Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światło bagażnika


karaluch8

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej b5 avant, ostatnio patrzę i nie świeci się światło bagażnika po otwarciu klapy. Po przełączeniu przełącznika na świetło żeby się świeciło non-stop - świeci. Powiem co sprawdzałem - rozbierałem mikrostyk, sprawdzany omomierzem przewodzi, wszystko z nim git. Sprawdzałem jakie napięcie jest we wtyczce do której się podłącza owy miktrostyk który znajduje się w zamku, napięcie wynosiło ledwo 3v, nie wiem dlaczego... Do światła już nic nie dochodzi, 0,00v. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, są dobre. Styki czyściłem, i również nic. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przytarcie kabla. Dodam że reszta oświetlenia działa w porządku. W jaki to sposób działa? Ten mikrostyk przepuszcza przez siebie te 13v prosto do żarówki? Czy na swojej drodze ma jakieś moduły, przekaźniki? ...


Światła jak nie było, tak nie ma. Mam taki zamek http://img21.olx.pl/images_tablicapl/68172489_1_644x461_zamek-klapa-pokrywa-bgaznik-bagaznika-audi-a4-b5-chelm.jpgten włącznik działa. Wtyczka która do niego wchodzi ma napięcie nie cały 6v. Więc w czym jest problem? Dlaczego, tylko 6v? Czy to idzie do jakiegoś modułu komfortu? Czy jak? Ma ktoś może rozbebeszony bagażnik i mógłby sprawdzić, jakie napięcie mu dochodzi do tego przełącznika?


Dodam jeszcze tylko, że chyba bawiłem się wycieraczką, i płyn mi trochę ucieka do środka. Ale styki czyściłem, wszystko... Co tam się mogło zalać, żeby nie świeciło?


http://i.imgur.com/JwYAaKq.jpgKtoś wie gdzie idą te wtyczki kabli? Może one, zaśniedziały czy coś...

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rysunki przewodów z etki to olej bo z nich nic nie dowiesz się.

Coś masz z pompką nie tak.


Albo pompka jest w porządku, ale przewód przetarty.


17101970171_e6ef994afc.jpgZV i światła-page-001

17102645525_8804309cd4.jpgZV i światła-page-002

16916443239_f19d37b46b.jpgZV i światła-page-003

16895255057_b936b0562e.jpgZV i światła-page-004

16482497823_904c4f1bda.jpgZV i światła-page-005

17102641105_228afbf3dc.jpgZV i światła-page-006

17101963831_ab3b3196d7.jpgZV i światła-page-007

16482495023_b82c6dd239.jpgZV i światła-page-008

17101962851_f0856357f8.jpgZV i światła-page-009

16914855258_77e7a40123.jpgZV i światła-page-010

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mikro styku idzie 6v, więc u niego kable muszą być okey. Patrzyłem w gumie, klapie, co biegną kable, niby są złamane kable, tak że żyłę widać, no ale nie ma przerwy. Patrzyłem do pompki, i obudowę elektroniki, niby są czarne naloty, no ale reszta oświetlenia działa jak najbardziej w porzadku. Czyli po przekręceniu zapłonu gasną, po wyjęciu kluczyka zapalają się itd. Prułem prawie cały bagażnik, sprawdzałem kable, i do tych wtyczek http://i.imgur.com/JwYAaKq.jpgomomierz jasno wskazywał że nie ma nigdzie przerwy. Interesuje mnie teraz, kabel żółto-szary, który idzie do lampki. Ogólnie jest tak +12 stałe - masa - no i otwieranie/zamykanie. Właśnie te otwieranie/zamykanie, po podpięciu miernika, jak się otwiera zamyka, itd. Niby coś reaguje, ale Tylko tyle. No nie chcę mi się wierzyć żeby po drodze jakieś przekaźniki czy coś było, że nie chcę zaskoczyć. W pompce, wtyczki wyciągałem, były czyste jak łza. W lutach nie zauważyłem by był któryś zimnym lutem. Nawet tak profilaktycznie, szczoteczką przejechałem. A jak nie świeciło, tak nie świeci. Działało i nagle przestało. Niby bawiłem się tylnią wycieraczką, coś tam kapało, no aleee, mogło by się coś spalić w tej cholernej, pokręconej pompce?

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci mówiłem, że te "rysunki" z etki to można olać bo tam ani długości ani kształty nie są zgodne z rzeczywistością.

No i gumy są dwie i przez obie idą przewody.


No i nie musisz w nic wierzyć, wiara tutaj nie ma sensu ani racji byty, z resztą jak nigdzie indziej.

Masz schemat to już po nim widać co przez jaki przewód powinno iść.

A jak idzie jakieś 6V albo coś dziwnego to problemu należy szukać pierw u źródła a dopiero później bebeszyć przewody.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci mówiłem, że te "rysunki" z etki to można olać bo tam ani długości ani kształty nie są zgodne z rzeczywistością.

No i gumy są dwie i przez obie idą przewody.

