Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niska siła nawiewu przy wyższych prędkościach, a po uruchomieniu spryskiwacza mocno wieje


mateszymanski

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam na naszym forum i na innych i nie znalazłem podobnego problemu, proszę o pomoc.

1. W moim aucie podczas jazdy po autostradzie i ogólnie przy wyższych prędkościach, rzędu 130-140 km/h - słabnie siła nawiewu.

Podczas codziennej jazdy nie zauważałem tego, jest w miarę ok, ale do myślenia dała mi jazda na trasie.

Coś tam wieje ale naprawdę słabo, czym szybciej jadę tym słabiej pracuje wentylacja.

Niezależnie od ustawionego kanału - na maksimum siła nadmuchu jest bardzo słaba.

Sytuacja taka sama i na włączonej i na wyłączonej klimatyzacji.

2. Po użyciu spryskiwacza szyby - na 5-10 sekund nawiew zaczyna pracować jak szalony, potem znowu zwalania - czy tak powinno być? Jaki to ma związek?

3. Włączenie obiegu zamkniętego powietrza powoduje, że znowu wieje naprawdę mocno.

Gdzie szukać problemu? Nie zwróciłbym uwagi na problem gdyby nie jazda w trasie, ale teraz dało mi do myślenia, że na postoju i przy mniejszych prędkościach, również może nie pracuje tak mocno jak powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2: Tak ma być, pod warunkiem, że spryski lamp się uaktywnią - sterownik klimy włącza wtedy na chwilę obieg wewnętrzny by nie dopuścić do wdychania oparów płynu.

Ad. 3 Tak raczej ma być... poczytaj instrukcję obsługi, gdzieś na necie znajdziesz :)

Ad 1 - sprawdziłbym kodowanie/adaptacje i przede wszystkim pamięć usterek klimatronika, bo to dziwna sytuacja.... szczególnie ta pierwsza.

Sprawdź też brązową kostkę przy wentylatorze nawiewu - może nie łączy. Musisz wykręcić schowek pasażera by się do niej dostać. U mnie się kiedyś nadtopiła i styk masy dobrze nie kontaktował. Do kupienia w ASO za bodaj 13zł

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2: Tak ma być, pod warunkiem, że spryski lamp się uaktywnią - sterownik klimy włącza wtedy na chwilę obieg wewnętrzny by nie dopuścić do wdychania oparów płynu.

Ad. 3 Tak raczej ma być... poczytaj instrukcję obsługi, gdzieś na necie znajdziesz :)

Ad 1 - sprawdziłbym kodowanie/adaptacje i przede wszystkim pamięć usterek klimatronika, bo to dziwna sytuacja.... szczególnie ta pierwsza.

Sprawdź też brązową kostkę przy wentylatorze klimy - może nie łączy. Musisz wykręcić schowek pasażera by się do niej dostać. U mnie się kiedyś nadtopiła i styk masy dobrze nie kontaktował. Do kupienia w ASO za bodaj 13zł

Baaaardzo Ci dziękuję, czyli dwa punkty są zupełnie normalne :) Będzie dla innych informacja bo widziałem parę pytań na ten temat na różnych forach - wszystkie bez odpowiedzi.

Fajnie że coś co odbierałem jako podejrzane zachowanie jest zaplanowanym i przemyślanym działaniem Audi :)

Mam spryski lamp i faktycznie dzieje się to wtedy :)

Jutro zabieram się za sprawdzenie rzeczy, o których napisałeś, dam znać w temacie jeśli coś wyjaśnię - będzie dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie mam teraz pewności czy obieg wewnętrzny załącza się dopiero gdy spryskiwacze reflektorów się uaktywnią czy może już przy samym spryskaniu szyby :mysli:

Widzę, że masz modelowo rocznik 2005 tego cabrio, więc powinieneś mieć odblokowane wszystkie kanały adaptacyjne w ustawieniach klimy (po podpięciu kabla) a to daje sporą ilość opcji do skonfigurowania :wink:

Punktu 3 nie jestem w 100% pewien, acz wydaje mi się, że ma to sens :)


Co nieco o tych kanałach:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8aWRsTm5ZdjNXNkE/view

strona 24 i 25

Jak już podepniesz kabel to nie zaszkodzi zrobić przy okazji ponowną kalibrację klap :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób nastawy podstawowe klimatronika, powinno się poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niestety nie, teraz urlopy i nie zabrałem się za to jeszcze, na dodatek ten problem nie występuje cały czas.

Ale dostałem kilka diagnoz przy okazji problemów z klimą:

1. Dławik nieodpowiedni, zamarza i blokuje dopływ powietrza

2. Problem z wentylatorem pomocniczym (u mnie powinien się załączać a podobno jest z nim problem, chociaż tutaj mam dwie diagnozy i one się różnią. Jeden gość twierdzi, że on nie rusza a powinien chodzić cały czas, inny że on załącza się rzadko (mowa o moim silniku BDG 163 KM)

3. Do tego mam jakieś mikrodziurki w chłodnicy i ucieka mi przez nie gaz, ale to raczej bez związku ze sprawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niestety nie, teraz urlopy i nie zabrałem się za to jeszcze, na dodatek ten problem nie występuje cały czas.

