krecik002 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki hak ( najlepiej taki jaki był montowany w salonach audi na zamówienie ) mógłbym założyć do mojej audi. Chciałbym, żeby ten hak był ściągany/chowany nie na stałe. Wiem, że są dwie możliwości. Wyciąć dziurę w dolnej części zderzaka ( w plastiku ) lub znaleźć taki z zaślepką. Jaki będzie najlepszy hak oraz instalacja do niej.
dzinek5 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witam! Ja mam oryginalny, sciagany. Wyciagnelem go z bagaznika by nigdy nie zakladac Nic nie jest wyeciete i nie mam zaslepek. Po prostu zatacza takiego rogala pod zderzakiem. pozdro
dzinek5 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 ojjj nie pamietam... a teraz nie sprawdzę bo jestem zagranicą:/ Popatrz na alledrogo. Na pewno cos znajdziesz.
krecik002 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 To jaki ma być dział jeżeli nie akcesoria
Denis Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 (edytowane) Łukaszu, Akcesoria to poddział dla kosmetyki samochodowej... Jeśli planujesz zaprawki, woskowanie lub polerkę haku to proszę Cię bardzo załóż sobie tutaj taki temat Nie uważasz że Twoje zagadnienie trochę bardziej pasuje np do działu nadwozie ewentualnie tuning mechaniczny ? Edytowane 12 Czerwca 2015 przez denishome
dawidg2 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Westfalii chyba oryginalny. Był temat o haku do b8 trzeba pamiętać że jak hak się montuje, to są dwa wydajniejsze wentylatory chłodnicy założone. Trzeba sprawdzić jakie są w aucie i ewentualnie dołożyć.
Kamyk Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 To jaki ma być dział jeżeli nie akcesoria :zalamka:
dawidg2 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242262-hak-holowniczy-montaz-zmiany-w-ukladzie-chlodzenia/ten temat poczytaj też się haka dotyczy. Dział akcesoria owszem ale nie w kosmetyce samochodowej.
ELA7V30 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242262-hak-holowniczy-montaz-zmiany-w-ukladzie-chlodzenia/ten temat poczytaj też się haka dotyczy. Dział akcesoria owszem ale nie w kosmetyce samochodowej. Powiem szczerze że niebardzo rozumię po co jakieś chłodnice dodatkowe dokładać! Trochę mnie to bawi Przecierz nawet z zaprzęgiem nie jedziemy na wyścigi tylko z punktu A do punktu B czyli jednostka jest tak skonstruowana i cały układ chłodzenia ze da sobie radę. Niedługo ktoś napisze że jak hak siemotuje to i 4x4 trzeba zamontować bo auto wtedy dopiero będzie oddawało moc prawidłowo na wszystkie koła. Koledzy jak ktoś dołożył już haka i orginalną wiązkę ze sterownikiem Prosze o pomoc i wstawienie zdjęcia gdzie ona się znajduje. Ja haka już mam tylko zostaje podłączenie elektryki i niebardzo wiem jak to wszystko zestroić. Proszę o pomoc.
dawidg2 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Podjedz do aso to ci powiedza co i jak. Przyczepka powoduje większe się grzanie silnika i dlatego montuja w audi wydajniejsze wentylatory. Pewnie przy spokojnej jeździe z przyczepka nic się nie stanie ale jak pojedziesz w góry czy jakąś większą byś ciągnął to pewnie by nie wyrabial jeden wiatrak, bo tak u mnie np jest. Haka nie mam.
krecik002 Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Opublikowano 4 Lipca 2015 Hak jest mi potrzebny do przewożenia różnych rzeczy z punktu A do B jak kolega powyżej napisał. Nie mam uprawnień na przyczepki powyżej 750 kg ( chyba chodzi o ładowność jeżeli się nie mylę ), więc na pewno nie przeciążę wentylatorów.
dawidg2 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 To nie ładowność tylko DMC przyczepy. Realna ładowność jakieś 500kg.
