2.5TDI V6 BCZ możliwości tuningu, montaż GTB1756VK z 2.7TDI
7 7

    131 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam serdecznie,

    Na początku słowem wyjaśnienia - doskonale zdaje sobie sprawę, że są lepsze silniki, bardziej podatne na modyfikacje, jednak mimo to chciałbym zostać przy tym. Zależy mi na tym ponieważ dysponuje naprawdę zdrowym egzemplarzem - chodzi o auto z mojego opisu.

    Jest to egzemplarz z 2004 roku o oznaczeniu BCZ, tak więc ma już fabrycznie lepsze wałki i rolkowe popychacze.

    Samochód jest w rodzinie od 7 lat i ma sprawdzony, realny przebieg 133.000km, samochód na bieżaco serwisowany i garażowany, jego stan mechaniczny jest idealny. Przy 104.000 została wymieniona turbina i zrobiony rozrząd w międzyczasie wymieniona została też sprężarka od klimy i alternator. Samochód jest zadbany i doinwestowany więc nie wchodzi w grę zamiana na inny tylko z powodu silnika.

    Modyfikacje chciałbym zacząć od programu a w międzyczasie zgromadzić części na poważniejszy tuning.

    W dalszych planach mam wymianę turbosprężarki na gtb1756vk z 2.7TDI , oczywiście przerobionej na podciśnienie. Wiem, że flansza jest inna ale można zaadaptować kolektor od 2.7TDI albo jego cześć. Zamiast bocznych intercoolerów jeden FMIC, plus odpowiednie orurowanie.

    Najwięcej wątpliwości mam odnośnie strojenia i pompy. Z tego co wiem BCZ ma wydajną pompę 3 tłoczkową i wtryski z większymi otworami, problemem natomiast jest soft pompy który posiada blokadę. Czy znajdę w Polsce kogoś kto ogarnia dobrze strojenie tego silnika i będzie w stanie ominąć tą blokadę? Na ile można by wystroić taki silnik po powyższych modyfikacjach?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przerabiałem temat jak chcesz jakieś informacje to zapraszam na priv

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jest sens się pchać w tak małe turbo ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Możesz zamontować, kiedyś gdzieś miałem fotki takiego setu

    Tu masz fotki z założonym GT28 garret

    20130205_003.jpg?img=img1280

    20130205_001.jpg?img=img1280

    20130202_006.jpg?img=img1280

    20130923_001.jpg?img=img1280

    20120508_002.jpg?img=img1280

    20150220_009.jpg?img=img1280

    auto ma 330km w tej chwili ale na turbo gt30

    Edytowane przez Kowi87

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mnie cieszy, że jest jakiś odzew :)

    @adifek - odezwę się na priv

    @marcin 4x4 - gtb1756vk mnie zainteresowało bo liczyłem, że da się przeszczepić trójnik na którym siedzi ta turbina w 2.7TDI, co bardzo ułatwiłoby montaż. Jednak już po przejrzeniu paru zdjęć można zauważyć, że mocowania tego trójnika są zupełnie inne i raczej nie podejdzie do 2.5TDI bez rzeźby. Na seryjnych wtryskach po odblokowaniu pompy można liczyć na jakieś 210-220 koni, do tylu gtb17 spokojnie wystarczy a przy tym będzie wstawać lepiej niż seryjna turbina.

    @Kowi87 Hehe, aż tak grubo iść nie zamierzam, kojarzę ten projekt, to auto diffas'a z TDIclub, przeczytałem jego temat od deski do deski :) Jakbyś znalazł jakieś fotki setupu z GTB17 lub miał jakieś rady, to będę wdzięczny.

