miro72 Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam. Nie wiem jeszcze, czy 'te typy tak mają' (jeżdżę A4 od dwu miesięcy), czy jednak nie jest to normalny objaw, więc pytam. Otóż - po ustawieniu klimatronika na jakąś temperaturę (np 21 st. C) i z wyłączoną sprężarką z nawiewów płynie tropikalne powietrze - od 2-3 min. po uruchomieniu silnika aż do momentu nagrzania się silnika do temperatury zauważalnej na wskaźniku (70-80°). Wtedy nagle temperatura obniża się i jest jak być powinno. Jednak zanim silnik nagrzeje się dostatecznie, muszę otwierać okna bądź całkowicie wyłączać wentylator. Trochę to męczące, więc powiedzcie proszę - o co chodzi? Z góry dzięki; Pozdrawiam /M
.Pablo. Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 na pewno te typy tak nie maja u mnie jest normalnie sprawdź błędy na klimatroniku albo wagiem może coś ci wyskoczy
miro72 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 No więc... Klimatronic pokazuje tylko (aż?) nieszczęsne 15.7, za które nie mam siły (póki co) się brać. Nie wiem tylko czy to usprawiedliwia katowanie kierowcy "ile fabryka dała" aż do nagrzania silnika? Pozdr. /M
radar9 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 witaj kolego wlasnie dzis to przerabialem jesli masz ciagle goraco w kabinie to zacina ci sie zawór komory mieszania musisz go wyjac i przeczyscic,musisz zdemontowac schowek w sumie 5 srub pod klucz 8 potem demontujesz silniczek ten z bialym ciegnem 3 srubki pod klucz 6 dwie odkrecisz srubokretem potem wyciagasz silniczek i go rozkrecasz w srodku masz kola zebate i silniczek elektryczny na 7V kup sobie baterie 9V i podłacz ja do bialego i brazowego przewodu na kostce silniczka (bedziesz mial pewnosc czy w ogole jest dobry)biegunowosc nie jest istotna jak bedziesz zamienial + z - to beda sie zmienialy obroty tak to pracuje, kup sobie srodek w sprayu do czysczenia styków np KONTAKT przedmuchaj komutator silniczka i spryskaj wszystkie styki(u mnie w jedym polozeniu byl zanieczyszczony komutator i jak doszedł do tego momentu przestawał reagowac i grzało na maksa) potem podlacz w samochodzie i zanim zlozysz wzystko zobacz czy dziala podczas zmiany temperatury powinien sie otwierac lub zamykac, czas operacji ok 50min,chyba ze to nie to pozdrawiam zycze powodzenia
miro72 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 A dziękuję za wytyczne. Na pewno tam popatrzę. Pozdrawiam. /M
tomekpal Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 U mnie było ziiimno. Kilka dni temu nagle przestało grzać, temp na HI a tu zimnica !!! ;( Zacząłem czytać na forum i najpierw odpowietrzyłem nagrzewnicę. Bez zmian, dalej zimno. Kod błędu klimatronika : 08.5 Dobrze, że trafiłem na ten temat, bo już miałem jechać na VAG, żeby spróbować komputerem coś poprawić. radar9, ładnie opisał co trzeba zrobić, więc odkręciłem schowek (bez problemów), odkręciłem silniczek z białym cięgnem (ta 3 śrubka to koszmar męczyłem się z nią chyba z 10 minut), rozpiąłem przewód, wyciągnąłem sterownik. Aby go odłączyć od cięgna sterującego nawiewem trzeba go ustawić w odpowiednim położeniu (przekręcić w bok) i po prostu pociągnąć w dół. To tak jak z kluczem który wkładamy do zamka w drzwiach :-) musi być w odpowiednim położeniu aby tam wszedł. Rozkręciłem sterownik - 5 śrubek na specjalną końcówkę (ja odkręciłem mocnym ostrym nożem bo nie miałem takiej końcówki) Problem tkwił w silniczku, zaciął się i nie chciał ruszyć, nawet po bezpośrednim podłączeniu do baterii 9V ani drgnął. Wyczyściłem go, nawet szczotki przetarłem i w zasadzie bez zmian, coś w nim szarpało, ale dalej była lipa, Myślałem że pójdzie w kosz, dlatego postanowiłem go rozebrać. Wyciągnąłem szczotki, wraz ze sprężynkami i małymi blaszkami, odgiąłem dwa bolce na korpusie silniczka i powoli wyciągnąłem środek - rozbebeszyłem go ostrożnie. Przedmuchałem, wyczyściłem i złożyłem do kupy tak ja rozłożyłem. Powiem szczerze, że nie jest to nic nadzwyczajnego. Na baterii znów nie chciał iść więc w desperacji podpiąłem go na krótko do akumulatora (kilka razy po sekundzie) i .... wystartował. Złożyłem wszystko do kupy, zmontowałem w aucie i GRA MUZYKA. Mam sterowanie nawiewami. Leci cieplutkie i zimniutkie. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się