remus_kraków Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Egr, bo jego wysterowanie ma znaczenie w fazie dogrzewania. Regenerację DPF mozesz skreślić bo nie jest ona aktywna w fazie dogrzewania, dlatego tez jeżeli sie jeździ odcinki do 15km to DPF nie jest wcale regenerowany lub u celu przerywasz wlasnie zaczetą regenerację. ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:28 ---------- Pomogło by mi coś gdybym wiedział czy czegoś ci ubywa np. Wody lub oleju. DPF odpada bo go nie mam. Autko jest po wirusie na 170 KM. Żednych płynów ustrojowych nie ubywa.
gumis020 Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 znajomemu też tak kopciła na zimnym silniku a jak sie rozgrzała to juz przestała płynów też nie ubywało silnik też bpw i co sie okazało były gumki pod pompowtryskami zużyte plus wyrobione troche gniazda pompek gniazda podtoczone uszczelnione, gumki wymienione i kopcenie znikneło może warto sprawdzić te pompowtryski pozdrawiam
remus_kraków Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 znajomemu też tak kopciła na zimnym silniku a jak sie rozgrzała to juz przestała płynów też nie ubywało silnik też bpw i co sie okazało były gumki pod pompowtryskami zużyte plus wyrobione troche gniazda pompek gniazda podtoczone uszczelnione, gumki wymienione i kopcenie zniknełomoże warto sprawdzić te pompowtryski pozdrawiam Gumki wymienione jakieś 5 tyś. km temu. Ale jak wrócę znad morza (dzisiaj wyjazd i mam nadzieję że dojadę spokojnie na miejsce) to się im jeszcze taz przyglądne. pozdrawiam
RS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Jakby uszczelniacze na wtryskach były walniete to byś miał on w oleju.
remus_kraków Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jestem właśnie po trasie nad morze i sprawa wygląda tak. Na trasie nie zauważyłem większego dymienia oprócz dwóch przypadków kiedy stałem na światłach i za mną biała chmura (silnik miał wtedy 90 stopni). Sprawdziłem plyny ustrojowe i nie widzię żeby ubywało. Przedemną jeszcze powróty za 2 tyygodnie do domu to wtedy udam się pewnie do mechanika. Pozdrowienia znad morza.
remus_kraków Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Wiem kolego że myślisz że to nie najlepszy pomysł z tą trasą ale nie miałem za bardzo wyjścia. Jechałem z duszą na ramieniu ale połowicznie udało.
RS Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Źle zrozumialeś. Cieszę sie ze z autem nadal ok. Szczerze, to myśle ze twoim kłopotem jest raczej przewrazliwienie, bo każdy diesel se lubi pierdnac
remus_kraków Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 A oto Ci chodziło. Co do przewrażliwienia to może trochę jestem ale moje BPW do tej pory był czysty jak łza choć ma już 225 tysiaków za sobą. Żadnych dymów, wycieków itp. pozdro
Konrad88nj Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Egr, bo jego wysterowanie ma znaczenie w fazie dogrzewania. Regenerację DPF mozesz skreślić bo nie jest ona aktywna w fazie dogrzewania, dlatego tez jeżeli sie jeździ odcinki do 15km to DPF nie jest wcale regenerowany lub u celu przerywasz wlasnie zaczetą regenerację. ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:28 ---------- Pomogło by mi coś gdybym wiedział czy czegoś ci ubywa np. Wody lub oleju. Z tym się zgadzam!!! w tamtym tygodniu wymieniłem termostat. Gdy odpowietrzałem układ chłodzenia chciałem auto zagrzać do 90 stopni. Silnik pracował ok 10 min na biegu jałowym, płyn przestał ubywać więc ruszyłem się przejechać. Gdy dodałem gazu auto od razu zaczęło dymić na biało. Czytałem, że na luzie egr jest zamknięty a otwiera się gdy jedziemy. Zauważyłem, że spod EGR leci mi olej na chłodniczkę spalin. tutaj są moje logi egr Logi EGR do sprawdzenia http://a4-klub.pl/kosz-31/logi-egr-sprawdzenia-273816/ ---------- Post dopisany 08-08-2013 at 22:41 ---------- Poprzedni post napisany 04-08-2013 at 01:05 ---------- Moje posty chyba są niewidoczne?
