Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Czy mam grzane lusterka czy na Włochy nie montowali ?


mrogal
 Share

Recommended Posts

Witam,

tak sie zastanawiam,

mam audi z 97 roku 1,9 tdi afn

niezly wypas klimatronik 4 ele szyby ele lustra i elektrycznie skladane no i teraz zastanawiam sie czy mam grzane lusterka. na wlepce kodowej jest kod grzanych lusterek? Bo u mnie albo nie ma - auto sprowadzone z wloch, albo oba nie dzialaja?

Jak sie je zalacza ? Czy razem z ogrzewaniem tylnej szyby czy ustawiajac w pozycje neutralna pomiedzy L|P na pstryczku lusterek?

Moze byc tak ze mam elektrycznie skladane a nie ma ogrzewania?

Dzieki za odpowiedzi

:hi:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że załącza się je razem z ogrzewaniem tylnej szyby, ale nie jestem pewny na 100% :mysli:

Link to comment
Share on other sites

załącza się je razem z ogrzewaniem tylnej szyby na 100%

Link to comment
Share on other sites

panowie na ten temat już było może być po włączeniu grzania szyby , oraz po włączeniu zapłonu najprostszym sposobem to zerknij we wlepkę i odczytasz kody czy miałeś

Link to comment
Share on other sites

Właśnie kolega pyta który to kod żeby sprawdzić :)

Link to comment
Share on other sites

panowie na ten temat już było może być po włączeniu grzania szyby , oraz po włączeniu zapłonu najprostszym sposobem to zerknij we wlepkę i odczytasz kody czy miałeś

no az dzis zerkne jeszcze raz:)

a ewentualnie jak tam gdzie tam zagladac ktore kable sprawdzic i jak? poki mam drzwi rozbebeszone i nie wytlumione :)

edit

z wlepki doczytalem ze nie mam grzanych luster hmm ale tez z kodow we wlepce nie ma info ze mam klimatronic i 4 poduszki ??

jak to jest?[br]Dopisany: 17 Październik 2008, 16:19_________________________________________________

panowie na ten temat już było może być po włączeniu grzania szyby , oraz po włączeniu zapłonu najprostszym sposobem to zerknij we wlepkę i odczytasz kody czy miałeś

No dzis sie dobralem do lustra kierowcy

no i sie okazuje ze mam na nim mate a do niej podciagniete kabelki, wiec wlepka klamala.

Zaznacze z gory ze troche poszperlaem na form i poczytalem o grzanych lustrach w B5, ale juz mam zamote w glowie.

Fotka szkla od tylu widac mate z konektorkami i na niej naklejony plastikowy element laczacy z obudowa/mechanizmem elkt. sterowania.

240a0ecda58f94f0.jpg

Na kabelku czarnym pojawia sie plus jak przekrece stacyjke, gdy wlacze czy wylacze przycisk podgrzewania tylnej szyby nic sie nie zmienia?

To znaczy ze mam permamentnie grzane lustra po kluczyku? To dziala na zasadzie termostatu? Gdzie tam termostat?

Wyczytalem ze termostat wyglada jak jakis "brzeczyk i jest na macie lusterka" Mata wyglada na oryinal bo ma ksztalt idealnie pod tafle lustra. Wiem ze bylo juz robierane i chyba malowane przez wlocha bo sobie oznaczyl gdzie ktory kabelek do podgrzewania idzie ;)

Jak zmierzyc czy mata jest spalona, widzialem gdzies na forum wypowiedz by podpiac pod miernik

i sprawdzic opornosc? Mam multimetr elektroniczny taki zolty jak go ustawic i czy badac na odpietych wkladach czy na podpietych.

832490b63f08f4a1.jpg

19e2e61905e878e3.jpg

Kurcze nie sprawdzilem czy masa dochodzi, mam w domu lusterko grzane z vectry, chyba je rozbiore i na probe podlacze mate, zobacze.

Jelil mam na termostacie lusterka to chyba przy dziejszych porannych przymrozkach i rosie powinny juz sie zalaczyc maty, a u mnie d*pa:( Po jakim czasie powinno byc czuc cieplo na tafli?

