krolalbani Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Witam, Posiadam a4 1.9 TDI 110 km. Problemu nie było do czasu. Otóż co się dzieje, przy odpalaniu pojawia się czarny dym w okolicach turbo gdzieś tam nie potrafie dokładnie zlokalizować, dym jest czarny i czuć specyficzną woń. Dym ten pojawia się przy odpalaniu. Dymi równiez z wydechu ale również tylko przy odpalaniu. Czuć również spadek mocy, podejrzewam turbo. Czy może to coś innego?
wesz82 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Sprawdz lacznik elastyczny tzw plecionke.
krolalbani Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) Faktycznie z tej plecionki przy odpalaniu zadymi wlasnie z tej plecionki. Na zimnym odpala dobrze po zagrzaniu puszcza dymka. Niepokoji mnie jednak to ze nie wlacza sie turbo. Nie zalacza sie przy 2 tys. Czy ta plecionka moze byc przyczyna? Nie mam zadnych narzedzi. Czy jest jeszcze jakas metoda sprawdzenia turba? I musze zrobic 40 km czy lepiej nie ruszac auta? Z gory dziekuje Edytowane 1 Maja 2015 przez krolalbani
wesz82 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Kolego turbo zawsze pracuje. Możesz przejechać 40 km ale szukaj kogoś kto Ci wspawa new łącznik lub szukaj zamiennika katalizatora. Jedynym wiarygodnym sposobem są logi...
krolalbani Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Opublikowano 1 Maja 2015 A spadek mocy moze byc spowodowany wlasnie ta plecionka?
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Spadek spadkiem ale drzenie,głośniejszy wydech,smród w kabinie. Zrób plecionkę,bo i tak musisz,potem logi inaczej można problemów szukać i wróżyć z fusów...
krolalbani Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 O to chodzi ze nic nie czuc ani nie chodzi glosniej. Jestem za granica w Nl. Tutaj sa kosmiczne ceny dla porownania za wymiabe turbo krzyknal mi 800 euro. Dlatego wolalbym sam zdiagnozowac wszystko ( mechanikiem nie jestem wiec z Wasza pomoca) i poprostu zaprowadzic zeby zrobil to i to. Podpiac pod vaga nie mam jak. W jaki jeszcze sposob moge zdiagnozowac problem? Moge nagrac video, porobic zdjecia jezeli to pomoze Z gory dziekuje
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Bo plecionka nie siada z minuty na minute. Z czasem przyzwyczajasz sie do tego i te objawy nie są tak odczuwalne jak np brak paliwa. Słuchaj jak dym leci bezp z plecionki to masz to do wymiany na 1000% Nagraj filmik tej plecionki. Popatrz dobrze na połoczenie turbo z wydechem tuż prze plecionką,możesz wspomóc się kawałkiem lusterka. Bez vag to jest ciezko ale z grubsza można wyeliminować pewne sprawy. Poczytaj sobie tutaj o trybie awaryjnym tzw notfaulem. Jak zamula?Do pewnego momentu jedzie ok a potem trach i nie chce jechać czy w ogóle nie ma mocy?? EOT Spoko mieszkasz za granica,ale nawet full sprzedawców na alle śle paczki za granice jak nie znajdziesz kogoś to masz rodzinkę tu,zakup kabelek i w max 2 tyg masz u siebie a wtedy diagnoza po logach lub błedach dużo da. Tym bardziej ze to pozwoli Ci uniknąć wizyty w tak drogich warsztatach. Acha kod silnika masz we wlepce w bagażniki bo nie było AVP tylko racze AFN
krolalbani Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 Bez vag to jest ciezko ale z grubsza można wyeliminować pewne sprawy. Poczytaj sobie tutaj o trybie awaryjnym tzw notfaulem. Jak zamula?Do pewnego momentu jedzie ok a potem trach i nie chce jechać czy w ogóle nie ma mocy?? Tzn na jedynce, dwojce przy ruszaniu wszystko ok, lecz przy 2 tyś obrotów jak powinien zacząć ciągnąć, niestety tego nie ma. Przyjrzałem się teraz dokładniej i faktycznie, "pleciąnka" jest na 100% do wymiany gdyż właśnie tam wydobywa się ten dym. Lecz dalej mam w głowie ten brak mocy przy 2 tyś. Czy może jest to spowodowane, że jest dziura w łączniku i poprostu łapie lewe powietrzę bądź gubi, stąd nie ma odpowiedniego sprężania, doładowania?
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Tak może tak być. Kup zamiennik jak masz kanał podjazdy sam to zrobisz.
krolalbani Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 E to z mysleniem u mnie jeszcze nie najgorzej. Miejmy nadzieje ze to nie turbo. Lacznik na pewno do wymany. Musze sie teraz tluc firmowkami. A swoja droga kabelek zamowie sobie tutaj na miejscu najtanszy kosztuje 18 euro, smiech na sali. Jak mi sie uda to zrobie te logi i tu sie podziele. Moge gdzies w Pl zamowic online taki lacznik ? Myslalem tez zeby uderzyc na szrot. Sa tutaj dosc spore mysle ze cos bym znalazl...
Hezen Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Jak plecionka do wymiany to i do sprawdzenia poduszki silnika. Wysłane z mojego GT-I9100
krolalbani Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Nie do sprawdzenia tylko tez do wymiany :/ wymiana plecionki zalatwi sprawe na chwile. Zauwazylem rzucanie silnikiem przy gaszeniu i wibracje. Wolalbym to zrobic na urlopie juz w Pl. Chcialbym wlasnie wiecej sie dowiedziec o tym samochodzie, w jakiej kondycji glownie jest silnik. Czy logi, kody bledow rozjasnia conieco? Rozumiem ze za pomoca laptopa i tego kabla uda mi sie to odczytac? W zasadzie to wszystko zalezy od tego jak dlugo sie wymiania taka poduszke, bo tutaj w zasadzie w ten sposob sie cenia. Wszystko zalezy ld czasu. Czy taka wymiana to skomplikowany zabieg? Nie chce sie dac zrobic w bambuko. Lacznik od katizatora rowniez do wymiany. Myslalem nadtym aby pozamawiac konkretne czesci i poprostu powiedziec mechanikowi co trzeba zrobic i tyle. Edytowane 2 Maja 2015 przez krolalbani
maestrus Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Zauwazylem rzucanie silnikiem przy gaszeniu i wibracje To może należy sprawdzić zawór recyrkulacji spalin, który też daje takie objawy oraz w niektórych przypadkach koło dwumasowe... Poduszki nie koniecznie muszą być zużyte... u mnie przy przeszło 300kk jeszcze są OK.
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.
krolalbani Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 Mi sie chyba wydaje ze to lacznik pada od drgan nie poduchy od lacznika moge oczywiscie sie mylic , po to jest forum
OLIVER Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań. A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ???
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ??? Pojezdzij z odpietym katem a zrozumiesz.
OLIVER Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ??? Pojezdzij z odpietym katem a zrozumiesz. No chyba nie chcesz mi powiedzieć że Ty to przetestowałeś i padły Ci przez to poduchy silnika...
krolalbani Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 Logicznie myslac od wyrobionych albo zerwanych poduch raczej to zlaczka ulegnie zmeczeniu niz poduchy na ktorych spoczywa w sumie silnik...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się