Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejność przy odpowietrzaniu hamulców z ABS w Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a tutaj sie pompy vagiem nie odpowietrza czasem?

Opublikowano

a nie wiem ale mi to nie jest potrzebne bo nie mam jej zapowietrzonej


tomekhxc widze ze masz 1.8 na gazie ile gazu ci pali?

Opublikowano

13-14 lpg

Opublikowano

aha myslalem ze trochę mniej ok dzieki

Opublikowano

Ja ci powiem ze do odpowietrzania ukladu potrzebne są 2 osoby. Zaczynasz odpowietrzac od PT,LT,PP,LP. Jedna osoba siedzi w aucie i wł zapłon i wył cały czas po to bo podczas wł zapłonu pompa ABS pracuje ale tylko chwilę i dlatego ktoś musi pompowac i kręcić kluczykiem, dzięki temu szybciej i skuteczniej odpowietrzysz układ. 2 osoba jest niezbędna dlatego ze kiedy np ty wciskasz pedal a kolega odkręcą odpowietrznik to ty możesz pucsic pedal tylko wtedy gdy kolega zakręci odpowietrznik. Jeśli ty byś za szybka puscil pedal a kolega by jeszcze nie dokrecik to odpowietrznik zaciąganie powietrze do układu w skutek cofania się płynu. Ty wciskasz pedał jak najmocniej trzymasz mocno kolega odkręcą pedał delikatnie schodzi trzymasz Kolega dokręca jak dokręci wtedy możesz puścić i tak parę razy z każdym kołem i będzie wszystko ok. Pamiętaj tez żeby kontrolować przy tym poziom płynu. :)

Opublikowano

Gdybys przeczytał kilka wcześniejszych stron to kapnoł bys sie ze twoje procedura jest błędna.

Opublikowano

Każdy pisze inaczej, może ktoś opisać prawidłową procedure odpowietrzania ?

Czy taka jest poprawna ? Na wyłączonym silniku kierowca pompuje i gdy zrobi się pedał twardy, trzyma. Druga osoba odkręca odpowietrznik, pedał spada do końca a kierowca trzyma go do końca, druga osoba zakręca i od nowa pompuje.

Lewy przód, prawy tył, prawy przód, lewy tył ?

Opublikowano (edytowane)

Szkół jest tyle ilu mechaników ale hamulce z ABS odpowietrza sie na krzyż, ja osobiscie zaczynam od lewego tyłu. Kiedys dostałem taki schemat i tego sie trzymam. Niektórzy pompują na przekręconym zapłonie i twierdzą ze pompa abs pracuje, jak dla mnie to kocopoły i wymiane przeprowadzam na wyłączonym zapłonie. Jest procedura uruchomienia pompy vagiem lecz niestety próbowałem ją uruchomić w dwóch a4 i nie działa więc nastepnymi razami nawet nie próbowałem

7e4c777553562ddd.jpg

Procedure samego pompowania stosuje troche inną. Wężyk na odpowietrznik + opaska aby było szczelnie, naczynie na płyn ustawiam aby było wyzej niz zacisk, pierwsze dwa pompowania tradycyjnie naciśnij puść a gdy jest ok 20cm płynu w wężyku odkrecam odpowietrznik i pompuje powoli ale bez zakrecania, powietrze sie nie dostaje do zacisku ponieważ wężyk spełnia role syfonu.

Złotą zasadą jest aby nie dopuscić do braku płynu w zbiorniczku, jesli go tam zabraknie zapowietrzy sie pompa ABS i jesteśmy w czarnej d*pie o czym sam sie raz przekonałem. Przy wymianie płynu jeśli wysprzęglik jest zasilany płynem hamulcowym tez go przepompowuje tyle ze metodą tradycyjna czyli naciśnij pość.

Edytowane przez lukaszooo
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

jakis sposób musi byc na ta pompe ABS

p.s. może głupie pytanie ale nie da sie nie zauważyć faktu wytwarzania pocisnienia przez samochód, da sie to jakos wykorzystać?

Opublikowano

Jesli zapowietrzyłes pompe to masz jakies 10-20% szans ze odpowietrzysz to recznie. Aby ją odpowietrzyć trzeba podłączyć podcisnienie do zacisku, pompować pedałem i jednoczenie podcisnieniem i czasem udaje sie tak odpowietrzyć.

Raz miałem tak zapowietrzony układ ze aby usunąć powietrze trzeba było podłączyć specjalna maszynę która ciągnęła podciśnienie na dwa zaciski a w zbiorniczek płynu podawała płyn pod cisnieniem, na szczescie człowiek uczy sie na błędach i nigdy więcej nie doprowadziłem do takiej sytuacji.

Opublikowano

czyli samej pompy nie da sie zalać?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie jakie macie zdanie odnośnie mieszania płynu hamulcowego ?

Dostałem w zestawie do klocków taki płyn DOT4 Girling http://oi61.tinypic.com/2lk5p1w.jpg

Pisze DOT4 więc właściwości powinien mieć takie same jak zalany Organika.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dot4 to norma i jest to płyn na bazie glikolu, wszelkie płynu z tą normą są mieszalne. Pytanie po co mieszac stary płyn z nowy jesli zaleca sie wymiane na nowy co dwa lata ?????

Do aut z ABS i ESP polecany jest płyn SL.6 od ATE a jego cena to ok 35zł za 1000ml więc nie ma sensu mieszać starego z nowym.

Opublikowano

Dzięki kolego za infromacje.

Opublikowano

ja mam taki sam problem jak odpowietrza się układ po czyszczeniu tłoczków obu kół z przodu...?

Opublikowano

A czytać nie potrafisz ??

Opublikowano

Tu jest taki link do przeczytania na temat odpowietrzania. Ja się do tego stosuję i kółeczka się lekko kręcą i nie grzeją. I robiłem to w wielu autach. Odpowietrzam zawsze jedna osoba pompuje pedałem hamulca, a druga kluczykiem kręci odpowietrznik i tyle.

http://www.motofakty.pl/artykul/odpowietrzanie-ukladu-hamulcowego.html

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To co jak bym chciał wymienić pompę ABS-u?

Opublikowano

Po wymianie odpowietrzysz układ tylko za pomocą podciśnienia, ręcznie nie ma szans.

Opublikowano

Podepnę się pod temat, po zmianie hamulców i węzy gumowych niestety zapowietrzył się układ, odpowietrzałem go w dwie osoby jedna pompowała druga kręciła odpowietrzniki, niby wszystko działa, lecz mam wrażenie że jak zahamuje i trzymam hamulec to pedał powoli trochę chowa się w podłogę, zwróciłem tez uwagę że jak hamuje to czasem pedał skokowo przeskakuje bliżej podłodze czy to świadczy o zapowietrzonej pąpie abs.
Dodam że jak na postoju nacisnę pedał kilka razy to nie ma tego efektu powolnego chowania się pedału podczas trzymania nogi na hamulcu,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...