wierzba68 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Witam, po wymianie kompletnego zawieszenia przód (+ łączniki + końcówki drążka) mechanik na oko (metodą sznurka i patyka) ustawił zbieżność. Mówił że jeżeli coś będzie nie tak, to jechać na trzęsawki ustawić. Wspomniał jeszcze że w tych Audi nie ma możliwości ustawienia geometrii kół (dokładniej kąta nachylenia). Czy miał rację? Pytam, bo po przejechaniu ok. 100 km od wymiany coś buczy z przodu w miarę przyspieszania. Najgłośniej słychać to przy 40km/h. Guza w oponie nie mam, koła wyważone i proste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeyerBrown Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) Sznurkiem to sobie może mierzyć działkę na której mieszka Jedź na komputerową geometrię 3D gdzie dadzą Ci na papierze raport ze zbieżności - jak było przed, jak jest po oraz jaka jest pożądana wartość + dopuszczalna odchyłka (tolerancja). Niech Ci ustawią przód i tył, nawet jeśli majstrowane było tylko na jednej osi. Raz na kilka lat warto zobaczyć czy geo mieści się w normie. Edited April 17, 2015 by BeyerBrown Link to comment Share on other sites More sharing options...
wierzba68 Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Dzięki za odpowiedź. Ale czy jest wogóle możliwa regulacja kąta nachylenia kół w tym zawieszeniu? Nie chce żeby ustawili tylko zbieżność i zdarli ze mnie jak za kompleksową usługę 3D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Sznurkiem to sobie może mierzyć działkę na której mieszka a jak kiedyś się ustawiało jak nie było przyrządów ? Niech Ci ustawią przód i tył tyłu się nie ustawia bo tam jest wleczona belka i nie ma żadnej regulacji kąta z przodu się nie ustawia tylko zbieżność Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartollo Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Tak jak kolega wspomniał kątów sie nie ustawia. Zbierzność ustawiałem ostatnio na oko poprzez ustawienie kierownicy prosto i patrzeniu czy przednie koło pokrywa sie z tyłem lekkie korekty z jednej,drugiej strony ustawiłem według mnie idealnie. Pojechałem na zbieżność i ustawienie było w granicach tolerancji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wierzba68 Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 ok, jutro jadę ustawiać zbieżność. A czy takie buczenie kół w miarę przyspieszania (nieciągłe, jakby klocki ocierały o tarcze) może być spowodowane złym ustawieniem zbieżności? Ewentualnie może oponami, bo mam już łysawe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeyerBrown Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) Zbieżność to tylko składowa geometrii - tu jest więcej rzeczy do wyregulowania, choć często słowo "zbieżność" jest używane jako synonim "geometrii" Ja tam nie wiem jak sznurkiem można ustawić tyle parametrów w wielowahaczu i to dość subtelnych: http://autokult.pl/8952,geometria-zawieszenia-czym-jest-prawidlowe-ustawienie-kol Jadąc na komputerową geometrię diagnosta załadowuje do komputera profil z kątami dla konkretnego auta, więc nie ma mowy o błędnych nastawach. 