    Z tego co znalazłem wynika, że podstawą grubszych modów jest wymiana wtryskiwaczy a właściwie ich końcówek. Pasują końcówki od cummins'a o oznaczeniu dsla143p970. Mają 8 otworów 16um zamiast seryjnych 6 i powinny wystarczyć do jakiś 300 koni. Przy ich zastosowaniu ciśnienie otwarcia trzeba ustawić na 260 bar inaczej są nierówne obroty jałowe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gdybyś potrzebował ten trójnik od gtb17 to dam ci za free

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki :) jeszcze się odezwę w tej sprawie. Orientujesz się jak z jego pasowaniem do 2.5?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam też się interesuje modem w tym silniku obecnie auto diffas'a dysponuje mocą 340 koni 628 nm załączam filmik

    zapomniałem i nie mogę znaleść ile wytrzyma nm tip tronic

    w przyszłości kiedy $$$ pozwolą planuje właśnie wtryski dsla143p970 turbo hybryda gt20 ale najlepszą opcją droższą była by GTB 2260VK

    chciałbym dobić do 250 koni maks.


    widzę że coraz więcej w ostatnich czasach zainteresowanie jest 2.5 tdi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam tez sie interesuje taka zmiana turbiny ktoś coś próbował już??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam to i ja cos napisze, jestem w posiadaniu 2.5 tdi rowniez bardzo zdrowe mam zrobiony przelot na 2.75 i bylem ostatnio na programie ale nic sie nie dalo ugrac bo nie mogli przeskoczyc pompy czy ktos to ogarnia w pl czy trzeba zmieniac na ta z literka K od 180 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jaki jest pełny numer tej pompy od 180 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    059 130 106K

    Ja jestem w trakcie przekladki takiej pompy nie wiem czy to wypali bo bardzo informacji nie ma na tem temat zeby sie nie okazalo ze obroty faluja albo inne cuda

    Edytowane przez kalbi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trzymam kciuki - jak się uda to będę grzebał u siebie :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czy w VCDS jakoś mogę odczytać numer pompy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak masz dobre oko to z prawej strony pompy stojac przed autem. W Vcds chyba silnik i grupa 50 jak pamietam ale lepiej poszukaj w sieci zeby sie upewnic.

    Pompa zamontowana zrobilem dzis kodowanie i auto odpalilo morda sie cieszy testy wieczorem bo jeszcze nie jezdzilem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wygrzebalem jeden temat w sieci gdzie gosc opisywal, ze przelozyl pompe oznaczenie silnika BFC czyli pewnie pompa 106J na taka 106K i wszystko bangla wiec jestem dobrej mysli chyba ze pompa okaze sie trefna bo kupilem uzywke. Tuner z HP Performance tez mi mowil zeby taka pompe wkladac i powinno dzialac.

    Jak tam postęp prac? coś udało się wydłubać?

    ps. masz gdzieś link do tego opisu zmiany pompy w BFC na tą z końcówką K ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak pompa siedzi w samochodzie i zafifala az milo :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nieźle! ale mam jeszcze kilka pytań:

    napisz jak poszła wymiana - czy to jest P&P + adaptacja do ECU? (jak wyciągnąłeś PIN?)

    rozumiem ze teraz jak masz VP44 z końcówką K to każdy tuner może swobodnie bawić się mapami bez żadnych blokad?

    czy jak kupię przykładowo taką pompę (http://allegro.pl/show_item.php?item=6349021593) to mimo ze w opisie mam info że zamontowali nowy sterownik to nadal pompa jest odblokowana?

    robiłeś już program?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa różni się jakimiś szczegółami wizualnymi ale montaż jest p&p nie musisz nic przerabiać. Przed montażem pompy 106K należy się podpiąć kablem do auta i wydobyć PIN z IMMO chyba, że takowy masz, można z zegarów albo bezpośrednio z pompy. Jest to cztero cyfrowy numer jak masz już PIN zakładasz pompę z końcówką K robisz adaptacje poprzedzając pin 0 i powinno śmigać. Auto pewnie będzie miało problem z zapaleniem wiec najlepiej odpowietrzyć wtryski. Do wyciagnięcia pinu trzeba specjalny kabel VCDS nie da rady. Z nową pompą każdy jeden tuner zmieni mapy. Pompa z linku będzie działać jak jest nowy czysty sterownik to się automatycznie powinien adoptować do samochodu. Program miałem robiony przed wymianą pompy i tak jezdziłem, teraz jak jest nowa wydajniejsza pompa program wszedł automatycznie. Muszę jechać na korektę i sprawdzić ile wyszło bo seria pokazała potencjał.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pytanko mam do tego tematu :)

