Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koniec BPW


robert2844

Rekomendowane odpowiedzi

Witam skonczył mi sie silnik 2.0 BPW. Obróciły sie panewki w silniku i skrzywił sie wał pomimo zrobienia swapa pompy olejowej . Z tego co mówił mechanik nie opłaca sie go remontować Kupiłem goły słupek od silnika 1 9 BkE i wtym tygodniu bedzie robiona zamiana. Mam pytanie czy po przełozeniu wszystkich elementów włacznie z pompowtryskami od zatartego silnika bedzie mi dobrze chodził nowy silnik 1.9 bke ,czy musze zrobić korekte softu , zaznaczam ze wczesniej miałem wywalony dpf ze sterownika oraz usuniety fizycznie .I tylko jescze jedno pytanko wczesniej BPW miał 140 kucy ,a BKE ma 115 , czy po zalozeniu pompowtryskow od BPW nadal bedzie miał 140 kucy i ewentualnie czy nie bedzie za bardzo wyżyłowany,Dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej, a z jakim przebiegiem miałeś to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko miało przelatane 300 tysiakow . Własnie juz nie che tej 2,0 BPW i dlatego kupiłem 1,9 do modelu B7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2u litrówka to rozwiercony 1,9... wtryki jak swoje wrzócisz to raczej zmiana softu bedzie konieczna- kiedyc jak do 1,.9 (101km) wsadzało sie Pd od 130km to nie jeździło to - bez zmiany softu sie nie obeszło...

ciekawe co było przyczyną zatarcia motoru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka osób na forum rozważało przed Tobą taką opcję, ale na rozważaniach się kończyło :decayed:

Tak że ciężko o kogoś z praktyką w tym względzie :hi:

Jak to BKE ma wałek rozrządu przystosowany do obsługi DPF-a , to na pewno po przekładce to będzie jeździć, czy trzeba będzie robić korektę softu , to się okaże w praniu :decayed:

Nie pamiętam który z silników 1,9 od B7 był przystosowany do DPF-a, BRB czy BKE.

Ma to o tyle znaczenie, że profile krzywek wałka rozrządu napędzające pompki się różnią , właśnie w zależności od tego czy był przystosowany pod DPF.

Jeżeli w tym słupku co zakupiłeś wałek jest zwykły , to raczej bez korekty softu się nie obejdzie :naughty:

Na pewno obejrzał bym wałki w obydwóch motorach , bo trwałością to one nie grzeszą :)

Tak ogólnie to nie powinno być większych problemów z przekładką, bo to praktycznie te same słupki, różnią się tylko pojemnością ( raptem 5% :decayed: )i obecnością wałków wyrównoważających.

Po zamontowaniu osprzętu z BPW wszystko powinno śmigać bezproblemowo, otwarta pozostaję tylko sprawa ewentualnej korekty softu :)

Z ciekawością będę obserwował temat :hi:

P.S.

Ciekawy jestem jak długo stare BPW, chodziło po wywaleniu wałków, i czy aby na pewno był po tej operacji zaślepiony kanał olejowy, doprowadzający olej do smarowania już nieobecnych wałków :naughty:

Nie było problemu z ciśnieniem oleju ?

Bo powiem Ci że dół w tych silnikach (układ korbowo-tłokowy) raczej nie jest mocno awaryjny :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silik zamontowany w aucie . Mam wrażenie ze nie odczułem spadku mocy, Chyba ciągnie tak samo zamontowany BKE jak stary uszkodzony BPW.Na razie po przejechaniu około 300 km chyba troszke mniej pożera paliwka . Z tego co wyczytałem silnik BKE nie był przystosowany do obsługi DPF ,także nie wiem czy jest sens robić robić korekte softu , tym bardziej że tak jak pisałem wczesniej miałem wywalony DPF ze sterownika oraz fizycznie.Odnosnie uszkodzonego silnika BPW swap pompy oleju robiłem prawie trzy lata temu ,zaraz po kupnie autka i oczywiscie kanał olejowy był nagwintowany i zaslepiony śrubką wkręcona na klej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś kwiatki przy robocie wystąpiły?