100-120zł kosztuje regulacja obu osi, sprawdzenie ok. 80zł. Ciekawostka: http://www.forumsamochodowe.pl/audi-a4-b5-wymiana-zawieszenia-zbieznosc-vt64964.htm cyt. "Po wymianie wahaczy zmieniła się zbieżnośc i trzeba ją ustawić - tuleje metalowo-gumowe zapewne również były wymnieniane? Jak mechanik twierdzi, że nie trzeba robić zbiezności, to go poproś żeby dał ci to na piśmie, bo za chwilę będziesz pisał, że masz zdarty bieżnik na oponach od wewnątrz.Jedź do niego spowrotem i niech naprawia teraz to na gwarancji swojej usługi. Jak ci powie, że jednak trzeba zrobić zbiezność, to go poprostu zapytaj, dlaczego wcześniej mówił, że nie trzeba, a teraz nagle trzeba. Sam jestem tego ciekaw co ci powie. Zapytaj go też, czy jest świadom tego, że naraził na niebiezpieczeństwo utraty zdrowia a nawet życia ciebie i innych uczestników ruchu drogowego. Jak nie będzie chciał ci tego naprawić w ramach gwarancji, to powiedz, że dzwonisz na policję. I tak możesz też zrobić. Policja przyjedzie, spisze zeznania i sprawa trafia do sądu. Mechanik może pozbyć się certyfikatu." Cytowany na 99,99999% pisząc "zbieżność" miał na myśli "geometrię" =============================================================================================== Wydruk z ustawienia geometrii w moim A4 sprzed dwóch lat PO WYMIANIE GUM W WAHACZACH PRZÓD+TYŁ: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cUdUV3JfT3hJMTQ/view?usp=sharing Na czerwono parametry poza normą, na zielono mieszczące się w normie Btw. mechaniory dały zły profil auta, bo mam wersję 4x4 a nie ośkę, na szczęście różnice na tylnej osi pomiędzy FWD a quattro są tylko w tolerancjach, parametry wzorcowe są te same - w zeszłym roku geo miałem już ustawiane na prawidłowym profilu JAK WIDAĆ POCHYLENIE KÓŁ DA SIĘ USTAWIĆ! Przynajmniej w B6 Ale nie chce mi się wierzyć, że w B5 jest to niemożliwe lub, że się nie ustawia... Edited April 17, 2015 by BeyerBrown Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianjaro Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Witajcie. Mam do was pytanie. Przegladajac fora jedni pisza ze w modelu Audi a4 B5 nie da się ustawić Kata pochylenia Kół(przód). Bylem na geometri kol i wlasnie gosc mechanik powiedzial ze sie nie da tego zrobic w tym modelu. I moje pytanie(zalacznik) czy moje pochylenie jest ujemne czy dodatnie. I czy nie jest to zbyt duza roznica od normy. Ktora powinna wynosic -0.60. badz +0.10. Na co wplywa zbyt duza roznica? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorzk1979 Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Popdinam się pod temat. U mnie podobny problem. Wymieniłem kilka gratów w zawieszeniu z przodu. Pojechałem do warsztatu na geometrię 3D i tam okazało się, że moje lewe koło ma odchył od pionu -1,23% (jest skoszone od góry do środka /, co widać gołym okiem, że koło "się kładzie") Magik od geometrii stwierdził krzywą zwrotnicę (stalowa !!) Wymieniłem zwrotnicę (przy okazji łożysko i czujnik abs ) i....... wielki ch....j, jeszcze gorzej :/ teraz geometria pokazuje - 2,23 % Mam dwa pytania: 1. czy rzeczywiście w moim modelu geometrii w pionie się nie ustawia ? 2. Co może być powodem tak dużego kąta nachylenia ? Widać gołym okiem, że koło "się kładzie" Czy może to być krzywy amortyzator ? (amorów z przodu nie wymieniałem) Auto przemierzone wzdłuż i wszerz pod kątem uderzenia, nic nie wyszło. Wszystkie odległości identyczne, fartuchy całe, oryginalne. Jestem w 100% pewny, że auto ie było uderzone, bo już podejrzewałem, że dostało w to koło i gniazdo amortyzatora może jest przestawione względem zaczepów wahaczy ale nie, wszystko równiutkie. Pomóżcie, bo już mi ręce opadają. Co prawda to nie przeszkadza w jeździe (auto nie ściąga, opony nie rżnie) ale nie wygląda to dobrze, bo jak będę chciał sprzedać to spostrzegawczy kupiec się zorientuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
