Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8] Instalacja gazowa STAG300


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak spisuje się instalacja gazowa STAG300 pojemności silnika1800 125koni

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 27-01-2007, 23:05 ]

Wydzieliłem Twoje pytanie

Opublikowano

witka.ja mam w swojej 4 taka instalacje i spisuje sie znakomicie przy tym samym silniku co ty masz :diabel:

Opublikowano
witka.ja mam w swojej 4 taka instalacje i spisuje sie znakomicie przy tym samym silniku co ty masz :diabel:
Jaki masz parownik i ile gazu pobiera przy jeżdzie mieszanej ? Mam podobną instalacjie i ręce juz mi opadaja jeśli chozi o apetyt na LPG.
Opublikowano

a wiec taak to wyglada ze pali ok 12.5litra lpg w mieszanej jezdzie ale napewno dalo bysie to zmniejszyc tylko wiadomo ciezka noga,a co do parownika dam jescze później znaka bo musze tam obczaić :twisted:

Opublikowano
a wiec taak to wyglada ze pali ok 12.5litra lpg w mieszanej jezdzie ale napewno dalo bysie to zmniejszyc tylko wiadomo ciezka noga,a co do parownika dam jescze później znaka bo musze tam obczaić :twisted:

12.5litra gazu + benzyny?, bo to przecież zależy, kiedy ci się przełącza po uruchomieniu silnika - ileś tam kilometrów przejedziesz, zanim silnik się podgrzeje i automat przełączy na gaz.

Krótko mówiąc im temperatura niższa, tym dłużej jedziesz na benzynie a w przejechanych kilometrach, chyba tego nie uwzględniasz? Ja też załozyłem STAG300 (silnik 1,8/125KM) i mi pali od 13-15l. w mieście - wg. powyższej zasady(no chyba, że jeszcze się instalacja nie ułożyła?, bo mam przejechane 900km) Po 1000km mam podjechać do servisu na przegląd,to się okaże, czy wszystko jest OK. i czy tak ma być?

Nawiasem mówiąc, to dziwne, bo benzyny palił mi (a może i pali jeszcze)15l./100km. a różnicy w dynamice jazdy nie odczuwam. Moje pytanie dla fachowców brzmi:

Czy komputer -Pb silnika jest wyłączony podczas jazdy na gazie? i przejmuje kontrolę komputer -LPG i jaki to ma wpływ na zużycie paliwa?

Opublikowano
Czy komputer -Pb silnika jest wyłączony podczas jazdy na gazie? i przejmuje kontrolę komputer -LPG i jaki to ma wpływ na zużycie paliwa?

Instalacja wtrysku gazu sekwencyjnego (IV generacja) sterowana jest GŁÓWNIE przez KOMPUTER PB. Odczytywane są dane z komputera benzyny i gaz podawany jest na ten cylinder, który wskaże komputer od benzyny. Analogicznie wyłączjąc komputer Pb, nie będzie działał komp od LPG

Opublikowano

hack- Dzięki za wyjaśnie zasady działania obu komuterów i zależności między nimi.

Pozdrawiam :wink:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
co do instalacji sekwencyjnej to polecam firmy mistral nawet regulować nie trzeba, sama sie dostosuje do silnika

większość instalacji posiada opcję autokalibracji ale w praktyce tak czy siak niezbędna jest interwencja gazownika.

Opublikowano

zastanawiam się Panowie nad założeniem gazu, tak sobie czytam wasze wiadomości i się zastanawiam którą instalacje wybrac do mojej a4 1.8 125 koni. Ile taka instalacja kosztuje, musi by sekwencja? jakie mamy kolektory w tych autkach i czy naprawde opłaca się ten gaz jak mi pali w mieszanym 9 litrów.

Pozdrawiam

Opublikowano
zastanawiam się Panowie nad założeniem gazu, tak sobie czytam wasze wiadomości i się zastanawiam którą instalacje wybrac do mojej a4 1.8 125 koni. Ile taka instalacja kosztuje, musi by sekwencja? jakie mamy kolektory w tych autkach i czy naprawde opłaca się ten gaz jak mi pali w mieszanym 9 litrów.

