McArius Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) Witam, Poniżej prezentuję trochę wypocin z mej ostatniej robótki, dotyczącej renowacji "kapsli". Z racj że to mój pierwszy DIY na forum, proszę o wyrozumiałość Zaczynamy.... 1. Potrzebne narzędzia i materiały: pilnik - najlepiej płaski, papier ścierny o różnej gradacji - ja użyłem P200, P320 i P2000 do polerowania, farba podkładowa - najlepiej w puszce w postaci aerozolu - użyłem białego podkładu marki DenBraven, dwie puszki farby - też aerozol, jedna puszka to kolor szary/aluminium (na środek dekla), druga puszka to coś srebrnego z połyskiem - użyłem faby "chrome effect", szpachlówka, "odtłuszczacz" - użyłem zwyklego spirytusu skażonego, mały płaski śrubokręt, taśma malarska - do maskowania przed malowaniem, ostry nożyk do tapet, i to chyba wszystko... 2. Kapsle zdjęte z kół, ich stan proszę zobaczyć... nic dziwnego że czas najwyższy był sie nimi zająć. Zwłaszcza że na alledrogo same zdezelowane używki, nawet w gorszym stanie niż te poniżej, a o pytanie w ASO o ori to nie miałem ochoty - cena by mnie zapewne zwaliła 3. Pierwsze co, to oczywiście zdejmujemy kółka OOOO z kapsla. By to zrobić trzeba użyć dobrego, cienkiego i płaskiego śrubokręta by co nieco "rozkołubać" zaczepy we wskazanych miejscach - od strony "wypustki". Potem wypchnąć logo z każdego zaczepu po kolei 4. Następnie bierzemy się ostro by wyszlifować wszelkie wżery i maksymalnie wyrównać powierchnię. Tutaj ciekawostka - można spotkać te kapsle w dwóch wersjach - MADE IN SPAIN (miałem na aucie na tylnej osi) oraz MADE IN GERMANY (były na przedzie). Te pierwsze są gorsze do obróbki, bo ta ALU obwódka jest pokryta folią, która w miejscach gdzie ALU nie korodowało, jest zapieczona na amen - bez dobrego pilnika ani rusz, żaden papier ścierny nie da tutaj rady. Na pierwszym zdjęciu SPAINy są po prawej stronie. NIEMCE, pozbawione foli na rancie aluminiowym, z kolei są bardziej skorodowane... jak widać wżery na wylot nawet. Po gruntownym szlifowaniu, odpyleniu i odtłuszczeniu efekt jest następujący: 4. a. Dodatkowo po przeszlifowaniu "kapsle" NIEMCE pomazałem środkiem antykorozyjnym (został po naprawie starej pralki, więc co tam - nie zaszkodzi) - po pomazaniu zostawiłem na 24h do zadziałania, 5. Teraz trzeba zająć się "prostowaniem" NIEMCÓW - z racji że wżery są niemal na wylot, bez szpachlówki się nie obejdzie - no to szpachlujemy. Ja użyłem NOVOL Finish. Po poszpachlowaniu, zostawieniu na 24h do wyschnięcia szpachli a następnie oszlifowaniu "kapsel" wygląda jak poniżej - tych "kapsli" MADE IN SPAIN nie trzeba szpachlować - da się je ogarnąć do równi pilnikiem i różnej gradacji papierem ściernym - folia zabezpieczająca jednak pomagała na przestrzeni lat, 6. Jak już dekle przygotowane, oszlifowane, odtłuszczone, pryskamy je podkładem - ja dałem dwie cienkie warstwy, nakładane po sobie w odstępie do 30 minut - zgodnie ze specyfikacją z puszki 7. Po podkładzie idzie szara farba - pryskamy po całości, też dwie warstwy. Tutaj między jedną a drugą warstwą można jeszcze co nieco podopieszczać / podszlifować bardzo drobnym papierem ściernym, na nie do końca wyschniętej farbie. 8. Po wyschnięciu szarości, maskujemy środeczek. Taśma malarska i nożyk bardzo się przydają, 9. Pryskamy rancik - w moim przypadku "chrome effect". Dwie warstwy - i czekamy do wyschnięcia 10. W międzyczasie polerujemy drobnym (P2000) papierem ściernym nasze "logo-kółka". Różnica kółek wypolerowanych i niepolerowanych daje podstawy by loga nie pryskać, nawet mimo tego iż lekkie wżery / pęknięcia na logu widać, 11. Składamy kapsel do kupy - wypolerowane logo wciskamy aż wskoczy i zrobi "klik". Efekt końcowy uzyskałem taki: Teraz będzie strach na felgi zakładać w obawie że ktoś zajuma na podmiankę swoich "zdezeluchów" ;) Z pozdrowieniami dla wszystkich "czytaczy" A4-klub.pl / Warsztat Edytowane 21 Maja 2015 przez McArius
Fenrir Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Kupę roboty musiało Cię to kosztować ale efekt petarda
Viwaldi Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Andrzej robiłem to samo i prawie tak samo jak ty. Też fajnie wyszło. Różnica jest taka, że środek dekielka pomalowałem dobraną farbą do koloru auta (zielona perła) i klarem.
damian12759 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 w moim przypadku aluminium było tak skorodowane że postanowiłem je całkowicie usunąć i całość pomalowałem w jeden kolor
Romeck Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Mam kilka pytań co do renowacji tych kapsli... 1: czy to są farby akrylowe? 2: czy po malowaniu polerować całe kapsle? 3: czy warto/należy na tak pomalowane kapsle nałożyć jakiś lakier bezbarwny? 4: rozumiem ze przed każdą kolejną warstwa lakieru element należy zmatowić? 5: czy w razie lakierowania lakierem bezbarwnym ostatnią warstwe bazowa także nalezy zmatowic? Wroci polysk po nalozeniu lakieru bezbarwnego na zmatowiala baze? Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Kolo91 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 1. Tak 2. Ja nie polerowałem 3. Nie nakładałem 4. nie matowałem
Romeck Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Dzieki za odpowiedz Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Swir3k Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 możesz wrucić na nowo zdjęcia bo moje kapsle też są do odnowienia pozdro
Romeck Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 U mnie zdjęcia ładują się prawidłowo Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się