Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa multifunkcyjna kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Taką mam kierownicę:

262plzt.jpg

Edytowane przez easymoonrider
Opublikowano

No, MF z B6. Ściągnij poduszkę i szukaj problemu w instalacji.

Opublikowano (edytowane)

Zaraz jeśli to jest kiera z B6 to czy ona powinna działać z RNS E ???

u mnie kiera z b7 i z RNS D nie działała prawidłowo więc w drugą stronę też tak raczej będzie....

Czy ta kiera kiedykolwiek Ci działała prawidłowo ?

jeśli tak to tak jak napisał nitroo szukaj w taśmie i płytce która tam siedzi lubią się robić w niej zimne luty..

jeśli nie działała to może ktoś dołożył nowsze radio

Edytowane przez Robero321
Opublikowano (edytowane)

Zaraz jeśli to jest kiera z B6 to czy ona powinna działać z RNS E ???

u mnie kiera z b7 i z RNS D nie działała prawidłowo więc w drugą stronę też tak raczej będzie....

Czy ta kiera kiedykolwiek Ci działała prawidłowo ?

jeśli tak to tak jak napisał nitroo szukaj w taśmie i płytce która tam siedzi lubią się robić w niej zimne luty..

jeśli nie działała to może ktoś dołożył nowsze radio

Auto jest z końca 2004 roku (ostatnie wydanie). Wyjechało z fabryki z tą kierownicą i tym radiem-nawigacją. Samochód posiadam ok. 3 tygodnie. Nie wiem czy wcześniej działało z tym radiem, ale jeżeli jeden przycisk czasami działa to chyba tak. We wszystkich dokumentach od Niemca mam potwierdzenie tego, że właśnie takie wyposażenie auto miało od początku.

Dodatkowo Wikipedia podaje, że w późnych b6 też była RNS E. :)

Edytowane przez easymoonrider
Opublikowano

Ale jakie radio było? Bo ta kierownica jest za stara i już przy BNS pozwalało tylko na zmiany stacji, albo głośności - tylko to działało.

Opublikowano

Ale jakie radio było? Bo ta kierownica jest za stara i już przy BNS pozwalało tylko na zmiany stacji, albo głośności - tylko to działało.

Nie rozumiem. Ta kierownica i to radio było podobno od początku.

Opublikowano

To szukaj problemów w instalacji gdzieś... Taśma/moduł/okablowanie/kodowanie.

Opublikowano

To szukaj problemów w instalacji gdzieś... Taśma/moduł/okablowanie/kodowanie.

Raczej tylko instalacja. Skoro przez vcdsa wszystko działa to kodowanie jest ok. Zajadę do jakiegoś elektromechanika i zobaczymy co powie. Może znacie kogoś takiego z Olsztyna?

Opublikowano

A ta strona http://vin-decoder.pl/WAUZZZ8E92A215260działa prawidłowo? Bo jak wpisałem swój VIN to wyposażenie tam opisane dość znacząco odbiega od faktycznego.

Nie wiem. Sprawdzając wyposażenie opierałem się przede wszystkim na wlepce z kodami wyposażenia.

Opublikowano

Opisany problem wskazuje rzeczywiście na to, że ta kierownica nie umie obłużyć RNS-E prawidłowo. Bo pozytywny test przycisków w VCDS wskazuje na to, że połączenia są ok.

Opublikowano

Opisany problem wskazuje rzeczywiście na to, że ta kierownica nie umie obłużyć RNS-E prawidłowo. Bo pozytywny test przycisków w VCDS wskazuje na to, że połączenia są ok.

Czy w takim przypadku nie byłoby podświetlenia przycisków na kierownicy i jeden przycisk działałby czasami?

Opublikowano

Podświetlanie powinno być, bo ono od kodowania i radia nie zależy.

A czy ten przycisk zaczyna działać w jakimś konkretnym położeniu kierownicy? Czy jakoś losowo? Udało Ci się powtórzyć to na teście przez VCDS, żeby czasem nie działał?

Opublikowano

Podświetlanie powinno być, bo ono od kodowania i radia nie zależy.

A czy ten przycisk zaczyna działać w jakimś konkretnym położeniu kierownicy? Czy jakoś losowo? Udało Ci się powtórzyć to na teście przez VCDS, żeby czasem nie działał?

W vcdsie były funkcje sprawdzane po kolei i wszystkie działały. Nie ma konkretnego położenia kierownicy. Jadąc na wprost raz działa a raz nie.

Opublikowano (edytowane)

A nie masz możliwości podmiany radia, żeby wykluczyć, że to ono nie jest przyczyną? Albo założenia radia do kogoś?

Edytowane przez speed1986
Opublikowano

A nie masz możliwości podmiany radia, żeby wykluczyć, że to ono nie jest przyczyną? Albo założenia radia do kogoś?

nie za bardzo... :kwasny:

Opublikowano

W vcdsie były funkcje sprawdzane po kolei i wszystkie działały. Nie ma konkretnego położenia kierownicy. Jadąc na wprost raz działa a raz nie.

A to nie będzie przypadkiem wina taśmy?

Opublikowano (edytowane)

Ja bym winę taśmy obstawiał w przypadku, gdyby przyciski działały bądź nie w przypadku ruchu kierownicą (na zasadzie styka bądź nie). No i w VCDS też by nie działało zawsze.

Edytowane przez speed1986
Opublikowano

Możesz tak debatować i pół roku

Rozbierz w końcu kierownice i zobacz płytkę przy poduszczę w tych kierownicach to się zdarzało że leciały ścieżki przy pinach bo taśmy łączące są na grubych przewodach i wyginają wtyki z pinami a później nie łączą

Jednak według mnie ta kiera jest do RNSa ale do D a z RNS-E będzie mieć problem właśnie w takiej postaci jak opisujesz.

Możliwe ze ktoś zamienił RNSa na nowszego oczywiście mogę się mylić dlatego odkręć poduszkę i sprawdź styki przy poduszcze

Opublikowano

Możesz tak debatować i pół roku

Rozbierz w końcu kierownice i zobacz płytkę przy poduszczę w tych kierownicach to się zdarzało że leciały ścieżki przy pinach bo taśmy łączące są na grubych przewodach i wyginają wtyki z pinami a później nie łączą

Jednak według mnie ta kiera jest do RNSa ale do D a z RNS-E będzie mieć problem właśnie w takiej postaci jak opisujesz.

Możliwe ze ktoś zamienił RNSa na nowszego oczywiście mogę się mylić dlatego odkręć poduszkę i sprawdź styki przy poduszcze

Nie mam czasu się za to zabrać. Powoli jednak kierownica próbuje się rozruszać, bo im więcej jeżdżę tym częściej i więcej przycisków działa. Wczoraj nawet chwilami było podświetlanie. :huh: Komunikacja z radiem jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...