Konrad88nj Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Tak ale czekam na wypowiedź kogoś obeznanego w temacie na temat moich przypuszczeń odnośnie egr. ---------- Post dopisany 14-08-2013 at 18:40 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 19:59 ---------- No to sobie pogadaliśmy dziękuję za pomoc wszystkim fachowcom od wymiany żarówek.
remus_kraków Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Właśnie wróciłem z nad morza. Za mną 650 km drogi powrotnej. Dymienie jak byłem jeszcze na wczasach ustało. W drodze powrotnej też nic białego dymu. Dziś do prace też spokój. Może to naprawdę EGR sie zawiesił. Zobaczymy za jakiś czas. pozdrowienia Jeszcze zauważyłem jedną rzecz. Wydaje mi się że samochód trochę więcej pali i przy mocnym "bucie" puszcza czarnego dyma do tego stopnia że mam na tylnym zderzaku i klapie sadzę/czarne kropki z wydechu. Dodam że do tej pory a minęło już trochę miesięcy jak wywaliłem DPF-a zarówno mechanicznie i softowo a dodatkowo podniosłem trochę moc takie zjawiska nie miały miejsca. Czy jest możliwe aby się posypał program w w/w modyfikacjami w sterowniku? Jak mi kopcił na biało to na wolnych obrotach lekko telepało budą może nie aż tak jak w czasie wypalania DPF-a jak go miałem ale jednak trzęsło. Czy mozliwe jest aby soft się wysypał i był dotrysk paliwa tak jak podczas procesu wypalania filtra cząstem. pozdro
Konrad88nj Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Dzisiaj byłem w warsztacie w ramach reklamacji mojej nowej turbosprężarki zamontowanej w grudniu. Okazało się, że padł uszczelniacz od strony wydechu i dostawał się tam olej. To był właśnie problem tego dymienia więc sugeruję wszystkim wyciągnąć turbo i sprawdzić co jest od strony wydechu. Nie radzę nikomu modyfikować auta przez ecu żeby podnieść moc. Przekonałem się już dwa razy z jakim zapasem mocy obliczona jest skrzynia i dwumas. Przy podniesieniu mocy o 20% padała mi po ok 50 tys.
remus_kraków Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Dzisiaj byłem w warsztacie w ramach reklamacji mojej nowej turbosprężarki zamontowanej w grudniu. Okazało się, że padł uszczelniacz od strony wydechu i dostawał się tam olej. To był właśnie problem tego dymienia więc sugeruję wszystkim wyciągnąć turbo i sprawdzić co jest od strony wydechu.Nie radzę nikomu modyfikować auta przez ecu żeby podnieść moc. Przekonałem się już dwa razy z jakim zapasem mocy obliczona jest skrzynia i dwumas. Przy podniesieniu mocy o 20% padała mi po ok 50 tys. Ale kolego czy to dymienie było okresowe tak jak u mnie czy jak turbo puściło olej to dymiło już cały czas. Ludzi podnoszących moc w swoich autach jest bardzo dużo i nie pisze o padających skrzyniach. Co dokładnie ci się działo z tą skrzynią.
Konrad88nj Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Panie remus kraków objawy identyczne jak napisał pan na forum w 100% nie będę przepisywał pana słów. Uszczelniacze nie leją od razu olejem tylko zaczynają stopniowo puszczać i dymi najczęściej po odpaleniu najczęściej w temperaturze 50-80 stopni i często zaczyna dymić gdy postoi się w korku. ---------- Post dopisany at 19:25 ---------- Poprzedni post napisany at 19:20 ---------- Zna pan znaczenie słowa "ekonomia" ? nikt nie będzie produkował dla pana skrzyni z 20-30% zapasem mocy bo płaci pan za moc seryjną i tyle. Jeśli jest pan innego zdania to żyje pan w innym świecie. Ile "Ci" ludzie jeżdżą swoimi samochodami? domyślam się, ze na tyle mało że nawet nie są w stanie doczekać skutków zwiększenia mocy. Ja robię 50 tys w nieco ponad rok i wiem dlaczego się sypie. Gdy ktoś jeździ w 5 lat 50 tys i się mu sypie to pieprzy że to wina przebiegu 200-250 tys km a to bzdura.
