sodlerr12 Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 Witam Byłem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 z silnikiem 1,9 TDI 116km, wersja po lifcie, byłem ponieważ w nocy z soboty na niedziele zdarzył mi się wypadek, mianowicie wpadłem w poślizg na łuku i dachowałem, na szczęście nikomu nic się nie stało, lecz teraz zostałem bez samochodu, a w garażu stoi kupa złomu. Autko ogólnie było w bardzo dobrym stanie, wszystko robione na czas, ostatnio bardzo je doinwestowałem. Po dachowaniu silnik, oraz inne podzespoły nie zostały naruszone, jedynie karoseria się pogniotła, na tyle mocno, że nie ma sensu tego robić, pewnie znalazł by się jakiś rzeźnik, który by się podjął zrobienia tego, lecz bałbym się takim samochodem poruszać. Szkoda mi sprzedawać tego co pozostało z mojego samochodu, ponieważ nie wiele bym na tym zyskał, więc wpadłem na pomysł zakupu całej budy z uszkodzonym silnikiem w dobrej cenie. I mam odnośnie tego parę pytań. Czy mocowania silnika w benzynowej wersji tego samochodu, bądź w 2,5 diesel różnią się od tych w 1,9 TDI, czy może lepiej znaleźć budę, która jest wyposażona w ten sam silnik ? Czy to w ogóle jest sens zabierać się za coś takiego i ile roboty jest przy tym, ewentualnie jak ktoś ma pojęcie to mógłby mi podać mniej więcej cenę robocizny. Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem tu nowy.
matisstz Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 wszystko da się zrobić i jest do ogarnięcia jeśli chcesz kupić benzyniaka i włożyć diesla jest trochę przy tym roboty nie powiem ale wszystko można zrobić na pewno będzie trzeba przespawać łapy silnika będą się różnić miejscami mocowania zależnie jaka jednostka jest w aucie które chcesz zakupić i poskładać z sankami trzeba będzie także troszkę pokombinować z instalacją elektryczną oraz pociągnięciem kilku nowych wiązek np na świece żarowe itp, układ zasilania paliwa przerobić, i nie jestem do końca pewien ale kiedyś miałem taki przypadek że musieliśmy w jednym aucie wymienić przednie amortyzatory szczególniej sprężyny w owym aucie ( vw golf) była różnica w sprężynach dla diesla i benzyniaka zwoje, sprawność, grubość, nie wiem jak w tym przypadku mniej więcej chyba o wszystkim napisałem jak nie koledzy na pewno mnie poprawią bądź dopiszą co nie co w sumie jeśli masz chęci i troszkę zagospodarowanego czasu oraz cierpliwość wszystko idzie zrobić nawet samemu, jeśli chodzi o cenę w warsztacie to się w tych sprawach nie orientuję, najprościej na skróty to kupić taki sam czyli z twoim silnikiem 1.9 tdi i poprzekładać co chcesz a co nie.
sodlerr12 Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Opublikowano 19 Maja 2015 Ok, dziękuję za odpowiedź. Będę szukać budy do kupienia z tym silnikiem z co ja mam, mam nadzieję, że uda mi się znaleźć w krótkim czasie zadbaną budę, nie bitą. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź
sasza Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 Po co doradza tu ktoś kto Noe ma bladego pojęcia o a4? Jakie spawanie łap? Kolego kupuj budę jaka chcesz, skoro masz swoje auto komplet na SWAP będziesz miał. Przy zmianie z PB na on wymieniasz bak, wydech, wrzucasz silnik na swoich sankach, wiązkę i kpmpa przekladasz ze swojego auta, tak samo licznik co by z immo nie było problemu. Żadnych przeróbek, wszystko p&p.
SotoM Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) i pedał gazu... osobiście bym szukał budy z zarżniętym 1.9 - obojetnie czy manual czy automat - wyjeźdzasz z nieboszczykiem wjeżdzasz ze zdrową pikawą i z bani... (ja to bym rozebrał nieboszczyka i zobaczył co w nim klekło - zrobic porzadnie motor i pogonić jeszcze...) Edytowane 19 Maja 2015 przez SotoM
sodlerr12 Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 a jak to jest z tymi silnikami diesla 2,5 tdi w a4 b5, jak bym chciał w jego miejsce wsadzić swój silnik, czyli 1,9 tdi to też bym musiał przekładać wiązkę, komputer itp. ? i czy w ogóle dużo roboty jest z przełożeniem całej wiązki ?
sasza Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 szybciej i prosciej wyjmuje się silnik kompletny z osprzętem wiązką itp niż rozbierać to wszystko na aucie. W twoim przypadku sprawa jest tak prosta że zamieniasz kompletne silniki razem ze skrzynią ławą itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się