Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Początki wytarcia wałka 2.0 TDI BPW ? - film


midoz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od jakiegoś czasu da się słyszeć dziwny dzwiek podczas przyspieszania i zmianiy biegów 2na3 w granicy ok 2000 obrótów. Wygoglowałem coś podobnego ale chyba w bardzo zaawansowanym stanie - moja diagnoza to początek wycierania się wałka rozrządu.

oto mój filmik

https://youtu.be/ZnWGL8XxbqE

Przez ostatnie 2 miesiące miałem tak może z 6 razy, początkowo myślałem, że to nie z mojego auta dochodzi ten odgłos.

aż w końcu udało mi się to nagrać

kiedy to wystąpiło:

auto stoi tydzień w garażu ruszę i po ok 300m słychać

auto postoi 2h i przy rozpędzaniu też słychać

-występuje tylko przy początkowym rozpędzeniu się później gdy jadę, staję, ruszam nie słychać.

Nie zaobserwowałem spadku mocy,

Miesiąc temu wymieniłem oringi na pompka , samego wałka się nie dotykałem, niestety nie zmierzyłem wielkości krzywek.

Czy moja diagnoza jest trafna (wałek, szklanki i półpanewki do wymiany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by Ci ktoś blow-offa zamontował :kox::decayed:

Tak na moje ucho to albo turbina, albo EGR , ale to tylko gdybanie, bo nigdy wcześniej z takim objawem się nie spotkałem :hi::naughty:

Może zaślep EGR-a na próbę i napisz jaki efekt :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na EGR czyściłem z miesiąc temu, założyłem kryzę rok temu wg Twojego opisu.

Znalazłem inny filmik na którym dzwięk jest słyszany nawet na jałowym podczas przygazowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku ewidentnie dudni, u Ciebie dudnienia nie słychać. :naughty:

Pod pokrywę głowicy zajrzeć nie problem, może się wtedy sporo wyjaśnić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dokładnie układ podcisnienia i przede wszystkim gruszkę przy turbo... moze sprężyna w niej pekła i jest zbyt słabe /nie w pełni otwarcie VNT... na drugim filmie to jest ewidętny odgłos przy uszkodzeniu hydro/wałka. ale u ciebie to słychac szuranie wirnika po muszli od oporu powietrza doładowanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt pojawił się ok 3 tyg po zmianie oleju przeszedłem z castrola edge na motul specyfic. Czy gdyby spężyna pękała to efekt byłby za każdym razem? Tak jak napisałem powyżej ten odgło pojawił się kilka raze, nie ma reguły czy ciepły czy zimny. Sprawdzę turbo tak jak piszecie, a czy jest sens wymienić olej na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bpw mialem to samo wypnij kolego tylko wtyczke od egra zamknij mache i przejedz sie zobaczysz efekt.jesli mam racje egr zaslep i niech wylacza ci programowo.Wylaczenie egra tylko po wywaleniu dpfa.Ale sprobuj odepnij wtyke

Oleju nie wymieniaj a turbo tez jest napewno ok

Edytowane przez monkey_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bpw mialem to samo wypnij kolego tylko wtyczke od egra zamknij mache i przejedz sie zobaczysz efekt.jesli mam racje egr zaslep i niech wylacza ci programowo.Wylaczenie egra tylko po wywaleniu dpfa.Ale sprobuj odepnij wtyke

Oleju nie wymieniaj a turbo tez jest napewno ok

Na EGRze mam już kryzę z otwerem fi 10mm, nie mam żadnych błędów. Jutro będę miał czas to posprawdzam połączenia. Kolego monkey_vip u Ciebie po popownym połączeniu zaworu problem już się nie pojawiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukalem problemu dlugo wsadzilem nowy egr to samo co u Cb wpadlem na pomysl wypiecia wtyczki od egr wypiolem przejechalem sie wszystko ok a ze dpfa wywalilem wczesniej wsadzilem katalizator pozwolilem sobie zaslepic egra calkowicie zaraz za chlodniczka spalin i wylaczyc go programowo robilem w V tech tuning lowicz problemy ustapily a mialem dokladnie to co ty zaslepianie z otworem przerabialem od fi 7 do 10 bledy nie skakaly ale problem sie jeszcze pojawial sprobuj odpiac wtyke i zobacz co sie robi daj info czy to to bpw jest podatny na problem egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to wina EGRu to dziwi mnie, że po wsadzeniu przez Ciebie nowego problem nadal się pojawiał. Dzisiaj mu się przyjrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to wina EGRu to dziwi mnie, że po wsadzeniu przez Ciebie nowego problem nadal się pojawiał. Dzisiaj mu się przyjrze

Midoz daj znać jak to wygląda u Ciebie nabieżąco i co może być przyczyną, zaobserwowałem w swoim 2,0TDI BPW to samo.. raz słychać ten dźwięk innym razem już nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejechałem ok 10 km po mieście, czeste ruszanie - brak dzwięku jak na filmiku. Odpiąłem wtyczkę z EGRa i prócz migającej kontrolki na zegarze nic więcej się nie zmieniło. Będę monitorował i dalej szukał przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dziwie że jeszcze nie jest usuniety dpf i katalizator oraz zaślepiony egr to wszystko niszczy silnik. U mnie w domu jest 5 ropniaków z różnymi silnikami ale juz kazdy powyzej 250tys kati i dpfy w kazdym były zapchane a przebiegi sprawdzone wiec nie maja po 500tys wystarczy 250tys żeby juz z tych gówien robił się szmelc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak u Ciebie wygląda stan zapopielenia DPF-a, u mnie pokazuje wyliczoną masę popiołu 61 gram, przy przebiegu 156 kkm.

Z tego co gdzieś mi wpadło w ucho, to już powinien być na niego czas, ale puki co problemów nie stwarza. :decayed:

Może dość często się wypala , bo co około 300km, innych zastrzeżeń nie mam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak ostatnio sprawdzałem miałem 78 gram. średnio co 2/3 tyg jadę w trasę ok 250 km, jest w tym ok 80 km eski, nie zamulam auta, z DPFem wydaje mi się, że nie ma problemu. Jutro jeszcze sprawdzę jak tam współczynnik zapełnienia sadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dzięku bo on był raptem z 6 razy przez 2 miesiące. To, że udało mi się nagrać to był przypadek. Nie ma reguły kiedy występuje no może tylko taka, jak silnik jest obciążony podczas przyspieszaniam np auto w garażu ruszam 1 wjeżdzam na ulicę 2/3 i słychać. Póżniej przy ruszaniu ze świateł jak gdyby nigdy nic. Turbo na biegu pracuje jak nowe, wkręca się, obroty spadają po puszczeniu gazu nie toważyszy temu nic niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...