Jump to content
IGNORED

Dymienie z turbo przy odpalaniu


krolalbani

Recommended Posts

Witam,

Posiadam a4 1.9 TDI 110 km. Problemu nie było do czasu. Otóż co się dzieje, przy odpalaniu pojawia się czarny dym w okolicach turbo gdzieś tam nie potrafie dokładnie zlokalizować, dym jest czarny i czuć specyficzną woń. Dym ten pojawia się przy odpalaniu. Dymi równiez z wydechu ale również tylko przy odpalaniu. Czuć również spadek mocy, podejrzewam turbo. Czy może to coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz lacznik elastyczny tzw plecionke.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie z tej plecionki przy odpalaniu zadymi wlasnie z tej plecionki. Na zimnym odpala dobrze po zagrzaniu puszcza dymka. Niepokoji mnie jednak to ze nie wlacza sie turbo. Nie zalacza sie przy 2 tys. Czy ta plecionka moze byc przyczyna? Nie mam zadnych narzedzi. Czy jest jeszcze jakas metoda sprawdzenia turba? I musze zrobic 40 km czy lepiej nie ruszac auta? Z gory dziekuje

Edited by krolalbani
Link to comment
Share on other sites

Kolego turbo zawsze pracuje.

Możesz przejechać 40 km ale szukaj kogoś kto Ci wspawa new łącznik lub szukaj zamiennika katalizatora.

Jedynym wiarygodnym sposobem są logi...

Link to comment
Share on other sites

A spadek mocy moze byc spowodowany wlasnie ta plecionka?

Link to comment
Share on other sites

Spadek spadkiem ale drzenie,głośniejszy wydech,smród w kabinie.

Zrób plecionkę,bo i tak musisz,potem logi inaczej można problemów szukać i wróżyć z fusów...

Link to comment
Share on other sites

O to chodzi ze nic nie czuc ani nie chodzi glosniej. Jestem za granica w Nl. Tutaj sa kosmiczne ceny dla porownania za wymiabe turbo krzyknal mi 800 euro. Dlatego wolalbym sam zdiagnozowac wszystko ( mechanikiem nie jestem wiec z Wasza pomoca) i poprostu zaprowadzic zeby zrobil to i to.

Podpiac pod vaga nie mam jak.

W jaki jeszcze sposob moge zdiagnozowac problem? Moge nagrac video, porobic zdjecia jezeli to pomoze

Z gory dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Bo plecionka nie siada z minuty na minute.

Z czasem przyzwyczajasz sie do tego i te objawy nie są tak odczuwalne jak np brak paliwa.

Słuchaj jak dym leci bezp z plecionki to masz to do wymiany na 1000%

Nagraj filmik tej plecionki.

Popatrz dobrze na połoczenie turbo z wydechem tuż prze plecionką,możesz wspomóc się kawałkiem lusterka.

Bez vag to jest ciezko ale z grubsza można wyeliminować pewne sprawy.

Poczytaj sobie tutaj o trybie awaryjnym tzw notfaulem.

Jak zamula?Do pewnego momentu jedzie ok a potem trach i nie chce jechać czy w ogóle nie ma mocy??

EOT

Spoko mieszkasz za granica,ale nawet full sprzedawców na alle śle paczki za granice jak nie znajdziesz kogoś to masz rodzinkę tu,zakup kabelek i w max 2 tyg masz u siebie a wtedy diagnoza po logach lub błedach dużo da.

Tym bardziej ze to pozwoli Ci uniknąć wizyty w tak drogich warsztatach.

Acha kod silnika masz we wlepce w bagażniki bo nie było AVP tylko racze AFN :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bez vag to jest ciezko ale z grubsza można wyeliminować pewne sprawy.

Poczytaj sobie tutaj o trybie awaryjnym tzw notfaulem.

Jak zamula?Do pewnego momentu jedzie ok a potem trach i nie chce jechać czy w ogóle nie ma mocy??

Tzn na jedynce, dwojce przy ruszaniu wszystko ok, lecz przy 2 tyś obrotów jak powinien zacząć ciągnąć, niestety tego nie ma.

Przyjrzałem się teraz dokładniej i faktycznie, "pleciąnka" jest na 100% do wymiany gdyż właśnie tam wydobywa się ten dym.

Lecz dalej mam w głowie ten brak mocy przy 2 tyś. Czy może jest to spowodowane, że jest dziura w łączniku i poprostu łapie lewe powietrzę bądź gubi, stąd nie ma odpowiedniego sprężania, doładowania?

Link to comment
Share on other sites

Tak może tak być.

Kup zamiennik jak masz kanał podjazdy sam to zrobisz.

Link to comment
Share on other sites

E to z mysleniem u mnie jeszcze nie najgorzej. Miejmy nadzieje ze to nie turbo. Lacznik na pewno do wymany. Musze sie teraz tluc firmowkami. A swoja droga kabelek zamowie sobie tutaj na miejscu najtanszy kosztuje 18 euro, smiech na sali. Jak mi sie uda to zrobie te logi i tu sie podziele. Moge gdzies w Pl zamowic online taki lacznik ? Myslalem tez zeby uderzyc na szrot. Sa tutaj dosc spore mysle ze cos bym znalazl...

Link to comment
Share on other sites

Jak plecionka do wymiany to i do sprawdzenia poduszki silnika.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Nie do sprawdzenia tylko tez do wymiany :/ wymiana plecionki zalatwi sprawe na chwile. Zauwazylem rzucanie silnikiem przy gaszeniu i wibracje. Wolalbym to zrobic na urlopie juz w Pl. Chcialbym wlasnie wiecej sie dowiedziec o tym samochodzie, w jakiej kondycji glownie jest silnik. Czy logi, kody bledow rozjasnia conieco? Rozumiem ze za pomoca laptopa i tego kabla uda mi sie to odczytac?

W zasadzie to wszystko zalezy od tego jak dlugo sie wymiania taka poduszke, bo tutaj w zasadzie w ten sposob sie cenia. Wszystko zalezy ld czasu. Czy taka wymiana to skomplikowany zabieg? Nie chce sie dac zrobic w bambuko. Lacznik od katizatora rowniez do wymiany. Myslalem nadtym aby pozamawiac konkretne czesci i poprostu powiedziec mechanikowi co trzeba zrobic i tyle.

Edited by krolalbani
Link to comment
Share on other sites


Zauwazylem rzucanie silnikiem przy gaszeniu i wibracje

To może należy sprawdzić zawór recyrkulacji spalin, który też daje takie objawy oraz w niektórych przypadkach koło dwumasowe... Poduszki nie koniecznie muszą być zużyte... u mnie przy przeszło 300kk jeszcze są OK.

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.

Link to comment
Share on other sites

Mi sie chyba wydaje ze to lacznik pada od drgan nie poduchy od lacznika moge oczywiscie sie mylic , po to jest forum

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.

A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ??? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.

A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ??? ;)
Pojezdzij z odpietym katem a zrozumiesz.
Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś zaśpi i przegapi wymianę łącznika to niestety musi z czasem poduchy wymienić gdyż padają od drgań.

A co ma łącznik (plecionka)uszkodzona do poduszek silnika ??? ;)
Pojezdzij z odpietym katem a zrozumiesz.

No chyba nie chcesz mi powiedzieć że Ty to przetestowałeś i padły Ci przez to poduchy silnika... :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Logicznie myslac od wyrobionych albo zerwanych poduch raczej to zlaczka ulegnie zmeczeniu niz poduchy na ktorych spoczywa w sumie silnik...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...