Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana modułu sterowania wentylatorami 1.8 turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moduł ten odpowiedzialny jest za sterowanie wiatrakami w naszych A4 a głównie wentylatorem klimatyzacji , wymiana jego jest dość łopatologiczna , nie potrzeba do niego żadnego kodowania itp .

Natomiast che opisać dziwne objawy jego uszkodzenia , ponieważ vcds nie pokazywał żadnych błędów:

Normalnie zawsze przy pierwszym odpalaniu auta (zimny silnik) , obroty silnika wchodziły na ok 1100 rpm i tak przez około 2 min pózniej spadały na jakies 800 ..wszystko w normie

U mnie przypadek był taki że przy odpaleniu auta obroty spadały od razu na 800 rpm , silnik szarpał , dławił , ogólnie nie równo pracował po czym od razu załączały sie ody dwa wiatraki na full i tak przez jakis czas póki silnik sie nie zagrzał ..., i doprowadziło to do uszkodzenia wentylatora klimatyzacji

Bez ukazywania sie jakichkolwiek błędów trudno było określić co jest przyczyną , na pierwszy rzut poszedł czujnik temp. , ale po zamontowaniu sprawnego objawy były takie same .Dziwne było szarpanie i nie równa praca silnika dlatego auto poszło na sprawdzenie wtrysków gazowych oraz benzynowych ponieważ podejrzewałem że któryś wtrysk nie równo leje , i tutaj okazało się że wszystko jest w porządku .

Dopiero gdy wiatrak klimy tak sie wyrobił na łożyskach czy tam koronkach nie wiem na czym jest obsadzony, tak go było słychać że zagłuszał wszystko , odpiąłem wtyczke od wiatraków i objawy ustały , rano próba ponowna na odpiętych i nic......wszystko elegancko chodzi silnik równiutko i na odpowiednie obroty wchodzi i tym sposobem doprowadziło mnie to do tego modułu :

gw7xnukr.jpg

znajduje sie on nad wentylatorami normalnie po podniesieniu maski go nie widać, u mnie w 1.8t po otwarciu maski znajduje się po prawej stronie w dieslu będzie po lewej

k3u7544y.jpg

dostepność tych modułów jest troszke ograniczona , przynajmniej ja miałem problem znaleść odpowiedni , chodzi jedynie o ten nr reszta nie musi się zgadzać po prosu misimy znaleść o takim samym nr , ponieważ inny nie będzie działał, w moim przypadku :

mu4aa65l.jpg

teraz jego wymiana , z jednej strony jest dobrze ponieważ ma wtyczke , druga strona niestety jest wlutowana i trzeba wlutować , łączymy te same kolory przewodów nie ma tu żadnej filozofii

hid3823r.jpg

Po dobraniu modułu i wymianie wszystkie te objawy wyżej opisane zniknęły , wszystko pracuje jak należy , lepiej kupić używke bo cena nowego jest dość spora na allegro można kupić za 200-300 zł .

Jest do usterka dość nietypowa ale może kiedyś się komuś przyda :hi:

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

witam ,sorry ze sie podepnę,u mnie natomiast wentylatory wlaczaja sie kiedy chca,moim zdaniem za czesto,i juz wyraznie glosniej je slychac,czy to moze miec cos wspolnego z tym modulem?

Opublikowano

sprawdz czujnik temperatury na pierwszy rzut przeważnie on jest winny

Opublikowano

jeżeli czujnik byłby walnięty to by pokazało w vagu?

Opublikowano

jeżeli czujnik byłby walnięty to by pokazało w vagu?

tak

Opublikowano

Wyłącz klimatyzację w pozycję ECON i wtedy zobacz czy się kręcą.

Opublikowano

Na którym kanale mogę sprawdzić wskazania temperatury czujnika cieczy chłodzącej i czy są jeszcze jakieś inne czujniki temperatury, które warto profilaktycznie sprawdzić? (w sumie przydałby się jakiś inny do porównania temperatur czy się zgadzają, jak nie wozi się fizycznego termometru w samochodzie :> )

Opublikowano

Odświeżę kotleta.

Wyżej jest napisane że numer jest bardzo ważny, ale tu chyba chodzi o samą końcówkę jeśli się nie mylę? U mnie od momentu wymiany modułu na "nowy" nie działa klima na postoju. Jedyne do czego doszedłem to różnica w literkach na końcu. Stary miałem z końcówką "D" a ten nowy z końcówką "R01". Czy to może być przyczyna?

Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.

Opublikowano

U mnie jest nieco inny problem. Bez klimatyzacji działa prawidłowo. Lecz uruchamia się tylko ten od strony pasażera. Po uruchomieniu klimatyzacji ten sam działa cały czas a problemem jaki się pojawia jest spadająca temperatura już nagrzanego silnika. Czy to też może być problem modułu? Czy szukać gdzie indziej? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...