riczridz Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 17 godzin temu, Grzegorzk1979 napisał: Popdinam się pod temat. U mnie podobny problem. Wymieniłem kilka gratów w zawieszeniu z przodu. Pojechałem do warsztatu na geometrię 3D i tam okazało się, że moje lewe koło ma odchył od pionu -1,23% (jest skoszone od góry do środka /, co widać gołym okiem, że koło "się kładzie") Magik od geometrii stwierdził krzywą zwrotnicę (stalowa !!) Wymieniłem zwrotnicę (przy okazji łożysko i czujnik abs ) i....... wielki ch....j, jeszcze gorzej :/ teraz geometria pokazuje - 2,23 % Mam dwa pytania: 1. czy rzeczywiście w moim modelu geometrii w pionie się nie ustawia ? 2. Co może być powodem tak dużego kąta nachylenia ? Widać gołym okiem, że koło "się kładzie" Czy może to być krzywy amortyzator ? (amorów z przodu nie wymieniałem) Auto przemierzone wzdłuż i wszerz pod kątem uderzenia, nic nie wyszło. Wszystkie odległości identyczne, fartuchy całe, oryginalne. Jestem w 100% pewny, że auto ie było uderzone, bo już podejrzewałem, że dostało w to koło i gniazdo amortyzatora może jest przestawione względem zaczepów wahaczy ale nie, wszystko równiutkie. Pomóżcie, bo już mi ręce opadają. Co prawda to nie przeszkadza w jeździe (auto nie ściąga, opony nie rżnie) ale nie wygląda to dobrze, bo jak będę chciał sprzedać to spostrzegawczy kupiec się zorientuje Ja też walcze z kątem z przodu w serwisie ASO co prawda Skoda ale tez powinni to umieć zrobić stwierdzili ze jest cos skrzywione a wymieniłem komplet zawieszenie przód amortyzator , sprężyna , wahacze . z tego co wiem wiele warsztatów ma to w d*pie i na zawieszeniu wielowachaczowym nie jest tak łatwo ustawić geometrie kół . oczywiście ze kąt pochylenia koła da sie przestawić w tym aucie przesuwając tzw. sanki w prawo lub lewą strone co zmieni nam pochylenie koła . poza tym zbieżność w tym aucie sie ustawia na drązku kierowniczym czyli standardowo odkręca sie końcówkę drążka ale istnieje w tym zawieszeniu coś takiego jak krzywa zbieżności co reguluje się wykrecając śrube górną na koncówce drązka , wiele ludzi mysli ze to kątra do blokady sworznia , nic bardziej mylnego ustawia sie tym tzw. krzywą zbieżnośći , do tego jest potrzebna specjalna belka która dokonuje sie pomiaru gheometri na samochodzie odpręzonym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorzk1979 Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 W dniu 27.12.2017 o 11:43, riczridz napisał: W dniu 27.12.2017 o 11:43, riczridz napisał: No właśnie muszę jechać do mądrego mechanika który potrafi przesunąć sanki odpowiednio. Co do ustawiania zbieżności przez kręcenie końcówkami drążka to jest oczywiste ale nie ustawisz w ten sposób kąta nachylenia, tylko zbieżność. Ja akurat jestem pewny, że człowiek który robił mi geometrie się na tym zna. Ma niezbędne narzędzia i jest w tym dobry ale w moim przypadku "zbaraniał" jak mu powiedziałem, że to nie zwrotnica. Możecie mi podpowiedzieć jak przesuwa się te "sanki" ? (może jakieś foty ?) Już myślę nad wymianą sprężyny i amora bo może amor jest krzywy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czuter94 Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 W B5 USTAWIA SIĘ KĄTY Z PRZODU ! Ustawienie kątów polega na popuszczeniu ławy i wychyleniem w lewo lub w prawo w zależności, w którą stronę mamy zepsute kąty. Jednakże kąty ustawia sie zależnie od siebie, tzn jeżeli lewy delikatnie leży a prawy jest w normie to musisz prawy popsuć żeby lewy wyprostować. Podobnie jest ze zbieżnością z tyłu. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now