Ale dostałem kilka diagnoz przy okazji problemów z klimą:

1. Dławik nieodpowiedni, zamarza i blokuje dopływ powietrza

2. Problem z wentylatorem pomocniczym (u mnie powinien się załączać a podobno jest z nim problem, chociaż tutaj mam dwie diagnozy i one się różnią. Jeden gość twierdzi, że on nie rusza a powinien chodzić cały czas, inny że on załącza się rzadko (mowa o moim silniku BDG 163 KM)

3. Do tego mam jakieś mikrodziurki w chłodnicy i ucieka mi przez nie gaz, ale to raczej bez związku ze sprawą

Dzięki za info. Ja też na razie nie ruszam. Jakbyś wiedział na 100 % co to było daj znać. Jeśli ja będę pierwszy też się odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyklejam sie do tematu bo mam to samo, ale puki co brak czasu żeby to ogarnąć, w mieście nie przeszkadza bo to od 140 km/h ale powiem wam że na trasie 2 tys km jadąc do Anglii musiałem zwalniać w upalny dzień bo robiło sie duszno w aucie , nawiew na maxa , słychać że kręci się na maxa a ledwo dmucha i jakby nie z zewnątrz bo coś tam dmucha i chłodzi ale powietrze jakby w obegu zamkniętym bo duchota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak siła nawiewu spadła to winna była nadtopiona brązowa kostka przy wentylatorze nawiewu, ten za schowkiem pasażera. Piny przez to dobrze nie stykały. Wymiana kostki pomogła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak siła nawiewu spadła to winna była nadtopiona brązowa kostka przy wentylatorze nawiewu, ten za schowkiem pasażera. Piny przez to dobrze nie stykały. Wymiana kostki pomogła :)

Oki ale wątpię że siła nawiewu u ciebie była zależna od prędkości , u mnie nawiew spada przy około 135 km/h a wraca jak zwolnię do około 110 km/h ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym tu obstawiał jakąś klapkę która niedomaga i przy wyższej prędkości auta tworzy się podciśnienie na podszybiu i stąd te klocki ale to tylko takie moje gdybanie, bo u mnie jest jeszcze problem z tym że climatronic mi działa zero jedynkowo czyli chłodzi albo grzeje nic pomiędzy , będzie trochę wolnego i pogoda (bo w Anglii nieco inaczej z pogoda i nie mam tu garażu :) ) to porozbieram to i się zrobi


nie miałem za bardzo jak się dzis rozpędzić ale wydaje mi sie że było 140 i problem chyba ustąpił, co zrobiłem? kupiłem kabelek podłączyłem sprawdziłem błędy na klimie , nie było zrobiłem nastawy podstawowe i wreszcie klima działa jak powinna , wieje taka temp jak chce ale watek o zmianie siły nawiewu, wiec to też działa ale to muszę sprawdzić dokładnie bo 140 było chwilkę wiec niepotwierdzone czy problem zniknął


tak potwierdzam problem rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam na naszym forum i na innych i nie znalazłem podobnego problemu, proszę o pomoc.

1. W moim aucie podczas jazdy po autostradzie i ogólnie przy wyższych prędkościach, rzędu 130-140 km/h - słabnie siła nawiewu.

Podczas codziennej jazdy nie zauważałem tego, jest w miarę ok, ale do myślenia dała mi jazda na trasie.

Coś tam wieje ale naprawdę słabo, czym szybciej jadę tym słabiej pracuje wentylacja.

Niezależnie od ustawionego kanału - na maksimum siła nadmuchu jest bardzo słaba.

Sytuacja taka sama i na włączonej i na wyłączonej klimatyzacji.

2. Po użyciu spryskiwacza szyby - na 5-10 sekund nawiew zaczyna pracować jak szalony, potem znowu zwalania - czy tak powinno być? Jaki to ma związek?

3. Włączenie obiegu zamkniętego powietrza powoduje, że znowu wieje naprawdę mocno.

Gdzie szukać problemu? Nie zwróciłbym uwagi na problem gdyby nie jazda w trasie, ale teraz dało mi do myślenia, że na postoju i przy mniejszych prędkościach, również może nie pracuje tak mocno jak powinien?

Odświeżę kotleta.

1. Też tak mam, szyby lubią przez to zaparować..

2. Też tak mam z tym, że u mnie przestaje dmuchać po tym jak użyje sprysków i trzeba włączyć obieg zamknięty aż do ponownego uruchomienia auta :facepalm:

2. Też tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak jak sikacie spriskiwaczami robi się na chwilę obieg zamknięty żeby nie wciągać oparów on płynu, u mnie problem zniknął jak zrobiłem nastawy podstawowe klap, wieje nawet przy 400 km/h :)

Podejrzewam ze tak się dzieje ponieważ z czasem oporności potencjometrow się zmieniają co jest normalna ze za, komputer ma zapisane dane i ustawia według tych danych, po to są te nastawy podstawowe żeby efekt starzenia obejść i komputer się nauczył od nowa, warunkiem zrobienia nastaw jest sprawny układ i brak błędów w sterowniku klimatu

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...