p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) Witam Otóż mam taki problem.. w zeszłym roku w maju kupiłem używane Audi A4 B7 z 2005 roku z silnikiem 1.8 T (oznaczenie BFB) z automatyczną skrzynią biegów (multitronic). Po jakimś czasie od zakupu zaczęły mi dokuczać drgania odczuwalne na siedzeniu, kierownicy, kierownicy itd… Oczywiście na początku podejrzenie padło na poduszki… wymieniłem poduszki pod silnikiem (nie została tylko wymieniona ta czołowa - od storny zderzaka) i pod skrzynią… niestety to rozwiązanie niewiele zmieniło. Za poradą mechanika wzięliśmy inny komplet (również nowych) poduszek i na chwilę przełożyliśmy aby wykluczyć wadliwość poprzednio założonych. Niestety nic to nie dało i nadal wibracje były wyczuwalne. Kolejnymi rzeczami, które zostały wymienione był przepływomierz, przepustnica, sterownik obrotów silnika (ponieważ samochód zaczął mieć problemy z odpalaniem a później i podczas jazdy tracił moc i mimo że wciskałem pedał gazu to obroty spadały). W kolejnym kroku wymieniona została pompa paliwa, cewki, świece, sterownik skrzyni biegów.. nie chcę kłamać ale z tego co pamiętam też termostat (podejrzewam że jeszcze parę rzeczy ale nie jestem sobie w stanie teraz przypomnieć co jeszcze :/). Przy okazji zniwelowany został wyciek płynu chłodniczego, wymienione zostały jakieś uszczelki ponieważ ciekł olej (już nie cieknie). Następnie wymieniona została sprężarka klimatyzacji ponieważ wibracje nasilały się po włączeniu klimatyzacji… dodam tylko ze wszystkie wymianione części są nowe, nie używane. Obecnie sytuacja wygląda tak że podczas jazdy drgania nie są wyczuwalne. Natomiast kiedy samochód stoi (na przykład na światłach) wibracje nadal czuć. Są one mniej odczuwalne kiedy włączona jest klimatyzacja (z racji wyzszych obrotów - kiedy chodzi klimatyzacja czuć tylko lekkie drgania tylko na kierownicy). Natomiast kiedy włączy się sam nawiew (tryb ECON) lub wyłączy całkiem klimatyzację oraz nawiew wibracje są wciąż silne. Mam nadzieję że ktoś z Was miał taki problem i sobie z nim poradził albo chociaż wie co można sprawdzić ponieważ po pierwsze mój mechanik (do którego mam zaufanie) powiedział że już nie ma pomysłów co się mogło stać i nie chce też brać ode mnie pieniędzy za naprawy, które nie dają porządanego efektu a po drugie przyznam szczerze że mam już dosyć wydawania pieniędzy i wyczekiwania na kolejny wyjazd samochodu z warsztatu w nadziei że w końcu drgania ustaną... a ostanimi czasy samochód stał głównie w warsztacie... Więc jak to mówią "Pomozecie?" Zapomniałem dodać jeszcze jedną ważną rzecz, która mi się przypomniała podczas powrotu do domu... Tak więc podczas jazdy jak się zatrzymam na światłach albo na przykład stoję w korku kiedy działa klimatyzacja obrotu potrasią spaść tak na oko z około 1000 (+-100) do około 800 i samochodem zaczyna mocniej trząść. Po jakiejś chwili obroty znowu wracają do stanu około 1000 i drgania się zmniejszają. Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez p-not
soul87 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Dwumasa? ewentualnie sprzedaj samochod i kup inny.... szczerze mowiąc... często 1.8t w b6 i b7 poprostu tak maja ze przenosza drgania na bude.
p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 Sprawdź błędy. Może to wypadanie zapłonu? Cześć. Dzięki za odpowiedź. Mój mechanik ma jakiś uniwerslany komputer. Nazywa go "gutman" nie wime szczerze mówiąc czy to marka czy jakaś nazwa robocza. Generalnie podczas sprawdzania samochodu tym komputerem nie ma żadnych błędów. Dwumasa? ewentualnie sprzedaj samochod i kup inny.... szczerze mowiąc... często 1.8t w b6 i b7 poprostu tak maja ze przenosza drgania na bude. Bez jaj.. nie czaje opcji że "samochody tak mają" Zwłaszcza że jak go kupiłem to tak nie miał. 1
soul87 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 No to obstawiałbym dwumase łączysz pojawienie się objawów z jakąś sytuacją czy pojawiły się z czasem same z siebie?
p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 No to obstawiałbym dwumase łączysz pojawienie się objawów z jakąś sytuacją czy pojawiły się z czasem same z siebie? Nic konkretnego się nie wydarzyło. To się zaczęło po jakimś czasie od kupienia samochodu i tak sobie z tym walczę... i niestety przegrywam A czy jestem w stanie jakoś samemu sprawdzić czy to dwumasa? Pytam ponieważ umówiełem się na poniedziałek do innego mechanika i nie chciałbym żeby mnie tam wydoili...
soul87 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 przy takich delikatnych objawach tylko wymiana ... samemu nie sprawdzisz przy tych objawach.
