Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wskaźnik temperatury silnika chyba wariuje, o co chodzi ?


Dom3l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem, odpalam rano auto i jade do pracy, w czasie jazdy po prostej bez zatrzymywanek (około 40 minut) temperatura na wskaźniku stoi na około 70 stopniach, czy to jest normalne czy nie powinien wskaźnik stac na 90?

Czasem z kolei jak wylacze auto, pojde do sklepu (po przejechaniu tego samego dystansu), po chwili uruchomię go poniownie i wtedy stoi na 90 stopniach, jak z kolei jade dalej to znow opada, moje pytanie brzmi czy podczas jazdy silnik moze zostć schłodzony do tych 65-70 stopni a jak stoje to temperatura no nie wiem wzrasta i dla tego po niedługiej przerwie mam znów 90 stopni czy mam walniety czujnik czy to coś innego.

Nie pamiętam aby w lecie temperatura była niżej niż 90 stopni, zawsze było na 90 i koniec a od niedawna zwróciłem uwagę że nie zawsze wskazówka jest w pionie.

Czy możecie mi cos doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz termostat do wymiany na 100%,mialem te same obiawy.to ze po chwilowym postoju masz na zegarach 90 to tylko znaczy ze czujnik zyje i ma sie dobrze bo po wylaczeniu silnika temperatura wzrasta z powodu braku obiegu plynu chlodniczego ale po przejechaniu kilku kilometrow znow spada na te 70-80 wiec nie czekaj tylko znieniaj na nowy. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. z tym termostatem to tak nie za koniecznie. miałem identyczne objawy. wymieniłem termostat z nadzieją że to pomoże i jakież było moje zdziwienie gdy po wymianie bylo dokładnie to samo. opisywałem to w swoim wątku ale po uzyskaniu odpowiedzi mod usunął. jak poradził mi wihajster może to również być czujnik G62 do wymiany. jutro lub pojutrze będę u siebie wymieniał to będę wiedział czy to to. a jeszcze dodam że jak termostat do wymiany to najlepiej ori z aso. koszt nie jest duży, u mnie kosztował 98zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze dodam że jak termostat do wymiany to najlepiej ori z aso. koszt nie jest duży, u mnie kosztował 98zł.

mozesz uzasadnic?? Ja kupilem okolo 2 lata temu termostat wahlera, bodajze placilem wtedy okolo 30zl i do dzis sie spisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo większoś zamienników nie koniecznie trzyma odpowiednią temp. poza tym o ile się nie mylę to wahler produkuje dla audi termostaty. tyleże np. u mnie w mieście nie mogłem go dostac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziekuej za info, czyli stawiacie na termostat?

Czy można to w jakis jednoznaczy sposób określić czy to termostat czy czujnik aby nie wywalac kasy na sprawna część :)[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 11:08_________________________________________________Właśnie dzwoniłem do ASO i za termostat + wymiana + płyn zawołali 225zł więc jeśli to termostat i wymiana pomoże to chyba nie jest źle.

Gorzej jeśli tak jak pisze kolega tony84 to nie termo a czujnik G62......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem do ASO i za termostat + wymiana + płyn zawołali 225zł więc jeśli to termostat i wymiana pomoże to chyba nie jest źle.

Jak masz kanal to sam go wymien, bardzo prosta sprawa, spuscisz plyn, jak byl jakis czas temu wymieniany to wlej ten sam, a jak nie to kup dynagela. Duzo taniej wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem, odpalam rano auto i jade do pracy, w czasie jazdy po prostej bez zatrzymywanek (około 40 minut) temperatura na wskaźniku stoi na około 70 stopniach, czy to jest normalne czy nie powinien wskaźnik stac na 90?

Czasem z kolei jak wylacze auto, pojde do sklepu (po przejechaniu tego samego dystansu), po chwili uruchomię go poniownie i wtedy stoi na 90 stopniach, jak z kolei jade dalej to znow opada, moje pytanie brzmi czy podczas jazdy silnik moze zostć schłodzony do tych 65-70 stopni a jak stoje to temperatura no nie wiem wzrasta i dla tego po niedługiej przerwie mam znów 90 stopni czy mam walniety czujnik czy to coś innego.

Nie pamiętam aby w lecie temperatura była niżej niż 90 stopni, zawsze było na 90 i koniec a od niedawna zwróciłem uwagę że nie zawsze wskazówka jest w pionie.

Czy możecie mi cos doradzić?

Mam ten sam problem wymieniłem czujnik temp. i nic albo mechanik wsadził nieodpowiedni(złe parametry) albo jest inna przyczyna (moze własnie termostat)

Oprucz tego wachania na wskazniku jakos mi lekko drży ten silnik podczas jazdy-u Ciebie tez tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede wymianieł termostat w piątek, bo jednak sądze, że to jego wina, wskażnik się rusza więc musi być sprawny.

Jade do pracy temperatura na wskazniku 70, stane na światłąch lub w korku zaraz 90.

Sądze, że mam otwarty duży obieg i trzeba termo wymienić.

Piszesz, że drży silnik podczas jazdy? u mnie nie drży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem rok temu co ty. wskaznik wariowal. identycznie jak u ciebie. rok temu wymienilem czujnik bo wskaznik raz pokazywal 90 raz opadal w sekunde do min. zapalalem za chwile i stal na 90 mimo ze przy gaszeniu sekunde temu byl na 70. wymienilem i ok.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_i_adp_termostat-t4411.135.html

przyszla zima. w miescie ok - wskazowka na 90. na trasie niestety przy wiekszych predkosciach schodzila do 80 nawet. dzisiaj wymienilem termostat. sporo szukalem na temat termostatow na necie. otoz firmy takie jak Stahlter i Wernet to szajs. jedynie sluszny wybór to ori za 80 w ASO lub Wahler niemiecki. ja dostalem Wahlera za 46 na necie od goscia "danielloss". "skodexauto" nie mial do ADR. Za Wahlera w sklepie chcieli 70 PLN. teraz nie dosc ze temp rosnie w duzo szybszym tempie do 90, to trzyma non stop 90 niezaleznie od warunkow. i tak ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dzieki za info, w piątek jestem juz umówiony w ASO na ori. Koszt 92zł więc trzymamy się w normie.

jak wymienie to napisze czy pomogło, sam jestem bardzo ciekaw :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bardzo podobny problem, wymienilem termostat i jest dalej to samo, podpowiadaja mi ze moze jeszcze czujnik temp. cieczy, ALE u mnie jak odpalam samochod nawet na zimnym silniku to caly czas chodzi mi wiatrak przy chlodnicy! o co to chodzi? tak nie powinno raczej byc?! moze jakis inny czujnik sie zwalił albno cos sie zacielo? no nie wiem juz gdzie mam szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ma byc. wazne aby przed odpalniem silnika (na zimnym) wiatrak dal sie obracac swobodnie reka. a wiskoza i tak bedzie go napedzac. jak sie motor rozgrzeje bedzie sie krecil szybciej. po zgaszeniu silnika (na goracym) wiatrak nie powinien dac sie obrocic. ot co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM- mam nieco zbliżony broblem: a mianowicie- temp. z klimatronica pokazuje 70 st. to wskaznik dopiero ledwie drgnął a jest od 60 st. ale obydwa zatrzymują sie na 90 (tylko ze ten z klimy szybciej) i zaden wiecej nie pokazuje, o co chodzi????

miałem poprzednio TDI i tam idealnie się pokrywało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...