poczekaj Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Witam serdecznie. Panowie, jest następujący, z tego co widziałem w necie dość powszechny problem - mianowicie błąd EGR 001025 - EGR System: Insufficient Flow P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01110010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 34 Mileage: 225733 km Time Indication: 0 Coraz częśćiej zaświeca mi się MIL. Zacząłem od czyszczenia kolanka, w które doprowadzane jest powietrze od EGR i te dziurki były nieźle przytkane. Teraz chciałbym zajrzeć do EGR, bo problem nie ustąpił. Z tego co widzę dostęp do śrub niestety nie jest taki idealny. Czy odkręcenie kolektora ssącego wystarczy, żeby się dobrać do EGR? Nie chcę się brać za robotę, dopóki nie będę wiedział czego się spodziewać, żebym nagle nie został z rozebranym samochodem jak trzeba będzie gdzieś jechać. Proszę zatem o rady od osób, które już to robiły. Pozdrawiam
impulse1 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Ja u siebie zaślepiłem EGR, Turbina zdecydowanie szybciej wstaje a też z nim miałem problemy. teraz problem ustał ;-)
poczekaj Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Opublikowano 19 Marca 2015 Też mi to chodzi po głowie, ale pierwszą szansę chcę dać czyszczeniu i pozostawieniu wszystkiego tak jak przewidział to producent.
poczekaj Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Właśnie wczoraj przez zagraniczne forum trafiłem na polskie forum, gdzie jest instrukcja jak dojść do EGR. Wpisz w googlu "Wymiana kolektorów ssących w silnikach 2.7 i 3.0 TD" i będzie kilka zdjęć. Brakuje mi takiego długiego imbusa, więc się zaopatrzę i w któryś weekend zabiorę do czyszczenia.
djmesiu Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 W moim przypadku czyszczenie pomagało na krótki czas, zwykle problem wracał po tygodniu. Odkąd zaślepiłem EGR nie to auto aż chce się nim jezdzic:)
beny2303 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Dzięki za namiar " poczekaj ". Ja też zmierzam w kierunku zaślepienia EGR ale to nie tak proste jak u ciebie mjmesiu. Ja dodatkowo muszę usunąć systemowo EGR, by nie widział błędu!
poczekaj Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Jednym problem ustępuje po samym wyczyszczeniu kolanka między przepustnicą a kolektorem. Inni mówią, że wymiana EGR na nowy nie rozwiązuje problemu. Zdarza się, że trzeba zmienić chłodnicę spalin, a to jest koszt ok 1500 zł, a sam EGR ok 450 zł. Wyprogramowanie + zaślepienie kosztuje ok 400 i ja dzisiaj właśnie doczytałem i jestem na rozdrożu, zastanawiając się czy w ogóle warto się grzebać i bawić w czyszczenie, czy nie rozwiązać problemu raz na zawsze. Ogólnie opinie po zaślepieniu są pozytywne. Edytowane 20 Maja 2015 przez poczekaj
beny2303 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Dlatego ja też podchodzę w ten sposób do tego
poczekaj Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) No i postanowione. Jestem na ponniedziałek umówiony na usunięcie. W kolejny weekend będę sporo jeździł, to opiszę wrażenia. Edytowane 20 Maja 2015 przez poczekaj
marcin4x4 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 5 minut na kolnie i 400 zl w kiszeni, to jest biznes
marcin4x4 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) racja ! Edytowane 20 Maja 2015 przez marcin4x4
poczekaj Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Raz, że za wiedzę, a dwa że troszkę jest dłubania żeby EGR wyjąć i zaślepić.
beny2303 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 A po co wyjmować EGR Wystarczy zaślepić - dwie śrubki luzujesz, wkładasz gotową zaślepkę ( kupujesz na alledrogo ) + podkładki, by było szczelne połączenie i programowo zmieniasz mapę !
poczekaj Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) No racja, spojrzałem teraz na aukcję z zaślepką i faktycznie odbywa się to przy kolanku, gdzie jest dobry dostęp, a nie pomiędzy EGR a chłodnicą spalin, wiec roboty na 5 min. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem i byłem przekonany, że trzeba wybebeszać EGR. Edytowane 20 Maja 2015 przez poczekaj
beny2303 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Ja też!, ale nauka nie idzie w las Zaślepkę już mam i jestem umówiony na przyszły tydzień z robotą i przy okazji usuwam klapki plastikowe z kolektorów!!! Za jednym machem dwa problemy
marcin4x4 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) nie trzeba zaślepiać, ale zmniejszenie pojemności powinno zwiększyć ciśnienie w kolektorze. Edytowane 21 Maja 2015 przez marcin4x4
beny2303 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Będziemy najpierw testować EGR A kolektory przy okazji sprawdzimy w jakim są stanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się