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Poznamy treść "pytanka" czy mamy sobie wywróżyć? Moja szklana kula wskazuje na nabijanie postów w technicznym. :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sorrki, na forum jestem brand new :P a zwłaszcza taptalk jest nową apką dla mnie... I tak testowałem czy ktoś u jest :P Pytanko brzmi... Czy pompa 106K ma największy potencjał, czy z 106J tez cos można zrobić

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wystarczy poczytac forum i bys wiedzial. Mi na 106j wpadlo 7km wiec mozesz dlubac.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A na 106 K ile wypluło ?

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Szybkie pytanko, czy jest sens pakować tą pompę 106K, ktoś ogarnie tą blokadę by można wydusić z niej 230-240 km ?

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, podpinam się pod temat. Posiadam swoją ze 180ps lecz tą z oznaczeniem AKN czyli lipa wałki. Mam do wymiany a więc na pierwszy ogień idzie wymiana wałków. Po wymianie zaślepienie egr oraz pełny przelot i środkowy intercooler. A dalej czas pokaże. Więc jeżeli będe miał wszystkie graty złożone i udał się na wirusa ile moge osiągnąc w granicach rozsądku ? i czy 180ps nie posiada blokady na pompie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moja sugestia, skoro masz wymieniać wałki, nie lepiej kupić BAU, BDG ?

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, podpinam się pod temat. Posiadam swoją ze 180ps lecz tą z oznaczeniem AKN czyli lipa wałki. Mam do wymiany a więc na pierwszy ogień idzie wymiana wałków. Po wymianie zaślepienie egr oraz pełny przelot i środkowy intercooler. A dalej czas pokaże. Więc jeżeli będe miał wszystkie graty złożone i udał się na wirusa ile moge osiągnąc w granicach rozsądku ? i czy 180ps nie posiada blokady na pompie ?

    Akn to 150'tka ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, podpinam się pod temat. Posiadam swoją ze 180ps lecz tą z oznaczeniem AKN czyli lipa wałki. Mam do wymiany a więc na pierwszy ogień idzie wymiana wałków. Po wymianie zaślepienie egr oraz pełny przelot i środkowy intercooler. A dalej czas pokaże. Więc jeżeli będe miał wszystkie graty złożone i udał się na wirusa ile moge osiągnąc w granicach rozsądku ? i czy 180ps nie posiada blokady na pompie ?

    Akn to 150'tka ;)

    Jak masz takie osznaczenie to tak jak Arturoo napisał. 150km i juz auto było grzebane skoro masz niby 180km.

    I nie lipa wałki tylko słabe smarowanie oraz wydłużony okres wymiany oleju je niszczy...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sorrki za błąd AKE oznaczenie silnika. Wolę zostać przy swojej budzie gdyż wiele rzeczy już w niej wymieniłem. Mianowicie całe zawieszenie rozrząd, serwo bo się rozsypało z mojej winy ;p więc dużo już w nią zainwestowałem od kąd ją mam. a wymiana wałków to koszt rzędu ok 3tyś więc wymieniasz imasz pewność na długie lata !! oprócz tych nieszczęsnych wałków to silnik jest sprawny skrzynia jak i podzespoły dlatego wole zostać przy tym co mam. A więc sorrki jeszcze raz za zmyłke. Oznaczenie silnika to AKE 180Ps quattro. Wracając do mojego pytania jest ktoś kto mi może na nie odpowiedzieć ? ile moge wyciągnąć z tego silnika po zmianie intercoolera, pełnego przelotu zaślepienie egr no i oczywiście wirus wgranicach rozsądku ?


    kolego Norbas" zgadzam się z tobą co do wałków. moje są już w opłakanym stanie, więc niebawem będą wymieniane na nowe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    7 7

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy