R Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam. silnik traci moc przy ruszaniu i gasnie,czasami zlapie i jedzie dalej kawalek i ponownie przerywa nie reaguje na gaz. z rury biały/szary dym sie pojawia. Odlaczałem lmm i nie ma róznicy, to samo. Stało sie to w deszczu wiec myslalem,ze moze zle info do ECU podaje czujnik temp. cieczy , jednak w nastepne dwa dni sucho a problem ten sam. Obecnie mozna jechac ale tylko na niskich obrotach, wczesniej jak turbo sie załączalo szedl jakby nie bylo problemu i ogólnie wszystko sie dzialo jak silnik nabrał 90*C teraz równiez po wystudzeniu to samo. Póki nie odłoczylem lmm na desce zadne kontrolki nic zlego nie pokazywaly dopiero po jego odlaczeniu zapalila sie engine i nie zgasla po ponownym wlaczeniu. Na biegu jalowym nic nie telepie nie trzesie, jedynie przy dodawniu gazu raz zatrzesie lub nie. Dopiero jutro zostanie podpiety pod VAG'a. Silnik BLB 110kkm '05r
paypal Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Nie chce zle wrozyc ale jesli ktos pisał o białym dymie to miało to zwiazek z awarią turbo
mlodyy Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 alba dziurka w dolocie podepnij vag i wszystko sie wyjasni
R Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 komputer pokazał taki bląd 16 683 P0299 000 Regulacja cisnienia doładowania Nieosiągnieta granica regulacji sprawdzona zostala puszka podcisnienia, wszystko z nią w porzadku otwiera sie i zamyka. troche mnie wszystko dziwi bo turbo zostalo zmienione 2 miesiace temu(nowe,ori GT17) przejechane na nim jakies 10-15kkm wiec na początku je eleminowalem ale teraz mnie juz zastanawia na powaznie bo komputer nic nie wykazal aby jakis problem byl z N75. wiec zostaje sprawdzenie tego turbo i wezy. oczywiscie(odpukac) moze byc cos z programem sterujacym.
stasio1969 Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Gdybyś miał problem z turbo dym byłby czarny. Szczegulnie podczas zmiany biegu przy prędkości obrotowej powyżej 2300obrotów w momencie wciśnięcia sprzęgła.
jaro4444 Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Program sterujacy to sobie daruj bo pisal go profi tuner. Problemy z turbinami GT17VA produkcji Rumuskiej byly ale mniej wiecej do 2006-7 roku. Pozniej podniesli jakosc. Nie wiem co Ci poradzic ale spardzilbym pompowtryski bo szary dym i spadek mocy moze byc ich przyczyna.
Piasek k-6 Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Jeśli traci moc to może przepływomierz padł, a to w tedy wydatek kilku set złoty Zresztą najlepiej wstawić go do warsztatu i tam ci wszystko powiedzą
domelq Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Dla mnie jak był biały dym, to bym sobie pomyślał, że może coś nie tak być z turbiną
stasio1969 Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Przy turbinie dymi na szaro, a wręcz na czarno bo nie odbywa się kompletne spalanie i w wydechu zbierają się "nieczystości".
R Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam ponownie po 5 tygodniach problem został usunięty przez ten czas było u 3 mechaników i każdy głupiał i rozkładał ręce. Nawet drugi ECU wsadzano dla pewności. Problemem okazał sie zawór od EGRu, grzybek po prostu nie w pełni zamykał i otwierał przelot spalin co wprowadzało w błąd komputer, najważniejsze ,ze przez korektor nie poleciał dalej bo był osadzony na prowadnicy juz ledwo co. Następna sprawa to to ,ze po usunięciu tej usterki kilka kilometrów zadowolenia i pada turbo(produkcja marzec 2008) czemu? do teraz nie wiadomo, olej podobno nie miał właściwości smarujących (był MOTUL przejechane 2500km). Na chwile obecną nie ma w ASO dostępnego tego zaworu EGR i trzeba czekac 2tyg aż z DE ściągną, wiec przelot jest zaślepiony stalową blaszką, następne turbo siedzi (juz 3) i samochód jeździ PRAWIE jak kiedyś, PRAWIE tzn ,ze czasami głownie na 4 biegu przy równym trzymaniu gazu obroty ustaną na 1-2s lub nawet sie cofną o ok 0,200/obr zdarza sie to rzadko ale sie zdarza. Service ,który doszedł do mojego problemu usterki z EGR, robił to juz po raz 3 w grupie VAG(CRAFTER'06 PASSAT'05) AUDI
stasio1969 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Zawór EGR powinien być sterowany podciśnieniem.Jeden z przewodów powietrzych powinien przychodzić z trójnika. Sprawdź czy ten trójnik nie jest przypchany. Srzykawka, do niej podłączony kawałek wężyka, a drugi jego koniec do trójnika i masz szybki test. Jeżeli jest dobrze będzie zasysało tłok. Grzybek mógł nie posiadać pełnego podciśnienia, które mogłoby jego ściągnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się