remus_kraków Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Panie remus kraków objawy identyczne jak napisał pan na forum w 100% nie będę przepisywał pana słów. Uszczelniacze nie leją od razu olejem tylko zaczynają stopniowo puszczać i dymi najczęściej po odpaleniu najczęściej w temperaturze 50-80 stopni i często zaczyna dymić gdy postoi się w korku.---------- Post dopisany at 19:25 ---------- Poprzedni post napisany at 19:20 ---------- Zna pan znaczenie słowa "ekonomia" ? nikt nie będzie produkował dla pana skrzyni z 20-30% zapasem mocy bo płaci pan za moc seryjną i tyle. Jeśli jest pan innego zdania to żyje pan w innym świecie. Ile "Ci" ludzie jeżdżą swoimi samochodami? domyślam się, ze na tyle mało że nawet nie są w stanie doczekać skutków zwiększenia mocy. Ja robię 50 tys w nieco ponad rok i wiem dlaczego się sypie. Gdy ktoś jeździ w 5 lat 50 tys i się mu sypie to pieprzy że to wina przebiegu 200-250 tys km a to bzdura. Bez obrazy ale wydaje mi się że jesteś typem człowieka który coś wie i nie zabardzo liczy się ze zdaniem innych. Każdy konstruktor jak coś tworzy to z jakimś współczyynnikiem bezpieczeństwa i myślę ze ten 20% wzrost mocy mieści się właśnie w tym współczynniku. Zapytałem co się działo z twoją skrzynią i nie otrzymałem odpowiedzi. U mnie dymienie od tygodnia całkiem ustało. W każdym przedziale temperatury jest OK więc nie mam powodów twierdzić że to turbina. Wymieniałem ją na nową 3 miesiące temu i nie myślę żeby się już sypła. Bardziej się skłaniam w kieryynku EGR-a, jakiegoś czujnika lub itp. Pozdrawiam
Konrad88nj Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Nie czytasz co piszę. Ja w grudniu kupiłem nową turbinę w sklepie który zajmuje się sprzedażą nowych turbosprężarek zapłaciłem za nią z wymianą coś ok 2,6 tys. Wczoraj oddałem auto do ich warsztatu bo miałem olej w dolocie mimo czyszczenia dolotu i odpięcia odmy. Dymienie dokładnie tak jak u Ciebie potrafiło ustąpić nawet na miesiąc ale co jakiś czas się pojawiało. Wyciągnęli turbosprężarkę, zamontowali do maszyny testującej i co? okazało się że uszczelniacze puściły, najbardziej ten po stronie wydechu. Naprawa nic mnie nie kosztowała bo turbosprężarka była na rocznej gwarancji. Poczytaj o objawach gdy turbina puszcza olej w wydech a wszystko Ci się wyjaśni. Co do EGR temat przeanalizowałem, gdyby egr się przyciął to po 1 byłyby błędy na kompie a po 2 to by nie powodowało dymienia więc na prawdę to wykluczyłem. Nie chce mi się po prostu produkować bo wiem, że nie pojedziesz na sprawdzenie turbo i będziesz się oszukiwał że jest nowe i musi być sprawne -dokładnie tak jak ja to robiłem pół roku. A okres gwarancji leci...
remus_kraków Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Nie czytasz co piszę. Ja w grudniu kupiłem nową turbinę w sklepie który zajmuje się sprzedażą nowych turbosprężarek zapłaciłem za nią z wymianą coś ok 2,6 tys. Wczoraj oddałem auto do ich warsztatu bo miałem olej w dolocie mimo czyszczenia dolotu i odpięcia odmy. Dymienie dokładnie tak jak u Ciebie potrafiło ustąpić nawet na miesiąc ale co jakiś czas się pojawiało. Wyciągnęli turbosprężarkę, zamontowali do maszyny testującej i co? okazało się że uszczelniacze puściły, najbardziej ten po stronie wydechu. Naprawa nic mnie nie kosztowała bo turbosprężarka była na rocznej gwarancji. Poczytaj o objawach gdy turbina puszcza olej w wydech a wszystko Ci się wyjaśni.Co do EGR temat przeanalizowałem, gdyby egr się przyciął to po 1 byłyby błędy na kompie a po 2 to by nie powodowało dymienia więc na prawdę to wykluczyłem. Nie chce mi się po prostu produkować bo wiem, że nie pojedziesz na sprawdzenie turbo i będziesz się oszukiwał że jest nowe i musi być sprawne -dokładnie tak jak ja to robiłem pół roku. A okres gwarancji leci... A czy ubywało ci oleju w tym czasie? Wydaje mi się że jak jakiekolwiek uszczelnienie techniczne zaczyna "przepuszczać" to samo się nie "wyleczy". A po drugie u mnie największe dymienie było na wolnych obrotach/na luzie/na światłach a wtedy ciśnienie oleju jest chyba najmniejsze więc czemu wtedy najwięcej go "przeciska" przez uszczelnienie? Napisz coś jeszcze o tej skrzyni. Jakie miałeś objawy i kiedy one się pojawiły. pozdrawiam
Konrad88nj Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 A nie mówiłem... i tak uważasz, że jesteś mądrzejszy. Życzę powodzenia Gdybyś trochę myślał to byś wiedział że jak jedziesz -więcej spalin + większa prędkość i dymienia nie widać tak bardzo jak na światłach. Życzę jak najszybszego przeminięcia okresu gwarancji... na własne życzenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się