extramask93 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Witam forumowiczów Mam problem z silnikiem [1.9TDI 110km] wydaje się że nie chodzi na 1 tlok, brakuję mu mocy, trzęsie całą karoserią, trudno pali na zimnym, od któregoś z tylnich tłoków dochodzi "pusty metaliczny dźwięk". Przebieg: 260tys, auto stało około miesiąca, wcześniej pojawiły się objawy nierównej pracy silnika, lecz w dużo mniejszym stopniu. Potrzebuję rady odnośnie przyczyny tego stanu rzeczy zanim weźmiemy się za poważniejszą rozbiókę, podejrzani jak na oko domorosłego mechanika to: wypalony tłok lub wtryski. Może miał ktoś podobną awarię lub będzie w stanie nam jakoś pomóc. Dołączam audio z stukami i logi z vag'a może na coś się przydadzą. Audio: https://www.youtube.com/watch?v=ktsLlPU8EP4&feature=youtu.be Vag: grupa 004,007 grupa 000,001,002 grupa 013,018,023
bozmek Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Sprawdz rozrzad na poczatek czy jest ok kat wtrsyku ma duze skoki byc moze kolo dolne wału na klinie sie przestawia 2-3 wtyrsk korekty poza norma zacznij od spr rozrzadu znaki blokada pompu i blokada wałka rozzdadu,potem ustaw kat wtrysku skok moze mec 3-4 jednostki a u cb ponad 10 skacze.
a4mwo Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Miałem podobny problem. Chodził na 3 cylindry, wydawał podobny dźwięk, nie miał mocy. Przyczyna? Zdjęcia poniżej.
wesz82 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Jak kąt rozjechany jest to na bank klin na wale. Do tego tak jak wyżej pisza sprawdź rozrząd bo mogą cyrki się dziac. Ostatnio kolega tez dał mi do ustawienia kąt w afn ale u niego kąt przeskakiwał o 100 jednostek winny był klin na wale i kijowo ustawiony rozrząd. Po wejsciu w BS auto tak kopciło ze miałem wrażenie ze ktoś z tyłu 3 ogniska rozpalił...
lukaszooo Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Przy takich zabiegach pierwsza rzecz która sie sprawdza to kompresja, jesli jest ok to szukasz pośrednich usterek, jesli kompresji brak to czapka w górę.
extramask93 Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 Zdaje się że przyczyna została znaleziona - jeden z popychaczy zaworowych miał dziurę na całej średnicy. Co do objawów auto nie dymiło, wtryski sprawdzone - wszystko ok. Rozrząd sprawdzimy ewentualnie jeżeli wymiana szklanki nic nie pomoże. Dziękuję za podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się