Podpowiedzcie cos :hi:

Powtarzam jeszcze raz ze troche poszperalem i poczytalem na ten temat na forum ale dalej nie mam jasnosci w sprawie

z gory dzieki

pozdr :hi:

Link to comment
Share on other sites

wygląda na to ze masz jeszcze "stary" typ zasilania ogrzewania luster, lustra masz bez termostatu, termostat byś zauważył na lustrze, obawiam sie ze sa juz maty spalone, bo pewnie grzały cały czas, miernik ustaw na jakiś mały zakres, sprawna mata będzie miała bodajże kilka ohm oporności, możesz tez mate podłączyć bezpośrednio do aku, na bank poczujesz kiedy bedzie grzala, w tym przypadku biegunowość nie ma znaczenia

Link to comment
Share on other sites

wygląda na to ze masz jeszcze "stary" typ zasilania ogrzewania luster, lustra masz bez termostatu, termostat byś zauważył na lustrze, obawiam sie ze sa juz maty spalone, bo pewnie grzały cały czas, miernik ustaw na jakiś mały zakres, sprawna mata będzie miała bodajże kilka ohm oporności, możesz tez mate podłączyć bezpośrednio do aku, na bank poczujesz kiedy bedzie grzala, w tym przypadku biegunowość nie ma znaczenia

podlaczyc do aku do jednego konektorka maty plus a drugiego minus? czy dwa plusy do dwoch konektorkow i wtedy wlasnie mata dajac opor wydziela cieplo?

Tak jak pisalem w jednym kablu jest napiecie a w drugim nie ma.

Link to comment
Share on other sites

uuuu, widzę ze z elektryka to ciężko u kolegi, musisz podlaczyc + do jednego i - do drugiego - obojętnie, a co przewodów od grzania w lustrze, bierzesz multimetr lub zwykła żaróweczkę i podłączasz się do przewodów, z tego co widzę to masz czarny i brązowy - przynajmniej tak wygląda, czarny to +, brązowy to masa czyli -

Link to comment
Share on other sites

uuuu, widzę ze z elektryka to ciężko u kolegi, musisz podlaczyc + do jednego i - do drugiego - obojętnie, a co przewodów od grzania w lustrze, bierzesz multimetr lub zwykła żaróweczkę i podłączasz się do przewodów, z tego co widzę to masz czarny i brązowy - przynajmniej tak wygląda, czarny to +, brązowy to masa czyli -

nie jest tak zle, szkol nie konczylem w tym kierunku ale jakis lewy nie jestm, poprostu rozpytujac to tu to tam jakis "elektryk" odpowiedzial mi ze tam nie ma zadnej masy, wiec zwatpilem i dlatego zadalem takie pytanie :) jak sprawdzic czy przewodzi wiem :)

podlacze dzis probowke na 12v pod kabel brazowy a drugim koncem dotkne do czarnego jak sie nie zaswieci znaczy ze brazowy (masa) gdzies jest uwalony a jak zaswieci to na 100% mata dokonala zywotu, wtedy wkleje nowa mate i przerobie sobie zalaczanie ogrzewania na takie z przycisku grzania tylnej szyby. Podlacze sie z plusem od maty do plusa ktory pojawia sie na bialym grubszym kabelku w niebieskiej kostce wpietej tuz przy nogach kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie dlaczego jest cały czas napięcie na czarnym po przekręceniu stacyjki. Ja bym tutaj szukał, zanim założysz nowe maty - bo to jest chyba usterka u Ciebie.

Masz miernik kolego to złap za czarny kabelek jedną końcówką, a drugą przyłóż do jakiejś śrubki gołej, albo stacyjki i będziesz wiedział czy masa jest dobra :)

poprostu rozpytujac to tu to tam jakis "elektryk" odpowiedzial mi ze tam nie ma zadnej masy,

No to bardzo ciekawy elektryk... :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

poprostu rozpytujac to tu to tam jakis "elektryk" odpowiedzial mi ze tam nie ma zadnej masy,

Za bardzo nie kapuje a ten elektryk to też kozak

piszesz że on mówi że nie ma masy przecież to nie molżliwe to co podłączasz dwa plusy do maty przecież to bzdury musi być Masa i plus żeby grzały zapamiętaj

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie dlaczego jest cały czas napięcie na czarnym po przekręceniu stacyjki

takie bylo rozwiazanie na poczatku produkcji, dopiero potem zostalo to zmienione na grzanie po wlaczeniu tylnej szyby

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie dlaczego jest cały czas napięcie na czarnym po przekręceniu stacyjki. Ja bym tutaj szukał, zanim założysz nowe maty - bo to jest chyba usterka u Ciebie.

