troopers Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Panowie, a u mnei od jakiegoś czasu pojawiło się coś co mnie irytuje i wolałbym to zrobić przed wyjazdem na wakacje by nie było niespodzianek.... mianowicie gdy auto się nagrzeje i jest ciepło na zew. to przy ruszaniu ze świateł auto nie rusza płynnie tylko szarpie, tak jakby koła przednie boksowały wtedy muszę więcej gazu dodać by ruszyć albo po prostu szarpie mocno....dzieje się to nie zawsze, choć ostatnio się to nasiliło...często begi mało precyzyjnie wchodzą tzn 1 czasami haczy, dwójka... auto ma obecnie 158tys. przejechane... Edytowane 6 Czerwca 2015 przez troopers
QaDo Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Haczące biegi, myślę, że to raczej Twoje przekonanie, te skrzynie nie są precyzyjne na pierwszych dwóch biegach niestety. Może być to niestety problem z dwumasem, tylko pytanie. Puka coś na wstecznym ? Pod większe wzniesienie z miejsca wjazd jest komfortowy ? Myślę, że do wakacji pociągnię, ale będzie coraz gorzej PS. przed rwaniem skrzyni sprawdzić półosie Może i tam być przyczyna "skakania" Edytowane 9 Czerwca 2015 przez QaDo
contextz29 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Witam, Mam podobną sytuację co troopers - na rozgrzanym silniku podczas ruszania mocno szarpie, jakby koła boksowały. Pojechałem do serwisu vw i technolog po przejechaniu się odcinka zasugerował, że może to być wina dwumasu, Jednak ocenił, że nie musi to być koło dwumasowe, a np. sama tarcza sprzęgła albo docisk - na biegu jałowym nie stuka i nie trzęsie. Zasugerował sprawdzenie również przegubów wewnętrznych skrzyni (podczas przyśpieszania i redukcji np. 4-5 lekko nim zatrzęsie, jednak bliżej do uczucia podobnego do wjechania na lekkie nierówności na asfalcie). Jedynka również u mnie haczy, ale tym nie martwię się aż tak bardzo, ponieważ u mnie nie występuje to za każdym razem. Dodam, że komplet był wymieniany w Belgii przy przebiegu 163k, a obecnie mam 208k.
troopers Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Witam, Mam podobną sytuację co troopers - na rozgrzanym silniku podczas ruszania mocno szarpie, jakby koła boksowały. Pojechałem do serwisu vw i technolog po przejechaniu się odcinka zasugerował, że może to być wina dwumasu, Jednak ocenił, że nie musi to być koło dwumasowe, a np. sama tarcza sprzęgła albo docisk - na biegu jałowym nie stuka i nie trzęsie. Zasugerował sprawdzenie również przegubów wewnętrznych skrzyni (podczas przyśpieszania i redukcji np. 4-5 lekko nim zatrzęsie, jednak bliżej do uczucia podobnego do wjechania na lekkie nierówności na asfalcie). Jedynka również u mnie haczy, ale tym nie martwię się aż tak bardzo, ponieważ u mnie nie występuje to za każdym razem. Dodam, że komplet był wymieniany w Belgii przy przebiegu 163k, a obecnie mam 208k. Generalnie, u mnie budą nie trzęsie mocno, choć na wolnych obrotach czasami pomasuje trochę, więc pewnie już powoli czas na dwumase...mam program na około 190PS i aktualnie 159tys przebiegu więc już czas na nowy DM wraz ze sprzęgłem...a że na początku września długo planowany urlop i trochę km będzie nalatane wolę to zrobić za wczasu....pytanie co ewentualnie jeszcze dokupić oprócz dwumasu i sprzęgła ? i tak już wszystko będzie na wierzchu więc co jeszcze wymienić ?...
egon@ Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Trzeba przypalić sprzęgło, tarcza jest zwichrowana przerabialem to u siebie nawet gdzieś temat zakładałem bo nie wiedzialem co sie dzieję, lekkie przypalenie i na jakiś cza spokój.
Boeing777 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 I jak tam panowie ? wymieniliscie to sprzeglo i pomoglo ? pytam z ciekawosci
troopers Opublikowano 17 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) Ja czekam aż będę miał chwilę wolnego w pracy i wtedy auto oddaje do mojego mechanika by zwalił skrzynię, wówczas zobaczymy co tam siedzi, ale skoro już będzie wszystko na wierzchu to chciałbym zrobić wszystko co można.... na pewno nowe sprzęgło, i przy okazji DM bo obecny od nowości siedzi więc prędzej czy później i tak pewnie by mnie to czekało i czasami na wolnych lekkie wibracje wyczuwalne są więc - wymiana kopmpletu, tylko pytanie co tam jeszcze muszę skompletować? jakie łożyska? nowy olej w skrzyni też by wypadało co ? więc jaki olej do skrzyni ? Edytowane 17 Czerwca 2015 przez troopers
contextz29 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Dwumas u mnie jest ok, jutro do wymiany idzie tarcza + docisk.
Johny85 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Na poczatek polecam delikatnie przytrzymac na załaczonym biegu auto na polsprzegle i dodawac gazu tak by obroty rosły a samochod nie przyspieszał. Brat miał taki problem i pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się