Skocz do zawartości
IGNOROWANY

blad 17958 tryb awaryjny


jazzman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jezeli dubluje juz jakis temat to z gory przepraszam ale nie moge sie doszukac jednoznacznej odpowiedzi. Mianowicie posiadam silnik o kodzie AFN, mam nastepujacy problem. Kiedys podczas jazdy na drodze ekspresowej po przekroczeniu 120km/h silnik przeszedl w tryb awaryjny, po wlaczeniu na nowo szedl juz elegancko ale.. Od pewnego czasu na 3 biegu po przekroczeniu 3 tys silnik przechodzi w tryb awaryjny, teraz zawsze wlacza mi sie tryb awaryjny po przekroczeniu ok 100 km/h i nic nie daje wlaczajac silnik na nowo bo przy ok 100km/h znow to samo i tak w kolko. Szukajac w tematach duzo osob ma blad o tym samym numerze ale innej nazwie roznica doladowania czy jakos tak. U mnie znow pisze zbyt wysokie cisnienie. Zmienilem zawor n75 ale dalej to samo. Obstawiam przeplywke, zawor zwrotny lub sztange od gruchy albo zapieczona turbine w co mi sie malo chce wierzyc poniewaz na 1 i 2 biegu mozna go krecic do konca i nic. Szukam przyczyny w osprzecie silnika, moze ktos mial identycznie i jakos sie z tym uporal. Jakis czas temu lecial ponad 200 bez problemu pozniej zaczelo odcinac coraz czesciej i czesciej az w koncu caly czas po przekroczeniu ok 100 samochod dostaje tzw "móła"

Z gory dzieki za odpowiedz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymienialem bo myslalem, ze to moze byc tego wina lecz to nic nie dalo. Nie slychac podczas jazdy, szumów aby byla jakas nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robileś logi? przeplywka nie ucina dawki? a ruch sztangi suszary ile wynosi, powinno być ok 2cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobie po swietach oraz sprawdze sztange, poniewaz narazie jestem na drugim koncu kraju. Przepływkę sprawdza sie poprzez oglaczenie kostki i jezeli silnik zaczyna sie dławic to znaczy, że jest sprawna, dobrze pamietam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie chociaż to też jest jakiś sposób :D najprościej sprawdzić w logach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka grupe logow zrobic ? Dla turbiny 011, Przeplywka 003. Jakaś jeszcze?

Edytowane przez jazzman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ma to jakies znaczenie, spalanie po miescie spokojna jazda to troche ponad 8l/100. Mozliwie, ze to normalny wynik ale wydaje mi sie, ze powinien troche mniej palic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi, bo nikt tu się nie bawi we wróżke.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo tez nie podejrzewam iz jest wrozbita, tak jak mowilem zrobie logi po swietach. Mowie tylko jakie mam spostrzezenia wiec wole napisac wiecej niz mniej. Twoj komentarz Hezen byl zbetny bo nie zauważyłem aby wniosł cos nowego.

Edytowane przez jazzman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje spostrzezenia też nic nie wnoszą do tematu.

To że więcej pali może wskazywać na przepływke, bez logów to takie gdybanie - może to, może tamto.

Jeśli chcesz pomocy tu i teraz to zrób logi, a na pewno ktoś Ci pomoże.

Jeśli mój poprzedni post Cię w jakiś sposób uraził to trudno... pamiętaj że to Ty potrzebujesz pomocy a nie odpisujący użytkownicy w Twoim temacie.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina przeładowuje z tego co widze, powinna dmuchać 1950 mbar a dmucha grubo 2500, jak dla mnie geometria stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj poczekaj nie jestem jakimś fachowcem :) sprawdź najpierw ile wynosi ruch sztangi no i niech inni się wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc ma ten sam problem i praktycznie zawsze geometria stoi. Czasem okazuje sie ze wezyki dziurawe itd n75. Ale wymiana tego bez czyszczenia zwykle nic nie daje. Mozesz sprubowac rozruszac sztange mechanicznie zanim oddasz turbo do.czyszczenia. jesli chwilowo pomoze to bedziesz pewny przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej rozruszać pod 011BS bo podciśnienie nieco pomoże.

Po rozruszaniu sztangi, wbić na trasę i przegonić turbine.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zabrałem się za czyszczenie turbiny ku mojemu zdziwieniu nie była jakoś mocno zapieczona, nagar był ale wydawało mi się, że będzie gorzej. Wyczyściłem turbinę wraz z kolektorem ssącym, złożyłem. Przyszedł czas na przejażdżkę... a auto jedzie jeszcze gorzej niż wcześniej przejechałem z 10km i auto w ogóle nie ma mocy. Podniosłem maske i ku mojemu zdziwieniu nie wpiąłem węża od przepływki :facepalm: szybko założyłem i pojechałem. Audi jakby dostało SKRZYDEŁ idzie pięknie turbina chodzi jak należy! od razu BANAN na twarzy, zero błędów i idzie bez problemu nawet się nie zająknie XD

Wiec u mnie znikł problem, którym były zapieczone łopatki od turbiny :)

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i pomoc !

Edytowane przez jazzman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjny problem - zapchane geo.

Przy wyjęciu turbiny trzeba było od razu wywalić kata a zapomniałbyś w przyszłości o powracającym problemie stojącego VNT.

Na stan odkładanie sie nagaru w turbinie odpowiada także dawka paliwa, stan wtrysków oraz styl jazdy - diesla trzeba raz na jakiś czas przegonić przez kilka(naście) kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...