Jak oceniasz samą idee wrzucenia 1,9 zamiast BPW ? :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie jestem mechanikiem samochodowym,tylko elektrykiem od troszke wiekszych prądów i napięć .Racazej nie było wiekszych problemów z wymianą silnika .Razem z silnikiem poszła do wymiany dwumasa ,która równo rok temu wymieniałem,Jak sie okazało miała duże luzy i oddałem ją na reklamacje do kolegi Dzik z tego forum ,-Jak oceniam idee wrzucenia silnika 1.,9 tdi zamiast BPW -hmm czy ja wiem .gdybym wiedział ze 2.0 tdi to takie padło ,to na pewno bym nie kupił takiego auta z tym silnikem .Mam od czterech lat z czipowanego passata z 2001 r z silnikem 1.9 tdi AVB i w silniku oprócz wymian ekspoatacyjnych ,oraz rozrządu nic sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland :decayed:

Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora :hi:

A tak w ogóle to gratki za odwagę, to chyba pierwsze wywalone BPW na forum :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym korektę robił, nawet po to by to zgrało i zrobić konkretną moc. W 1.9 siedziały słabsze pompki, turbo pewnie też wsadziłeś swoje, które też jest inne niż w 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie graty do nowego silnika poszły od BPW łacznie z pompkami i turbo .W tej chwilim jestem za granicą i bede jeszcze ponad tydziń .Jak wróce Pto najwyzej wrzucę logi to moze ktoś dostrzeże coś ciekawego w dziłaniu silnika .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała operacja z przerwami trwała 3 dni.Mechanik notabene mój kolega nie wzioł żadnej kasy za wymiane , no fakt sam troszke mu pomagałem .Silnik kupiłem za 2 kola.Oprocz silnka doszły od razu wszystkie filtry .olej ,płyny.nowe uszczelki pod kolektory,pompowtryski ,turbawki od wydechu,pompy vacum no i oczywiscie koniecznie nowy rozrząd..hmm koszty razem coś koło 3 tauzenów .


Troszke zeszło i w końcu zrobiłem logi .Napisałem posta w prosbie o analize logów ,ale zero odzewu -szkoda

Od kilku tygodni autko mi kopci na czarno oraz chyba jest troszke słabsze . Zaznaczam ,ze nie robiłem zadnej korekty softu oprócz wywalenia dpf.,Oto moje logi

pozdrawiam

statyczne 13

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

statyczne 23

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

bs

003

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

011

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

dynamiczne

003

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

004

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

008

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

010

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

011

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

013

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

023

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj zawór EGR-a, wygląda że się przycina na chwilę w pozycji otwartej, po mocniejszym dodaniu gazu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj zawór EGR-a, wygląda że się przycina na chwilę w pozycji otwartej, po mocniejszym dodaniu gazu :hi:

Ok dzieki jednak chyba bede musiał go wymienic był czyszczony w tamtym tygodniu i miałem wrażenie że sie przycina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland :decayed:

Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora :hi:

NIe można wiązać spadku jakości silników z faktem ich produkcji w Polsce, kontrola techniczna jest ściśle pod nadzorem VW.

Za spadek jakości odpowiedzialna jest wyłącznie polityka jakości produkcji i programowania trwałości produktów, firmy VAG. !!!!!!!!!!!!

żeby było że VW to byle co.... kwestia jakosci produktów dotyczy to nie tylko pojazdów tego koncernu, nawet nie tylko przemysłu motoryzacyjnego, dotyczy to wszystkich produktów komercyjnych. Maja określoną żywotność a później kosztowne naprawy lub zakup nowego!

Na tle motoryzacyjnej konkurencji, VW wypada lepiej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland :decayed:

Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora :hi:

NIe można wiązać spadku jakości silników z faktem ich produkcji w Polsce, kontrola techniczna jest ściśle pod nadzorem VW.

Za spadek jakości odpowiedzialna jest wyłącznie polityka jakości produkcji i programowania trwałości produktów, firmy VAG. !!!!!!!!!!!!

żeby było że VW to byle co.... kwestia jakosci produktów dotyczy to nie tylko pojazdów tego koncernu, nawet nie tylko przemysłu motoryzacyjnego, dotyczy to wszystkich produktów komercyjnych. Maja określoną żywotność a później kosztowne naprawy lub zakup nowego!

Na tle motoryzacyjnej konkurencji, VW wypada lepiej..

Czyli wychodzi na to że jak przekazywali produkcję silników PD do Polkowic, to pozmieniali wymagania jakościowe materiałów, dokładności wykonania i robocizny na niższe ? :P:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie taka jest prawda, ma się popsuć i dlatego się daje słabsze materiały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...