p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 przy takich delikatnych objawach tylko wymiana ... samemu nie sprawdzisz przy tych objawach. I problem z tą dwumasą moze również powodować spadki obrotów jak samochód stoi?
jacek70 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Sprawdź błędy. Może to wypadanie zapłonu? Cześć. Dzięki za odpowiedź. Mój mechanik ma jakiś uniwerslany komputer. Nazywa go "gutman" nie wime szczerze mówiąc czy to marka czy jakaś nazwa robocza. Generalnie podczas sprawdzania samochodu tym komputerem nie ma żadnych błędów. Dwumasa? ewentualnie sprzedaj samochod i kup inny.... szczerze mowiąc... często 1.8t w b6 i b7 poprostu tak maja ze przenosza drgania na bude. Bez jaj.. nie czaje opcji że "samochody tak mają" Zwłaszcza że jak go kupiłem to tak nie miał. Nie znam tej firmy .Mój mechanik - kumpel ma kompa Bosch. Kupa kasy ale warto .Znajduje to co inne nie widzą , i to po polsku.
p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 raczej nie, tylko drgania To może to coś z układem paliwowym? Jakieś lewe powietrze albo coś? Tak przynajmniej przyszło mi do głowy po przeczytaniu mnóstwa wpisów na różnych forach... Sprawdź błędy. Może to wypadanie zapłonu? Cześć. Dzięki za odpowiedź. Mój mechanik ma jakiś uniwerslany komputer. Nazywa go "gutman" nie wime szczerze mówiąc czy to marka czy jakaś nazwa robocza. Generalnie podczas sprawdzania samochodu tym komputerem nie ma żadnych błędów. Dwumasa? ewentualnie sprzedaj samochod i kup inny.... szczerze mowiąc... często 1.8t w b6 i b7 poprostu tak maja ze przenosza drgania na bude. Bez jaj.. nie czaje opcji że "samochody tak mają" Zwłaszcza że jak go kupiłem to tak nie miał. Nie znam tej firmy .Mój mechanik - kumpel ma kompa Bosch. Kupa kasy ale warto .Znajduje to co inne nie widzą , i to po polsku. No tak... tylko że ja do Krakowa mam trochę daleko
sciemamcz Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Ten silnik nie powinien mieć wyższych obrotów niż 800 jeśli masz 1000 to coś jest nie tak, coś wymusza wyższe obroty i pewnie jest również winne tym drganiom.
p-not Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 Ten silnik nie powinien mieć wyższych obrotów niż 800 jeśli masz 1000 to coś jest nie tak, coś wymusza wyższe obroty i pewnie jest również winne tym drganiom. On ma około 1000 (trochę przesadziłem bo około 900 - poszedłem sprawdzić ) jak jest właczona klimatyzacja. Jak nie chodzi klima to ma poniżej 800. Ale też sądzę że to przez to coś co sprawia że obroty potrafią się zmniejszać samochód drży... tylko co to jest?... :/
HarryH Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 W automatycznej skrzyni nie ma koła dwumasowego jak się orientuje, mi to wygląda na problem ze skrzynią biegów, wywal ten automat i załóż manualna.
soul87 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Źle się orientujesz. Skrzynia automatyczna Multitronic posiada kolo zamachowe dwumasowe
bongod Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Sprawdzałeś ogranicznik drgań ? Takie koło na pasku klinowym na dole . Jak nie wymieniałeś przedniej poduszki to poluzuj śruby łapy na niej i dokręć ponownie. Edytowane 9 Maja 2015 przez bongod
p-not Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Sprawdzałeś ogranicznik drgań ? Takie koło na pasku klinowym na dole . Jak nie wymieniałeś przedniej poduszki to poluzuj śruby łapy na niej i dokręć ponownie. Ten manewr z dokręcaniem śrub było robiony i niestety nic nie dał. A ten ogranicznik ma coś wspólnego z rozrządem? Bo jeżeli tak to rozrząd też wymieniałem jakiś miesiąc temu. Dzisiaj zaobserwowałem nowa rzecz. Otóż przy ruszaniu samochód jakby startuje z lekkim opóźnieniem. To znaczy powoli wciskam sobie gaz a on powoli rusza, obroty powoli wzrastają i nagle gwałtownie podskakują tak o około 500 (może trochę więcej obrotów). Efekt jest taki że samochód mimo powolnego i systematycznego wciskania gazu w pewnym momencie lekko wyrywa do przodu. Tak jakby nagle dostał większą dawkę paliwa... Edytowane 9 Maja 2015 przez p-not
bongod Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Ten ogranicznik chyba jest na drugim pasku . Jak jest zwalony to napinacz skacze .
p-not Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 Ten ogranicznik chyba jest na drugim pasku . Jak jest zwalony to napinacz skacze . A jak sprawdzić ten ogranicznik? To kółko będzie się "telepać" podczas pracy silnika? I sorry za pewnie głupie pytanie ale napinacz to jest to takie coś ruchome widoczne od góry z przodu (patrąc od zderzaka) silnika? Bo to faktycznie u mnie się rusza. A nie powinno?
bongod Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Te kółko jest jakby na gumie . Ciężko to sprawdzić. Napinacz się rusza ale czasem tak nim trzesie jak jest coś zwalone że szok .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się