Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy przy rozgrzanym silnku


fireman tom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam A4 1.9 TDI silnik AHU 90KM. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość. Otóż jak silnik jest zimny nie rozgrzany to auto się w miarę "zbiera" ale gdy jest rozgrzany np. jak jadę na trasie to przy wyprzedzaniu dostaje strasznego muła. Na 3 i 4 biegu następuje wyraźny spadek mocy i wolno auto nabiera mocy. Dodam parę fotek ponieważ zacząłem szukać i rzuciło mi się w oczy parę rzeczy.

1. po pierwsze to ślady oleju pod tą gruszką i w jej okolicy. W środku w tych jej otworach kupa syfu (oleju). Nie jestem ekspertem, czy to EGR??:

4aead69fe3b30c66m.jpg

9ea269001f97663dm.jpg

9db6ab70cc10c4d2m.jpg

3da4bb902f18bc00m.jpg

991edfb565a83f23m.jpg

2. po drugie mam dziurę w wężyku, który idzie właśnie od tego co wyżej, doraźnie zakleiłem izolacją. Czy to wężyk podciśnieniowy bo nie chcę założyć złego:

925f5f85cf41bf92m.jpg

721f16d4aae5d8d8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie zaślepić EGR i zobaczyć czy nastąpi wtedy poprawa.

A jak dużo roboty z tym zaślepianiem?? Jest ewentualnie gdzieś na forum jakiś opis jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zaślepieniem egr nie ma dużo roboty.

Mój też tak puszczał olej, a zwłaszcza po zaślepieniu przy kolektorze więc dorobiłem blaszkę z grubej puszki po jakiejś konserwie i zaślepiłem egr od strony dolotu żeby nie przeciskało przez niego oleju.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem po forum i znalazłem że w ASO można dostac oryginalne zaślepki EGR:) Chyba pomyśle nad tym żeby faktycznie zaślepić EGR. W każdym razie na razie muszę powymieniać wężyki bo może ta dziura osłabia moc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ dolotu, podciśnienia oraz wężyki z map sensora MUSZĄ być szczelne.

Jeśli nie są to będą problemy z mocą silnka.

Na alledrogo też można kupić zaślepki egr.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20zl plus przesyłka za takie cos? :facepalm: u mnie bardzo dobrze sprawdza sie powycinana zaślepka z blachodachówki+doszczenienie szarym slilikonem żaroodpornym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenią się nie ma co :decayed:

Ja miałem za browara dla programisty z zakładu w którym pracuje - wypalił mi takie blaszki na laserze CNC :banan:

Lepiej wstawić przy kolektorze jakąś grubszą blachę (minimum wg. mnie to ok. 1mm grubości), bo takie z puszki po piwie szybko zostają wypalone.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmij się wezykami podciśnienia bo blaszki nic tu nie pomogą. Możesz też mieć mocno zabrudzony IC, walnieta przepływke lub któryś czujnik temp. Te usterki czasami objawiają się tak ze gdy silnik robi się ciepły to ecu tnie dawkę.

Zrób kompletne logi i będziemy wiedzieć czy wszystko jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Wymienię wężyk a później żonę zatrudnię do logów. Statyczne juz mam ale to pewnie za mało wiec dam znać jak będę miał dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...