Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile oleju do "suchego" AFN


Hezen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Miałem w swoim afnie do wymiany uszczelkę pod miską i za razem wymiana filtra i oleju.
Mechanikowi zostawiłem 5L oleju, myśląc że na pewno coś zostało nie szukałem bańki w aucie tylko zapłaciłem i pojechałem.
W domu okazało się że oleju nie zostawił.
Panowie, ile wchodzi oleju do "suchego" silnika afn?

Ps. Co powiecie na cenę wymiany uszczelki miski oleju oraz oleju i filtra bo zapłaciłem 100zł, zdarł ze mnie?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.7 wchodzi - liczmy 4 litry to mechanik 1 literek przygarnął. Zawsze możesz go odwiedzić niby po drodze i powiedzieć że zapomniałeś zabrać od niego ten litr oliwy i właśnie po drodze wpadłeś. Ciekaw jestem jego miny. Gdyby się wypierał to go postrasz że wiesz dobrze ile oleju wchodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama wymiana oleju to masz 30-40 zł a tutaj jak pewnie wiesz trzeba silnik w górę albo sanki w dół także też nie jest roboty na 10 minut taki jak koledzy napisali z liter powinnień zostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki sciągał, sam nie miałem możliwości tego zrobić a więc pierwszy raz autko musiałem zostawić u mechanika.

Czyli wychodzi na to że dobrze skasował, brat mi mówił że nie zawyża cen i wygląda na to że w moim przypadku też tak było :)

Niepotrzebny pośpiech i ufność sprawiły że jestem litr oleju w plecy, specjalnie wracać do niego mi się nie opłaca bo w jedną stronę będzie ze 20km (u mnie w okolicy są same grzebki i co najwyżej wg. mnie mogą zakładać łańcuchy w rowerach)

Podjechałem na pobliski kanał i widziałem że założył uszczelkę a na niej gdzieniegdzie są jeszcze jakieś siwe ślady, chyba masa uszczelniająca (nie chciałem tam łapek wkładać bo byłem na galowo ubrany, żeby dokładnie sprawdzić co tam nałożył)

Wysłane z mojego GT-I9100

Mi weszło 4.3 litra. Micha ściągniętą przez 2 dni.

4.3L a jaki stan na bagnecie?

Połowa bagnetu czy max ( górne zagięcie)?

Dzisiaj sprawdziłem stan oleju, na bagnecie jest ponad górne zagięcie, chyba wlał całe 5L, dlatego nie oddał... bo nie było czego.

Czy z takim stanem mogę jezdzić?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wymieniałem olej i uszczelkę miski. Jak ci zrobił to za 100 to mu zawieź jeszcze 4paka tyskacza. Ja na miarce mam max i wlałem 4,8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100zł to jego robocizna.

Ja mu zostawiłem wszystko co miałem do wymiany czyli uszczelkę erlinga, filtr oleju i olej.

Brat mi mówił że nie jest drogi, dzisiaj z nim gadałem ile go skasował za czyszczenie nastawnika pompy (słynne szarpania) w silniku 1Z passat b4, zawołał 120zł

Suma sumarum, są jeszcze dobrzy i niedrodzy mechanicy.

Moje pytanie jest nadal bez odpowiedzi, czy z olejem ponad stan można jezdzić czy koniecznie spuścić nadmiar?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.3L i poł stanu. Jak masz nadmiar oleju to lepiej go troche upuścić. Mi sie kiedys przelało przy wymianie (troche ponad max) i zaczęła mi pic troche oleju przez odme. Skoro producent każdego silnika przewidział min i max oleju to raczej trzeba sie tego trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Temat można uznać za wyczerpany :)

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej a4 sam wymieniam oliwe od 7 lat i nigdy nie weszło więcej niż 3.8L nawet po zdjęciu michy też nie udało się wlać więcej . Na bagnecie ponad połowa stanu , prawie max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to takie różnice sa spowodowane tym kto ile ma nagaru w swoim silniku. Czym więcej nagaru tym wiadomo, mniej wejdzie oleju. Jak wchodzi mniej niż 4 L oleju to można by się pokusić na płukankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to takie różnice sa spowodowane tym kto ile ma nagaru w swoim silniku. Czym więcej nagaru tym wiadomo, mniej wejdzie oleju. Jak wchodzi mniej niż 4 L oleju to można by się pokusić na płukankę

Albo od jeżdżenia na glebie i powginanej miski od studzienek :grin: :grin: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to takie różnice sa spowodowane tym kto ile ma nagaru w swoim silniku. Czym więcej nagaru tym wiadomo, mniej wejdzie oleju. Jak wchodzi mniej niż 4 L oleju to można by się pokusić na płukankę

Olej głownie mieści sie w misce olejowej i w czystej misce nie ma nagaru więc to raczej nie wina nagaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy przy podnoszeniu silnika ( chodzi o wymiane uszczelki od miski olejowej) musze cos luzować, odkręcać ?

I w ,którym miejscu mam go podnieść ?

Czytałem, że 2 opcja to luzowanie sanek po których trzeba lecieć na zbierzność.

I czy da rade to zrobic w 2 osoby ?

Edytowane przez AntoszekA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kanał i jesteś bystry to dasz radę sam , ja u siebie robiłem uszczelkę przy wymianie rozrządu więc miałem z przodu silnika sporo miejsca i dało sie wysoko wywindować silnik do góry bo wisko może wadzić o obudowę chłodnicy, dobrze by było odkręcić łącznik elastyczny od turbiny bo podczas dzwigania silnika do góry można go uszkodzić więcej nie pamiętam bo robiłem to kilka lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...