Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Avusy z S4 na A4 B5 - fatalne prowadzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Kupiłem niedawno zestaw Avusów II z S4 B5 (17x7.5J) z używanymi oponami 225/45/R17 Bridgestone'a na lato. Przesiadłem się z standardowych 15"x6J z zimowymi oponami. Zrobiłem nimi pierwszą krótką trasę (200km) i to co mnie zaskoczyło to fatalne prowadzenie. Felgi są bardzo ciężkie (12.8 kg jedna) i szersze niż poprzednie 195tki. Pomijając ich niewyważenie (biją jak diabli przy 130~), to fatalnie się prowadzą w koleinach, koła same skręcają kierownicą i jest uczucie jakby wspomaganie nie dawało rady z opanowaniem skręcania ( na 15" reagował bardzo natychmiastowo na ruchy kierownicą ). Dojeżdzanie do świateł często kończy się powolnym i samowolnym ruchem kierownicy i kół w innym kierunku niż prosto. Dodam tylko że zawieszenie to 1BE i zasadniczo jadąc 100km/h mogę bujać samochodem i pasażerami kręcąc kierownicą lekko w lewo i w prawo jadąc cały czas prosto. Żeby było jasne, nie ucierpiał praktycznie komfort (tłuczenie/dziury/studzienki) natomiast prowadzenie stało się gumowate, ociężałe i nieprzewidywalne.

Czy 225 w A4 B5 to za dużo dla pewnego prowadzenia? Czy może Jest to luz na drążkach albo niewydolny układ kierowniczy/wspomagania? Po doświadczeniach z tą felgą, skłaniam się do kupna 16" i 205tek - jesteście w stanie polecić jakieś ładnie wyglądające felgi 17" i ewentualne opony na których auto dalej dobrze by się prowadziło?

Opublikowano

17" 205/50 i wszystkie Twoje problemy znikają :naughty:

Opublikowano

Ale do tego trzeby bylo pewnie innych, węższych felg prawda? 205/50 na 7.5J raczej nie wejdzie...

Opublikowano (edytowane)

nie żartuj, 205/50 siedzi na 7.5j jak złoto :D

20150214_110108.jpg

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Hmmm... No nie powiem, wyglada kozacko i brzmi bardzo rozsądnie. Jak ci się w takim setupie jeździ? Jak prowadzenie samochodu przy gwałtowniejszych zakretach? Nie czujesz żadnej gumowatosci na kierownicy? Zmienialeś coś może w zawieszeniu?

Opublikowano

Zawieszenie gwintowane kw, rozporki gora dol i stabilizator s4/rs4. Nic nie ciaga w koleinach, nie ma gumowatosci a auto idzie jak przyklejone

Opublikowano

Mhm. Może w takim razie również zainwestuję w zmianę sprężyn i amorów. Co polecacie z opon z górnej półki w 205/50/17 w takim razie? Bo to raczej mało popularny rozmiar. Raczej do jazdy na suchym. Continentale ContiSportContact 5 ? Bridgestone'y Potenzy? Kolega widzę na Nankangach jeździ, jakieś przemyślenia?

Opublikowano

Może w takim razie również zainwestuję w zmianę sprężyn i amorów.

polecam. orginalny zawias to tragedia :naughty:

co do opon to ja nie pomoge, bo nawet nie brałem pod uwagę opon z górnej półki :)

poczytaj tutaj... każdy poleca swoje ale może odnajdziesz jakieś cenne info

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3552-opony-letnie-jakie-polecacie/page-157

Opublikowano

odgrzeje kotleta i powiem, że warto przy szerokiej oponie sprawdzić gumy stabilizatora, łączniki i tuleje belki (dla tych który mają FWD). Sam mam 225/45/17 i przed wymianą tych elementów ciężko było ujechać 90 km/h na koleinach.

Opublikowano

odgrzeje kotleta i powiem, że warto przy szerokiej oponie sprawdzić gumy stabilizatora, łączniki i tuleje belki (dla tych który mają FWD). Sam mam 225/45/17 i przed wymianą tych elementów ciężko było ujechać 90 km/h na koleinach.

Dzięki za podpowiedź, ja do tych elementów nie zaglądałem i coś czuję że to może być jedna z głównych przyczyn.

PS. Czym skutują krzywe felgi? Na wyważaniu okazało się że dwie z nich są do prostowania. Z tego co ja zanotowałem po przesiadce z seryjnych 15" 195/65 to ogromny wzrost spalania z 11 litrów do 15-16 oraz przymulenie samochodu. Ktoś przechodził takie historie z felgami? Dodam tylko że te Avusy II są bardzo ciężkie.

Opublikowano

odgrzeje kotleta i powiem, że warto przy szerokiej oponie sprawdzić gumy stabilizatora, łączniki i tuleje belki (dla tych który mają FWD). Sam mam 225/45/17 i przed wymianą tych elementów ciężko było ujechać 90 km/h na koleinach.

Dzięki za podpowiedź, ja do tych elementów nie zaglądałem i coś czuję że to może być jedna z głównych przyczyn.

PS. Czym skutują krzywe felgi? Na wyważaniu okazało się że dwie z nich są do prostowania. Z tego co ja zanotowałem po przesiadce z seryjnych 15" 195/65 to ogromny wzrost spalania z 11 litrów do 15-16 oraz przymulenie samochodu. Ktoś przechodził takie historie z felgami? Dodam tylko że te Avusy II są bardzo ciężkie.

Jesli chodzi o przesiadke 15 na 17 to troche za duzo to spalanie podskoczylo ja w serii AJM nawet nie czuje roznicy. A krzywe felgi to bedziesz mial bicie na kierownicy i to raczej nie zaleznie od prędkości.
Opublikowano

Wzrost spalania o 5 litrów po przejściu z 195/65 R15 na 225/45 R17 ? Nie wierzę. Albo masz coś nie tak z samochodem albo bardzo zmieniłeś sposób jazdy. Bardzo.

Opublikowano

nierealny wzrost spalania, max 0,5-1 litr przy takiej przesiadce

Opublikowano

Generalnie to dwa z tych Avusów jak wspomniałem są do prostowania. Ale wciąż jako całość z Bridgestone potenza 001 na fabrycznym zawieszeniu 1BE prowadziły się fatalnie, więc rzuciłem je w kąt i kupiłem ori 16stki 5 ramienne z nowymi letnimi Continentalami ContiPremiumContact 5 205/55 i spalanie wyraźnie spadło do 11L i zamulenia ani problemów z prowadzeniem też nie ma. Jednie wibruje powyżej 130km/h ale myślę kwesta geometrii i wyważenia...

Opublikowano

Jak posiadam nówki opony 215/50 z felgo 17 własnie aveusiki i uważam że jest to najlepszy rozmiar ponieważ jest szeroko z lekko nutko wysokości. Czasem czuje sie że jade czołgiem bo dziury pokonuje się super.


Link do oglądniecia http://forums.kilometermagazine.com/showthread.php?4634846

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...