No i nie musisz w nic wierzyć, wiara tutaj nie ma sensu ani racji byty, z resztą jak nigdzie indziej.

Masz schemat to już po nim widać co przez jaki przewód powinno iść.

A jak idzie jakieś 6V albo coś dziwnego to problemu należy szukać pierw u źródła a dopiero później bebeszyć przewody.

No to skąd te 6v? Dlaczego pompka puszcza te napięcie, jeśli ma być to masa?

Dobra, uczepmy się pompki, no i co mam w niej zrobić? Nową kupić?...

http://obrazki.elektroda.net/96_1278224275.jpgKtóra wtyczka, jest od czujników? Jeśli rozłączę którąś, gdy będzie wpięty aku, rozkoduje się coś? Chciałbym sprawdzić, czy po wypięciu którejś wtyczki, zniknie te 6v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie stąd, że coś nie działa jak powinno i podejrzewam pompkę, nie wiem, spytaj się jej.

Nie chce mi się teraz lecieć do samochodu, ale jak znajdę jutro czas to sprawdzę co wychodzi na pinie A/12 pompki zarówno gdy klapa jest zamknięta jak i otwarta. Bo powinno w jednym być 0 a w drugim 12V.


Która wtyczka jest od czujników czego?


16926130968_3d5e184366.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki ci kolego BARDZO za tą rozpiskę ;) Posprawdzam kable, jeśli będzie pompka wysyłała napięcie na A/12, no to mam gdzieś przerwę w obwodzie. Jeśli nie, otworzę pompkę, pójdę po pinie, ścieżce, i luty posprawdzam ;)


Tak na szybkiego sprawdzałem, i po otwarciu klapy na pinie A/12 nie ma napięcia. We wtyczce B, w pinie 10, po sprawdzeniu napięcia, jaka daje pompka, to było to rzędu 0.20v. Czyli tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz dobrą drogą. Lampka tylna jako jedyna jest załączana z pompki + (reszta -) zacisk A12 kolor kabla szaro-żółty . Potem złącze fioletowe 10-stykowe koło lewej nogi kierowcy zacisk 3, dalej złącze 8-stykowe czarne w bagażniku po lewej zacisk 2. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - nic nie rozumiem. Już spieszę z wytłumaczeniem. Sprawdzałem kabel szaro-żółty. Podłączyłem kabel z miernika do lampki, do kabla szaro-żółtego, we wtyczce podłączyłem drugi koniec miernika, i przewodność jest, czyli to mamy wykluczone, że kabel szaro-żółty ma przebicie. Następnie, odłączyłem wtyczkę B, i szedłem po kolei, sprawdzałem napięcia. Więc sprawa ma się tak, po odłączeniu wtyczki B, napięcie w mikro styku w zamku, znika. Po podłączeniu wtyczki do pompki, te cholerne 6v znów się pojawia. Sprawdzałem każdy pin po kolei, i jakie było moje zdziwienie gdy na pinie B/10 nie ma napięcia, jest jedynie te 0,20v. Jedyne napięcie na pinie które znalazłem, w tej wtyczce jest na B/13 wynosi ono 8v, i na B/12 i wynosi ono 11v. Więc jakim prawem, po odłączeniu wtyczki, napięcie znika z mikro włącznika, a po podłączeniu się pojawia, jak na B/10 po odłączeniu wtyczki nie ma napięcia takiego na ŻADNYM pinie. Jakieś przebicie jest po drodze czy co? Bo ja już zgłupiałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak błądzisz. Lampka tylna zapala się też przy otwarciu drzwi kierowcy (tak jest u mnie) wtedy ma się pojawić +12V na zacisku A12 (w waszym opisie to C12). Żeby to sprawdzić musisz tam podłączyć małą żarówkę 12V 2W (4W) drugi koniec do blachy. Zamek i klapę na razie zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak błądzisz. Lampka tylna zapala się też przy otwarciu drzwi kierowcy (tak jest u mnie) wtedy ma się pojawić +12V na zacisku A12 (w waszym opisie to C12). Żeby to sprawdzić musisz tam podłączyć małą żarówkę 12V 2W (4W) drugi koniec do blachy. Zamek i klapę na razie zostaw.

Nigdy nie miałem tak, żeby po otwarciu których kol wiek drzwi, zapalało się światło w bagażniku. Po za tym, co mi po tym, nawet jeśli by tak było, no to z pompki, do lampki, kabel szaro-żółty ma przewodność. No chyba, że ten kabel biegnie do przodu, do tych kabli, i dalej już płynie... No ale jak mówiłem, od pompki, do wtyczki lampki, nie ma przerwy.

edit;

No ale co? Ona musi mieć obciążenie żeby napięcie dało? To tak samo, mógłbym miernikiem sprawdzać.

edit2; Może najpierw dojdźmy do Tego, dlaczego na żadnym pinie nie ma 6v, a po podłączeniu wtyczki, na mikrostyku znów pojawia się napięcie. Bo tutaj ewidentnie leży problem. Czy kabel, prosto z mikrowłącznika idzie do tej kostki? No bo teoretycznie tak.

