Gentleman Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Cześć, BRD z wyciętym DPF i kat. Na biegu jałowym bez klimy (bez uruchomionej sprężarki) samochód zachowuje się normalnie. Po uruchomieniu klimy, z wydechu na biegu jałowym wydobywa się ciągły czarny dym, dość intensywny. Wyłączam klime, dymienie ustaje. Jakieś wskazówki? Czy DPF mógłbym źle wycięty programowo? EGR na biegu jałowym może mieć znaczenie?
piotrsob1 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Czarny dym to zazwyczaj zbyt duża dawka paliwa w stosunku do powietrza i niecałkowite spalanie paliwa ( produktem takiego procesu są sadze ) Może to źle świadczyć o ogólnej kondycji motorówki ( np. słaba kompresja na którymś cylindrze , albo na więcej niż jednym ) Wtedy właśnie ten prawidłowy stosunek zostaje zachwiany, ( silnik pracując na wolnych obrotach spręża tą samą objętość powietrza, dużo mniejszą od tej gdy był nowy, a ilość podawanego paliwa zmienia się w zależności od obciążenia ) Według mnie to właśnie ogólna słaba kondycja motorówki mogła być przyczyną Twoich problemów z DPF-em Co do EGR-a to myślę że przy tak małym obciążeniu jak klima ( raptem kilka kilowatów ) raczej nie powinien mieć na dymienie wpływu. Moje BPW po ok. trzech minutach pracy na biegu jałowym zamyka EGR, jak w BRD jest tak samo, to poobserwuj jak to wygląda na zamkniętym EGR-ze Edytowane 2 Czerwca 2015 przez piotrsob1
Gentleman Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2015 Czyli powinienem sprawdzic czapke? UPG moze miec wplyw na sprezanie? Egr mam zaslepiony, ale po ogledzinach jakis czas temu juz kryza sie troche "przepalila", stad tez moze ma zbyt duzy otwor.
piotrsob1 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Zaślep EGR-a na próbę całkowicie, i napisz jaki efekt Jak dymienie na klimie nie zniknie, to pomierzył bym kompresję na garach
Gentleman Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) Panowie jestem po wymianie EGR na inny, niestety gorszy, bo teraz wyskakuje blad, wiec szukam kolejnego. Ponadtwo teraz auto po jego wymianie ciezko odpala, jak juz odpali to zarzuca silnikiem dziwnie, a przy wlaczonej klimie na postoju dziwnie poszarpuj i ogolnie autem jest ciezko ruszyc, ma bardzo slaby dol i ogolnie oslabl. Turbo wstaje tez pozno. Zrobilem komplet logow, moze udalo by sie komus cos wywniskowac? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/325395-analiza-dymienie-na-czarno/ No i te dymienie z tylu, ,masarka, lekko gazu dodam i bucha jak z komina. Maly update: zostal wymieniony kolejny EGR, tym razem bez bledu tak jak w moim pierwotnym, ktory rzekomo byl podejrzany. Niestety pudlo Kolejne podejrzenie to te dwa wtryski, ktore na 2 i 3 cylindrze mnialy rozjazd. Zostaly zamienione miejscami, okazuje sie, ze sa w porzadku, natomiast podmienione na 2 i 3 cylinder dalej szwankuja. Kolejna diagnoza ? No wlasnie ?? Kolejny plan to zdejmowanie czapki, czego tam sie mozemy spodziewac? Nieszczelnosc glowicy? Uszelka? Ubywajacy plyn chlodniczy zapewne ma jakis tutaj takze zwiazek? Jednak, czy ubywajacy plyn powodowal by az takie dymienie na czarno? Zawory? Edit: sprawa rozwiazana, UPG wyswistana. Autko sprawne, wszystkie objawy ustaly. Edytowane 9 Lipca 2015 przez Gentleman
SotoM Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 ale sobie skrót wymyślili... nawet google nie wiedziało o co chodzi...
Gentleman Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Na forum kilkadziesiat takich wpisow widzialem, kolega moze nie trafil na podobny temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się