Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odpięte podciśnienia afn


21cannabis21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem, otóż od kąd kupiłem samochód nieraz silnik wchodził w tryb awaryjny i nie było doładowania, parę razy go przegoniłem i dość rzadko mi odcinało ale auto i tak nie miało mocy tyle co powinno. Postanowiłem się za to zabrać, posprawdzałem podcisnienia i zauważyłem że jest odpięty wężyk ten co idzie od pompy vacum do trójnika i z niego na n18 i dalej na n75, po podpięciu auto gwiżdze i już całkiem muł, wąż od egr był ucięty i zaślepiony od strony n18. Porozbierałem to wszystko i tak, egr jak odkręciłem to było tyle sadzy że w ogóle całkiem był zatkany, w wężach od turba troszke oleju, turbina miała luzy że minimalnie wirnik tarł o obudowe i do tego bylo coś kręcone przy gruszce bo nakrętka kontrująca byłą ok 5mm niżej od zamalowanego miejsca, węże posprawdzałem i nie są dziurawe, wyciąłem katalizator przez który już prawie nic nie było widać,wymieniłem wężyki podcisnienia, turbo poszło do regeneracji no i zobaczymy co to będzie. Moje pytanie brzmi dlaczego ktoś tak nakombinował, i czy to raczej wskazuje na uszkodzenie któregoś z zaworków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zaślepił wąż podcisnienia do egr od n18 to znaczy, ze masz zaślepiony egr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinował ktoś kto sie nie zna lub samochód był robiony na sprzedaż.

Jak ktoś ruszął ramie sztangi to po to aby wirnik nie posypał się lub by przyspieszyć doładowanie...

Zrób tak w tym czasie co czekasz na turbo odkreć kol wlotowy i teraz jak masz free 100zł to zakup kolektor z AWX itp ładnie go wypal w środku i wydłub nagar z silnika jak nie masz wiecej kaski to zrób tak ze swoim kolektorem.

Egr aut i tak masz zaslepki wiec masz pół drogi za sobą.

Jak turbo przyjdzie to przed zamontowaniem zalej je olejem tj zostaw sobie na samym końcu do dokrecenia wlot oleju i tam nalej oleju ile sie da po to by nie zatrzec nowego turbo.

Jak miałeś wąz od vacum przerwany to powinny byc problemy z hamulcami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż od egr ten metalowy jest podpięty tylko wężyk podcisnienia od egr był uciety i była wkręcona śrubka w wężyk ten co idzie od n18 do egr, wężyk od pompy vacum do trójnika też był odpiety i po jego podpięciu auto gwizdało i nie chciało jechać, dzisiaj odkręciłem kol dolotowy i ukazał mi się osad oleju na jakieś 4mm dookoła w głowicy to samo ale udało mi się to dobrze wyczyścić, czekam jeszcze na uszczelke od kolektora do turbiny i jutro będę to składał do kupy. Zawór egr wyczyściłem ładnie i narazie go zakręce i podłącze wszystko tak jak ma być i zobacze co z tego wyjdzie. Sorki za składnie ale jestem już dość podchmielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale był zaślepiony w jakimś celu, nie było żadnych blach pod tym metalowym wężem od egra do kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waz od n18 byl zaslepiony a zeby w ogole hamulce dzialaly bo skad niby ma isc podcisnienie skoro od vacum waz tez nie sprawny.w ogole dziwie sia jak to hamowalo???

Zaslep egr w piz...

Sam masz dobry przyklad jak zawala caly kolektor wiec nie wiem po co chcesz zostawic egr bo bedzie grzal dluzej sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód poskręcany, ale nie ma oszałamiającej różnicy, myślałem że bedzie lepiej, wywaliłem kata, zaślepiłem egr, kolektor wyczyszczony, turbo po regeneracji, dolot szczelny a auto ciągnie dopiero po przekroczeniu 2 tys i ciagnie fajnie do 3 tys a potem tak jakby spadało doladowanie, jak obserwowałem sztange turbiny to rusza się po dodaniu gazu, przepływomierz odpinałem i nie było żadnej odczuwalnej roznicy, jedyna różnica jest taka że wczesniej auto miało przyspieszenie na odpiętym wężyku od pompy vacum a na podpiętym gwizdało i nie chciało jechać, a teraz na podpiętym jakoś jedzie a jak odepne to wtedy gwizdze i nie jedzie. Jakieś propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycje są takie żebyś zrobił komplet logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie bylo cos nie tak ze sterowaniem turbo, wiec ktos popierdzielil z wezykami. Aby nie sterowac nim wcale. Tzn ustawili tak zeby nie przeladowywalo. Ale kosztem tego wstawalo pozno. A tera. Aby ogarnac to trzeba zrobic logi. Zeby sprawdzic co jest jeszcze nie tak. Grunt to sprawdzenie szczelnosci wezykow. Wszystkie muszabyc pidpiete. I nalezy sprawdzic wartosc podcisnienia. Mozliwe tez ze jesli wezyki, podcisnienie i n75 jest sprawny, to moze trzeba troszke sztange podkrecic. Mi po czyszczeniu ustawili zle o 3 obroty i turbo pozno wstawalo. Mul byl do 2,5tys pozniej ok. Ale co z tego skoro auto trzeba bylo krecic jak benzyne,zero elastycznosci. Ps kombinowanie ze sztanga dopiero po logach i sprawdzeniu szcelnosci calego ukladu sterowania turbo. Wystarczy wpiac wakumetr(czy jakos tak) trojnikiem kolo serwo a na samym wysciu do gruszki powinno byc chyba -0.9 albo -0.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...