Badyl666, jak powiedziałeś, wtyczki są po lewej stronie, pod tapicerką, no i dalej gdzie idą te kable? Pod tylnią kanapą do pompki? Czy idzie do przodu, do tej roździelni kabli, pod lewą nogą?

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 98 AFN i umnie tak to działa. Na koniec, żeby sprawdzić wyłącznik krańcowy klapy zacisk pompki C10 (wasz opis B10) kolor brązowo-niebieski musisz na odpiętej wtyczce podłączyć jeden koniec żaróweczki do tego kabla a drugi do +12V i zamknąć zamek klapy pomagając sobie śrubokrętem. Czy i kiedy zapala się żaróweczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 98 AFN i umnie tak to działa. Na koniec, żeby sprawdzić wyłącznik krańcowy klapy zacisk pompki C10 (wasz opis B10) kolor brązowo-niebieski musisz na odpiętej wtyczce podłączyć jeden koniec żaróweczki do tego kabla a drugi do +12V i zamknąć zamek klapy pomagając sobie śrubokrętem. Czy i kiedy zapala się żaróweczka?

Mhm, chcesz bym sprawdził mikro włącznik, tak? To +12v, mam podłączyć do żarówki, a B10 ma robić za masę, dobrze rozumiem?

Badyl, sorki, ale nie rozumiem trochę Twojego toku rozumowania. Jeśli sprawdzam wtyczkę mikrowłącznika, i + podłączam do kabla brązowo-niebieskiego, i do - do masy, i wskazuje jakieś wartości, no to kable muszą być dobre. Problem leży, albo gdzieś po drodze, albo w pompce...

edit;

Tak myślę, jeśli przy pompce, zmasował bym ten pin, ten kabel brązowo-niebieski, może by zadziałało?

edit2;

Problem nadal nie rozwiązany. Zaraz przy pompce, kabel brązowo-niebieski masowałem prosto do masy, i napięcia jak nie puszczało tak nie puszcza. Problem więc w 80% leży w pompce. Jedynie nie wiem, czy ja coś źle robię, czy co.. Ale zaraz mierząc przy pompce, NIGDZIE nie ma 6v.. Podłączam wtyczkę, sprawdzam przy mikrowłączniku - 6v. Magia!

NAPRAWIŁEM ;)

Przysiadłem dzisiaj do tego, i opiszę wam moją historię :D Zdjąłem sobie tapicerkę, wyjąłem pompkę centralnego, podłączyłem miernik, masa, i plus do kabla żółto-szarego. No i tak się bawiłem, otwierałem, zamykałem, no i miernik tak skakał. Napięcia nie pokazywał, ale coś tam jakby chciał coś powiedzieć. Otworzyłem pompkę i zaczałem się bawić mikro włącznikiem w zamku. No i słychać w pompce że coś stuka, jakiś przekaźnik. No to kurde, sprawdziłem czy kabel szaro-żółty od pompki, do lampki przewodzi, no i przewodzi jak talala. No to definitywnie coś musiało być w pompce. Już 10 raz ją otwieram, patrzę i patrze na te luty. No nic nie widzę. Nagle moim oczom ukazał się problem :D Przepalona ścieżka. Wyjąłem ładnie pompeczke, zlutowałem (tak na sztukę, transformatorową lutownicą słabo się to lutuje, jak przestanie działać to zlutuje się to "profesjonalnie" :) ) Podpiąłem, i zobaczyłem światełko w tunelu. Świeci, działa jak należy.

Więc problem leżał w pompce. Po zlutowaniu, sprawdzeniu czy gdzieś nie ma przebicia miernikiem, robota skończona :)

Temat można zamknąć, i zostawić dla innych :) Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Wracając do tematu czy chodzi o tą ścieżkę na fotce czarną kreske czy o inny lud rbdejaz3.jpg

Edytowane przez stachu97a4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam zdjęcie, gdzie widać nadpaloną ścieżkę. Może komuś się przyda. Niekoniecznie u kogoś musi być tak samo jak u mnie, ale wielce prawdopodobne że problemem będzie właśnie nadpalona ścieżka.

DSC0010JP_wapnrre.jpg

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 b5 lift sedan 2000r. - nie działa oświetlenie bagażnika oraz nie świecą awaryjne podczas zamykania i otwierania auta.  Centralny działa prawidłowo.

Kontrolka otwartej klapy działa poprawnie widać na wyświetlaczu gdy klapa jest otwarta, bezpieczniki ok, do mikrostyku w zamku(tam gdzie wklada sie klucz) prad dochodzi, do zamka ktory rygluje u dołu klape tez, podmienilem tez dolny zamek na 2, wszystkie silowniki i oświetlenie klapy działa, brak widocznych przetarc kabli, przed tym jak całkowicie przestało działac oświetlenie zaczeło świecić coraz ciemniej, przerywać aż całkiem przestało działać.

Co jeszcze mozna sprawdzic?

Dzieķi z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...