Tom_s Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 witam, mechanik przekłada mi silnik AHU na AFN w Audi A4. Być może ktoś już na forum walczył z tematem i podpowie co z czym się je O ile mechanicznie sobie na pewno poradzi to mam pytanie o elektrykę. Mam cały komplet z AFN (silnik, wiązka, komputer, turbina, pompa itp). Ląduje to w miejsce poprzednika AHU i teraz... Co konkretnie wiąże się z taką przeróbką? Widzę że wiązki elektryczne wyglądają tak samo (identyczne wtyki itp). Turbiny na pewno są inne więc może i sterowanie podciśnieniami też są inne? Czy w AHU była zmienna geometria łopatek? Widzę że w AHU zaworek N75 to taka metalowa puszka a w AFN z tego co pamiętam powinien być ten zaworek nowszego typu (plastikowy?). Sprawa komputerów... Ten który był w AHU i ten co dostałem do silnika AFN wyglądają tak samo (bez wężyka na podciśnienie) i tu pytanie. Widzę w allegro że komputerów z AFN są 2 rodzaje - jedne z wężykiem na podciśnienie inne nie. Czym one się różnią? Czy są one zamienne? Taki jak ten po prawej był z AHU i mam razem z nowym silnikiem AFN. Tylko zastanawia mnie ten po lewej jak widzę w allegro że jest jakiś inny. Prosiłbym jeśli ktoś posiada o schemat podciśnień do AFN´a w Audi A4. Z góry dzięki za info
grzanek85 Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Musisz sobie zrobić instalacje podciśnienia do gruszki do turbiny od pompy vacum, jeśli masz wiązkę do silnika i pasujący do niej sterownik to po prostu wszytko pospinaj do kupy. Powinno wszystko grać jeśli chodzi o ten wężyk do ecu to nie jest to podciśnienie tylko jeden ma elektryczny miernik ciśnienia do drugiego musi iść wężyk i ma miernik dopiero w ECU.
spanky Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 roznica polega na tym ze starsze ECU [zdjecie po lewej] mialy MAP sensor w obudowie ECU do ktorego dochodzil przewod od rury dolotowej ... w nowszych modelach [ECU z pawej] MAP sensor jest elektroniczy w rurze dolotowej i zniego sygnal przesylany jest kabelkami do ECU ... schemat podłaczenia podcisnien : niestety z elektryki nie pomoge ...
Tom_s Opublikowano 23 Października 2008 Autor Opublikowano 23 Października 2008 wielkie dzięki koledzy, teraz już z górki Aha różnica była jeszcze w mocowaniu turbiny do wydechu - w AHU jest mocowanie przez flanszę na 4 śruby, a w AFN na 3 śruby. To tak gdyby ktoś się jeszcze kiedyś mierzył z podobnym problemem. Ja dokupiłem flanszę od AFN'a za 20pln i będzie to razem jakoś zespawane. A jeszcze jedno.... czy przepływka może zostać od AHU? Czy szukać konkretnie z AFN'a?
boseron Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 w ahu nie było zmiennej geometrii łopatek w turbinie
Tom_s Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Po kłopocie, nowy motor już śmiga. Z problemów było jeszcze konieczne dopasowanie immo do nowego ECU. Niestety zwykły vag-com 311 sobie nie poradził (łączył się z immo ale nie można w nim było nic zrobić). Elektryk z lepszym kompem sobie poradził i auto działa jak należy. Dzięki za pomoc Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się