pacos Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, sprawa wygląda następująco: Jak kupiłem auto w sierpniu to klima bardzo słabo chłodziła, może nawet nie chłodziła a sprzedajacy zapewniał, że kilka dni wcześniej ją nabijał (albo ją nabił nieudolnie albo kłamał). Od tamtej pory w sumie za bardzo jej nie używałem i teraz postanowiłem się tym zająć. Dziś pojechałem do magików od klimy w Kielcach i tak, sprawdzili i okazało się, że jest ok. 20% czynnika ale nie załącza się kompresor. Ja byłem pewien, że skoro po kliknieciu "auto" jest różnica w pracy silnika to oznacza, że on chodzi ale gość mówi, że to są tylko podnoszone obroty ale nie załącza się. Też jak podpiął te swoje manometry to po kliknięciu AUTO nic się na nich nie działo. Nie nabił mi tej klimy, jutro mam jechać do niego i powiedzial, że bedziemy diagnozować co jest z kompresorem. Pytanie do Was co to może być? Dodam, że wydaje mi się, że skoro nadal jest 20% czynnika to szczelność w układzie jest. Na kompie jak kiedyś podłączałem kilka razy to nigdy błędów klimy nie było mimo, ze wtedy już nie działała więc myślę, że teraz też nie ma. może być kompresor padnięty, czy jeszcze są inne opcje? P.S Dodam, że wentylator klimy chodzi, ale on coś tam mówił, że powinna się robić chłodna chyba chlodnica od klimy a też się nie robi (czy coś w tym stylu) Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez pacos
pacos Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Tak, mało ale on chyba wtłoczył coś tam z jakiejś butli do 40% i też nie było tej reakcji na tych manometrach po włączeniu klimy ze środka.
pacos Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdziłem teraz te kody klimatronika i z tych kodów DTC wyskakuje 4.1 czyli 04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa Ok, pojechałem tam jednak dziś i była teraz inny pracownik. Zaczął mi sprawdzać kompresor, jakieś czujniki i mówi, że wszystko tu jest w porządku i, że nabijamy.. Podłączył maszynę, najpierw chyba wyciągnęła stary czynnik, potem wytworzyła próżnie, sprawdziła szczelność i napełniło układ (700g). Wszystko się powiodło, zapłaciłem 130zł i kamień z serca bo szykowałem się już na konkretne wydatki. Zastanawia mnie tylko czy rano odsyłając mnie na kolejny dzień "bo jest grubsza robota" był zamiar zrobić na mnie jakiś wałek czy wynikało to z niewiedzy. Jeszcze jedno mnie zastanawia, jak patrzyłem na te cykle pracy maszyny to to wyciąganie trwało z 10min, wytworzenie próżni i szczelność ze 25min, a samo napełnianie to chyba z 2-3minuty. Myślałem, że dłużej będzie trwało samo wtłaczanie tego czynnika. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez pacos
MŁODZIAN Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 wyciągnięcie odczynnika i sprawdzenie próżni tyle zajmuje bo sprawdza po czasie czy wartość próżni nie spadła a nabicie to jest moment więc się nie zastanawiaj tylko ciesz zimnym powietrzem
xsebo1 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Już wymieniałem sprężarkę klimy bo był tylko nabijany układ. Był sprawdzany stan oleju?
pacos Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) MLODZIAN, dzięki za info, moge spać spokojnie xsebo1, olej chyba mi wymieniali albo dolewali, nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa poprzez tą maszynę ale wlewał na pewno olej. Nie wiem tylko czy ona najpierw odsysa stary a potem wtłacza nowy czy po prostu uzupełnia do odpowiedniego stanu Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez pacos
obserVator Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Panowie a czy w każdej sprężarce jest olej i istnieje konieczność jego uzupełnienia/wymiany? Ja mam Denso 7SBU16C i na etykiecie pisz "NO OIL".
metik Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Każda sprężarka ma olej , a co dolewaniu przy serwisie ... to jest to tylko uzupełnienie tego, oleju co oddesała maszyna wraz z gazem . Nie ma możliwości sprawdzenia stanu oleju a to dlatego , że część oleju krąży w układzie (skraplacz, parownik , osuszacz, przewody) , przyjmuje się że 50 % oleju jest w sprężarce a reszta w ukladzie. Żeby wymienić olej na nowy trzeba zlać wszystko ze sprężarki a układ przepłukać ... i tu jest problem, bo nie da się wypłukać skraplacza, osuszacza i nalezy je wymienić na nowe . Dlatego ważne jest doświadczenie serwisanta żeby dozował ten olej z umiarem......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się