Pozdrawiam

No to tak:

Sekwencja musi być, co do instalacji to polecam Ci BRC Sequent, Landirenzo Omegas i VSi Prins. Są to instalacje z wyższej półki. Cena np.: http://www.sklep.ekocar.pl/?lang=pl&action=sklep&idm=1&ids=2&idss=10 (zestawy instalacji) + montaż. Kolektor w Audi A4 jest METALOWY, no więc wytrzyma wystrzał, ale i tak odradziam w 100%-ach instalacje IIgen. (mieszalnikowe). Ogólnie opłaca się założyć LPG, jeżeli nie zmieniasz samochodu co parę miesięcy :)

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Kolega wyżej ci już wszystko klarownie przedstawił, jedyne co dodam od siebie to to, że jak założysz sekwencję nie będziesz czuł praktycznie różnicy między gazem a PB a co z tym idzie będziesz więcej jeździł, no bo przecież gaziwo jest tańsze od benzyny.

Jak widać same plusy :biggrin:

Opublikowano

Wg mnie nie musi być sekwencja - po co?

Przecież ona jest mniej ekonomiczna zwłaszcza po mieście! (dużo dłużej chodzi na benzynie)

Chyba już opisywałem swoją instalację gdzieś na forum

Mam podciśnieniową BRC z dodatkowym komputerem JUST, który współpracuje z komp. samochou.

Po rocznym eksploatowaniu instalacji wszystko nadal chodzi jak złoto a wydruk z analizatora spalin jest jak z nowego auta (przy 112.000 przebiegu)

Z instalacji jestem super zadowolony, nie czuć absolutnie różnicy w mocy!

Znam jeszcze Passata z tym silnikiem i tą instalacją i też jest OK (tym bardziej że jeździ nim właściciel serwisu od gazu, na pewno nie miał by zamontowanej kaszany!)

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Wg mnie nie musi być sekwencja - po co?

Przecież ona jest mniej ekonomiczna zwłaszcza po mieście! (dużo dłużej chodzi na benzynie)

Chyba już opisywałem swoją instalację gdzieś na forum

Mam podciśnieniową BRC z dodatkowym komputerem JUST, który współpracuje z komp. samochou.

Po rocznym eksploatowaniu instalacji wszystko nadal chodzi jak złoto a wydruk z analizatora spalin jest jak z nowego auta (przy 112.000 przebiegu)

Z instalacji jestem super zadowolony, nie czuć absolutnie różnicy w mocy!

Znam jeszcze Passata z tym silnikiem i tą instalacją i też jest OK (tym bardziej że jeździ nim właściciel serwisu od gazu, na pewno nie miał by zamontowanej kaszany!)

Pytasz po co? Bo w silnikach w wielopunktowym wtryskiem nie powinno się zakładać II generacji (np. wybucha). Prędzej czy później zaczną ci padać poszczególne części m.in. w pierwszej kolejności przepustnica.

Piszesz, że nie czujesz różnicy - możliwe. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że masz zamontowaną w układzie dolotowym "zwężkę", która zabiera ci, powiedzmy, około 10-13 koni. Uwierz mi czułbyś różnicę gdybyś ją wywalił (w sekwencji tego typu wynalazków nie montują). Stwierdzenie, że "nie czuję różnicy" jest więc względne.

Co do spalania to gadasz absolutne bzdury bo pali mniej. Przechodzi na gaz po jakiś 800 metrach więc nie wiem w czym problem. A biorąc pod uwagę spalanie na 100 km silnik pali tyle co na PB więc w stosunku do instal. mieszalnikowej spala mniej.

Dodam ci, że sam miałem kiedyś taką zamontowaną więc moje argumenty nie są wyssane z palca.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma nawet o czym gadać!! Do tego silniczka jedynie sekwencja. Może kolega @Kubowy zna kogoś, kto ma w silniku 1.8T (AEB) zamontowaną instalację mieszalnikową (II generację)?? II generacja tylko do silników jednopunktowych (monowtrysków), a na pewno nie do Audi A4!!

Opublikowano

Specem nie jestem ale może podasz sensowną przyczynę dla której powinna być sekwencja.

Z tego co robiłem rozeznanie to sekwencja tylko do plastikowych kolektorów ssących.

Reszta to naciąganie klienta

Nie podałem spalania:

miasto 11-11,5l (zdarzyło mi się latem 10,5)

trasa 9,5-10l (120-150km/h)

[ Dodano: 04-02-2007, 21:57 ]

Wg mnie nie musi być sekwencja - po co?

Przecież ona jest mniej ekonomiczna zwłaszcza po mieście! (dużo dłużej chodzi na benzynie)

Chyba już opisywałem swoją instalację gdzieś na forum

Mam podciśnieniową BRC z dodatkowym komputerem JUST, który współpracuje z komp. samochou.

