kukiz18 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Witajcie. Panowie czy dysponujecie jakimiś poradami w sprawie wymiany sprężyn w A4 B6? Dziś przyszły sprężyny. Chciałbym się za to zabrać. Czytałem trochę ale dalej nie wiem co dokładnie odkręcić żeby czegoś nie urwać (śruby podobno się zapiekają ;/) Jak wygląda sprawa przodu i górnego mocowania amortyzatora? Odkręcamy te 3 śrubki od podstawy czy tą jedną centralną? Co jeszcze? Który z wahaczy? Proszę o jakieś wskazówki.
marcinch001 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Kolego wszystko masz w instrukcji obsługi ksiązka sam naprawiam . Co do przodu to zeby wyjąć amortyzator musisz odkręcić srubę centralną znajduję się u góry wahacza samo odkręcenie nie jest trudne gorzej z jej wyjęciem bez odpowiedniego ściagacza tego nie zrobisz bo często ta sruba jest zapieczona ja sobie sam zrobiłem taki ściagacz wiec poszło w miarę lekko . co do tyłu to juz wymianę spręzyn dałem do warsztatu bo sam nie dałem rady . Poniżej filmik jak rozkręcić zawieszenie z przodu przyjrzyj się jak odkręcają srubę centralną . I jeszcze jedno nie próbuj robić nic na siłę młotkiem bo możesz coś uszkodzić i pamiętaj zeby wszystko dokręcać odpowiednim momentem .Nakrętki które będziesz odkręcał musisz wymienić na nowe bo mają kołnierz zapobiegający samoczynnemu odkręcaniu sie . Edytowane 9 Marca 2015 przez marcinch001
kukiz18 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 Po co demontować dół do samej wymiany amortyzatora? Znalazłem inny filmik:
marcinch001 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Kolego nikt Ci nie każe odkręcać dołu ten filmik miał pokazać jak wyjąć tą górną śrubę i tylko tyle . Bo ta górna śruba centralna jak od nowości nie była odkręcana to tak łatwo jej nie wybijesz .
lexyy Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 a czy da rade wyciągnąć amor ze sprężyna nie odkręcając śruby centralnej wahaczy górnych?
marjon Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) nie, chyba ze razem ze zwrotnicą Edytowane 27 Marca 2015 przez marjon
marcinch001 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 a czy da rade wyciągnąć amor ze sprężyna nie odkręcając śruby centralnej wahaczy górnych? Nie da rady ja zrobiłem sobie ściągacz to tej śruby centralnej bo tak ciężko wybić
lexyy Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Jednak się da, trzeba tylko obkrecic kolumna żeby wyciągnąć śruby
kubajvc Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 A co z tyłem? Jest ciężej niż z przodu?
marcinch001 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Ja poległem z tyłem oddadłem tył do specjalistów ze zwykłym ściągaczem nie podejdziesz ,
lexyy Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 tył najlepiej odkręcić cztery śruby m12 od sanek, stabilizator, i zaciski hamulcowe, amortyzator, opuszczasz sanki i masz idealny dostęp, lub odkręcasz końcówkę stabilizatora, amortyzator, długa rura o wantyjesz wahacz w dol a druga osoba wkłada sprężynę, pierwszy sposób lepszy
kubajvc Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Ile mechanior wział kasy za wymiane ? ile trzeba liczyc za komplet ? przod plus tył u mechanika ?
Fugi Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Siemka. Mi mechanik (znajomy)policzył 180zeta za przód i tył. Przód miałem całe juz amory z sprężynami -sline. Tak jak ktoś wcześniej napisał, trzeba obrócić kolumnę żeby wyszły. Z tyłem było gorzej.Tak samo mi robił jak radzi Lexyy . Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Fugi
kubajvc Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Czyli jak powie 200 za komplet to spoko cena rozumiem. Do tego coś jeszcze dochodzi? Jakieś zbiezności itp?
lexyy Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Tak geometria musi być, inaczej poscina opony i nie będzie się auto dobrze prowadziło, płaciłem 150
Fugi Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja jeszcze nie ustawiłem, ale ustawie nie długo. Chociaż auto prowadzi się świetne, nie znosi itp. U mnie koszt ustawiena przód i tył to ok 120 zł. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Fugi
azure Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 tył najlepiej odkręcić cztery śruby m12 od sanek, stabilizator, i zaciski hamulcowe, amortyzator, opuszczasz sanki i masz idealny dostęp, lub odkręcasz końcówkę stabilizatora, amortyzator, długa rura o wantyjesz wahacz w dol a druga osoba wkłada sprężynę, pierwszy sposób lepszy Bez demontażu sanek jest to wykonalne? Niedawno ustawiałem zbieżność, nie uśmiecha mi się kolejny raz jechać na zbieżność dla wymiany dwóch dystansów , żeby autko lekko podnieść z tyłu -)
Tygrysv10 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 W dniu 2.04.2015 o 14:55, lexyy napisał: tył najlepiej odkręcić cztery śruby m12 od sanek, stabilizator, i zaciski hamulcowe, amortyzator, opuszczasz sanki i masz idealny dostęp, lub odkręcasz końcówkę stabilizatora, amortyzator, długa rura o wantyjesz wahacz w dol a druga osoba wkłada sprężynę, pierwszy sposób lepszy W dniu 10.04.2015 o 10:10, azure napisał: Bez demontażu sanek jest to wykonalne? Niedawno ustawiałem zbieżność, nie uśmiecha mi się kolejny raz jechać na zbieżność dla wymiany dwóch dystansów , żeby autko lekko podnieść z tyłu -) Dołączę się do tematu, przy zawieszeniu 1BE mam właśnie trudność z wyjęciem tylnej sprężyny, zwykłe dwa ściągacze nie dają rady głównie przez brak dostępu a nie chciałbym robić zbieżności bo całkiem niedawno była robiona. Nie znajdę w Warszawie forumowicza amatora zimnych przezroczystych trunków co by pożyczył na kilka godzin ściągacz talerzowy? Auto rozebrane na podnośniku aż żal patrzeć na te podkładki obok na stole
szpakuziom Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 (edytowane) W czym masz problem, odkręcasz amorka u góry dwie śrubki (na klucz 13, lub jedna na dole 22 coś takiego), luzujesz dwie główne śruby od sanek tylnych i jedna strona sanek opada możliwie jak najwięcej na dół i wyciągasz sprężynkę bez najmniejszego wysiłku, skręcasz w odwrotnej kolejności, później następna strona. ( robiłem to sam osobiście na lewarku :)) Co do zbieżności, to powinno się sprawdzić, ale generalnie nie ruszasz śrub od geometrii, więc moim skromnym zdaniem nie ma takiej potrzeby. Wymieniałem sprężyny w ten sposób już parę razy, nie zauważyłem, aby opony się źle ścierały (w dodatku miałem robioną zbieżność, bo wymieniałem wahacze przód i z tyłu wszystko ok . Edytowane 31 Sierpnia 2019 przez szpakuziom
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się