Masz miernik kolego to złap za czarny kabelek jedną końcówką, a drugą przyłóż do jakiejś śrubki gołej, albo stacyjki i będziesz wiedział czy masa jest dobra :)

poprostu rozpytujac to tu to tam jakis "elektryk" odpowiedzial mi ze tam nie ma zadnej masy,

No to bardzo ciekawy elektryk... :gwizdanie:

juz wszystko mam rozkminione

zlapalem tak jak napisales i masa jest podpisalem tafle z mata z vectry i mata po chwili zrobila sie milutka cieplutka wie cu mnie mata jest dead ;)

a po kluczyku no chyba tak jak kolega dark79 napisal, mam stary typ podgrzewania, permamentnie po kluczyku bez termostatu i maty nie strzymaly proby czasu.

Ale to nic kupie nowe maty wymienie a podlaczenie przerobie na takie z przycisku do ogrzewania szyb.

dzieki za pomoc pozdro.

:hi:

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie dlaczego jest cały czas napięcie na czarnym po przekręceniu stacyjki. Ja bym tutaj szukał, zanim założysz nowe maty - bo to jest chyba usterka u Ciebie.

Masz miernik kolego to złap za czarny kabelek jedną końcówką, a drugą przyłóż do jakiejś śrubki gołej, albo stacyjki i będziesz wiedział czy masa jest dobra :)

poprostu rozpytujac to tu to tam jakis "elektryk" odpowiedzial mi ze tam nie ma zadnej masy,

No to bardzo ciekawy elektryk... :gwizdanie:

juz wszystko mam rozkminione

zlapalem tak jak napisales i masa jest podpisalem tafle z mata z vectry i mata po chwili zrobila sie milutka cieplutka wie cu mnie mata jest dead ;)

a po kluczyku no chyba tak jak kolega dark79 napisal, mam stary typ podgrzewania, permamentnie po kluczyku bez termostatu i maty nie strzymaly proby czasu.

Ale to nic kupie nowe maty wymienie a podlaczenie przerobie na takie z przycisku do ogrzewania szyb.

dzieki za pomoc pozdro.

:hi:

Fajnie że sobie poradziłeś :good:

A tego elektryka to szerokim łukiem omijaj :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Fajnie że sobie poradziłeś :good:

A tego elektryka to szerokim łukiem omijaj :wink4:

:decayed:

no juz mam ogarniete lustereczka popodpinane jak trzeba czyli po ogrzewaniu szyby, przy okazji wykorzystalem zbedny juz przewod do podgrzewania lusterka prawego na ktorym pojawia sie od razu +12v po kluczyku i przerobilem oswietlenie schowka :good::hi:

Link to comment
Share on other sites

widzę, że obaj pochodzimy z jednego miasta i mamy podobny problem, jutro sprawdzę maty bo mimo podłączonych kabelków lusterka mam zimne ;(

No a sprawdzałeś czy prąd do nich do chodzi :?: Samo podłączenie może niewiele pomóc jak cos jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

ja dzis zdjolem szkło no i mam grzane , ale niegrzeją, wiec sprawdziłem miernikiem czy pra jest no i jest 12V ale po włączeniu grzania tylnej szyby ;) wiec sprawdzilemc zy mata stawia jakis opór no i stawia ale i tak niegrzeje , co to moze byc ?

Link to comment
Share on other sites

ja dzis zdjolem szkło no i mam grzane , ale niegrzeją, wiec sprawdziłem miernikiem czy pra jest no i jest 12V ale po włączeniu grzania tylnej szyby ;) wiec sprawdzilemc zy mata stawia jakis opór no i stawia ale i tak niegrzeje , co to moze byc ?

A może stawia za mały opór albo coś innego z nią jest nie tak... Jeżeli jest napięcie, a mata byłaby dobra to nie ma siły - musi grzać... Stawiam że mata jest zepsuta :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...