Po rocznym eksploatowaniu instalacji wszystko nadal chodzi jak złoto a wydruk z analizatora spalin jest jak z nowego auta (przy 112.000 przebiegu)

Z instalacji jestem super zadowolony, nie czuć absolutnie różnicy w mocy!

Znam jeszcze Passata z tym silnikiem i tą instalacją i też jest OK (tym bardziej że jeździ nim właściciel serwisu od gazu, na pewno nie miał by zamontowanej kaszany!)

Pytasz po co? Bo w silnikach w wielopunktowym wtryskiem nie powinno się zakładać II generacji (np. wybucha). Prędzej czy później zaczną ci padać poszczególne części m.in. w pierwszej kolejności przepustnica.

Piszesz, że nie czujesz różnicy - możliwe. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że masz zamontowaną w układzie dolotowym "zwężkę", która zabiera ci, powiedzmy, około 10-13 koni. Uwierz mi czułbyś różnicę gdybyś ją wywalił (w sekwencji tego typu wynalazków nie montują). Stwierdzenie, że "nie czuję różnicy" jest więc względne.

Co do spalania to gadasz absolutne bzdury bo pali mniej. Przechodzi na gaz po jakiś 800 metrach więc nie wiem w czym problem. A biorąc pod uwagę spalanie na 100 km silnik pali tyle co na PB więc w stosunku do instal. mieszalnikowej spala mniej.

Dodam ci, że sam miałem kiedyś taką zamontowaną więc moje argumenty nie są wyssane z palca.

Pozdrawiam

Wśród moich znajomych kilku ma instalacje sekwencyjne (akurat nie w audi) ale żadna nie pali tyle co PB tylko ok. 1 litra więcej - czyli podobnie jak u mnie.

Mnie za to pali mniej benzyny bo przełącza na gaz po wyjechaniu za bramę na 2 - 3 biegu.

Poza tym mnie nic nie wybucha.

Może po dłuższej eksploatacji coś wyjdzie (wątpię) ale nie będę się sprzeczał.

Po 15 tys km jest OK

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Z tego co robiłem rozeznanie to sekwencja tylko do plastikowych kolektorów ssących

to już jest kompletna bzdura. Sekwencję może sobie montować do jakiego tylko chcesz kolektora.

miasto 11-11,5l (zdarzyło mi się latem 10,5)

miasto nie jest jak dla mnie w ogóle miarodajne bo można spalić 10 litrów na 100 km a na następną setkę 16 l.

trasa 9,5-10l (120-150km/h)

no i widzisz, tutaj trochę ponad normę. U mnie przy tych prędkościach spalanie wynosi od 7,6L - 8,5 L

Wśród moich znajomych kilku ma instalacje sekwencyjne (akurat nie w audi) ale żadna nie pali tyle co PB tylko ok. 1 litra więcej - czyli podobnie jak u mnie.

Całkiem możlwie, producenci instalacji mówią, że spalanie może być większe o 10% a do przejechania pierwszych 10 tys km nawet o 20% większe. W większości wypadków instalacje tak ładnie się rozkładają, że palą tyle gazu co benzyny. Dużą rolę odgrywa tutaj wiedza gazownika.

Poza tym mnie nic nie wybucha

nie kracz kolego :wink:

Po prostu jestem przeciwnikiem tego typu instalacji w autach z wielopunktowym wtryskiem.

A tak w ogóle to szacun kolego za konstruktywną dyskusję :wink:

Opublikowano

Nie ma sprawy - po to jest forum

Wiadomo każdy chwali swoje :cool:

Ale ja przeprowadziłem rachunek ekonomiczny i stwierdziłem że jeśli instalator daje gwarancję 24 miesiące to czego się bać. Zaoszczędziłem połowę kasy.

W chwili obecnej chyba sekwencje trochę potaniały.

A co do plastikowych kolektorów to faktycznie źle się wysłowiłem

Powinno być że jak plastikowy kolektor to powinna być sekwencja a nie że sekwencja jest tylko do plastikowych kolektorów :redface:

Opublikowano
Nie ma nawet o czym gadać!! Do tego silniczka jedynie sekwencja. Może kolega @Kubowy zna kogoś, kto ma w silniku 1.8T (AEB) zamontowaną instalację mieszalnikową (II generację)?? II generacja tylko do silników jednopunktowych (monowtrysków), a na pewno nie do Audi A4!!

Ja znam.

I nie wybuchało nic. Ale mocy przy obrotach to brakowało i to bardzo.

Po zmianie na sekwencję auto odżyło, bo zwężka została usunięta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...