyszłym miesiącu :)

Opublikowano

no więc zasięgnąłem paru różnych opinii i obstawiam, że u mnie będzie albo rozrząd, albo kable WN, ale co dokładnie to pewnie dowiem się w przyszłym miesiącu :)

A dlaczego rozrząd?
Opublikowano

vag pokazał, że jest u mnie trochę nieprawidłowo ustawiony, odchylenia na poziomie 6 stopni i podobno przez to może być taka sytuacja

Opublikowano

Też walczę z tym cyklicznym drżeniem. Jezeli chodzi o kable to skoro przy jeździe na gazie na niskich obrotach (poniżej 2 tys) i dodawaniu gazu zapłony nie wypadaja - auto przyspiesza bez szarpania własnie w najcięższych warunkach (najbardziej obciążonych) to chyba można wykluczyć ich winę. Poprawcie mnie jeśli sie mylę?

Daj znać co ustalisz bo też chętnie bym się z tym uporał. Sondy bym wykluczył, u mnie jedna nie pracowała to wymieniłem na ory bosch i zero zmian.

P.S Ja mam nowe janmory ale kupiłem je bo skoro sa specjalnie do LPG i mają 2 lata gwarancji to uznałem, że skoro sa ponad dwa razy tansze to czemu nie.

Opublikowano

Janmor i sentech to są kable już w pudełku zje..ne . Druga sprawa swiece i kable do gazu to jest najgorsze do gazu co może być :wink:

Opublikowano

Janmor i sentech to są kable już w pudełku zje..ne . Druga sprawa swiece i kable do gazu to jest najgorsze do gazu co może być :wink:

trzeba tu dodać również Magneti Marelli, kupiłem i na drugi dzień zwrot do IC, tragedia w porównaniu do ori używek nawet

Daj znać co ustalisz bo też chętnie bym się z tym uporał. Sondy bym wykluczył, u mnie jedna nie pracowała to wymieniłem na ory bosch i zero zmian.

Skoro tak to chyba można faktycznie te sondy pominąć.

W takim razie wg mnie szukamy w szczelności dolotu, głównie pod kolektorem i łączenie przepustnicy z rurą do filtra, kiedyś jak to rozkręcałem do czyszczenia przepustnicy to miałem podwinięta tą uszczelkę i ogólnie wsadziłem rozdartą trochę, chociaż ładnie naszła, można to gdzieś dostać plus uszczelki pod kolektor ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...