ELA7V30 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Witam. Wypowiem sie w sprawie tego haka. W tamtym tygodniu zamontowałem używany hak holowniczy westwalia. Mój samochód ma pojedyńczy wiatrak na chłodnicy, czyli nie jest układ wzmacniany czy jak to tam wyżej nazywali koloedzy . Napiszę na marginesie że jak kupujecie haka do siebie to wołajcie od sprzedającego tulejki centrujące do montażu haka ponieważ bedziecie mieli stukot - odgłos taki jakby wam się coś tłukło po podłączeniu przyczepki.U mnie wyglądało to tak że kiedyś montowałem sobie sam haka w A3 P8 i tak właśnie było. Jak kupowałem do A4 pytam gościa o tuleji a ten zapiera się że nic takiego nie ma w zestawie. Ja na to że musi coś być bo śruby chyba są <<10mm średnicy>> o twardości 10,9 w orginale przy zwykłej belce, a owtory w belce haka to <<14mm średnicy>>. Gość do mnie mówi że jak demontował to nic takiego jak tulejki nie było. I niech sie decyduję czy biorę czy nie bo nie ma czasu bo idzie na browar. Dobra cena była bo razem z wiązką i sterownikiem 450 PLN to wziołem bo lubię wyzwania. Zaczyna się montaż w garażu. Najpierw wymontowałem lampy tylne, potem zdjołem koła tylne , odkręciłem zderzak, czujnik uderzeniowy, zdemontowałem belkę. Odkleiłem drugie dziury do montażu haka. Włożyłem haka na swoje miejsce. Otwory pasują idealnie, z tym że pierwsze mają wgrzane nakrętki od spodu , drugie otwory które również mają nakrętki wgrzane w podłogę są nieużywane i trzecie otwory które odkleiliśmy żeby haka zamocować nie mają wgrzanych nakrętek montażowych i tu idzie do śruby podkładka płaska sprężynowa i nakrętka. Ja osobiście zaznaczyłem rysikiem od góry te otwory DRUGIE na belce haka wyjołem wszystko i przewierciłem sobie w belce haka otwory i mocowanie haka wyszło mi na trzy śruby. Dodam również że tak jak pisałem wyżej po założeniu wszystkiego bez tych tulejek , po zamontowaniu haka można było całą belkę haka poruszyć w przód i do tyłu co powodowało metaliczny stukot. Dorobiłem więc tuleki które włożyłem w belkę haka które wyeliminowały nadmierne poruszanie się śrub orginalnych. Złożyłem wszystko i jest OK Nic nie puka nic nie stuka wszystko cacy. Pojechałem do Ojca do domu i tampierwsze testy. W te upały załafdowałem ok. TONY węgla na przyczepkę. Dystans do domu z tak załadowaną przyczepka 22 kilometry. Upał niesamowity 32stopnie pokazuje FIS w audi. Klima działa na automacie 22 stopnie. Wiatrak co chwila załącza się prędkość jazdy 50 - 70 nawet gdzieś 90 złapałem. Temperatura cieczy na zegarach 90 temperatura oleju na FIS 107st. Z tego co zauważyłem na własne potrzeby nie ma co montować innego systemu chłodzenia.Chodzi mi o wiatraki dodatkowe czy jakieś coś wzmacniane. Pozdrawiam Wszystkich.
gryzli133 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Witam wszystkich! pytanie do ELA7V30 : czy mógłbyś jeszcze opisać jak wygląda montaż wiązki? Instalowałeś oryginalny hak z oryginalną wiązką? Jeżeli tak, to mógłbyś napisać skąd wziąłeś CAN BUS i ewentualnie rozpisać jak i gdzie podłączyłeś środkową kostkę w module? Do tego z haka jest jeszcze taka biała kostka z dwoma kablami - do czego ona jest? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
ELA7V30 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Witam wszystkich! pytanie do ELA7V30 : czy mógłbyś jeszcze opisać jak wygląda montaż wiązki? Instalowałeś oryginalny hak z oryginalną wiązką? Jeżeli tak, to mógłbyś napisać skąd wziąłeś CAN BUS i ewentualnie rozpisać jak i gdzie podłączyłeś środkową kostkę w module? Do tego z haka jest jeszcze taka biała kostka z dwoma kablami - do czego ona jest? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc! Witam Kolegę Trochę mnie tu nie ma bo jest sezon OGÓRKOWY i staram się wypocząć. NAPISZĘ żeby nie było że sam tego nie robiłem. SAM tylko oglądałem całą robote miłego Pana który przytulił 150 PLN .Odpowiedz na pytanie! Tak montowałem orginalny hak.Robił mi to gość co robi to na codzień w grupie volkswagena. Napiszę jeszcze że jak w życiu będę miał problemy z instalacją lub będę chciał coś dołożyć to tylko do niego sie udam. Z tego co widziałem to CAN BUS wzięty jest ze sterownika po prawej stronie tego od świateł dwa pomarańczowe cienkie kabelki.Reszta to stały +PLUS+: przewód od stopu, cienki brązowy pod oczko jako masa, i jeszcze jakieś w bezpieczniki podpięte chyba od 33-35 i dodane po 15 A. Kostka czerwona zasila sterownik haka i jest wprofilowana w wiązkę która jest widoczna po prawej stronie od tyłu u mnie kostka czarna taka jest nie mam białej to kable od gniazda haka do sterownika dodatkowo wychodzi jeszcze dwa brązowe kable na masę pod oczko.
Rotor Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Zamierzam zamontować hak do A4 B8. Koniecznie odpinany i żeby po odpięciu nic mi nie wystawało, tylko żeby reszta konstrukcji była schowana na płasko. Oczywiście wiem że trzeba wyciąć prostokątny otwór w dokładce zderzaka ale chciałbym żeby mi z tego otworu nic do dołu nie wystawało. Widzę na alledrogo np używane haki Westfalia (przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=7349659147&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 ) i proszę o podpowiedź czy taka konstrukcja po odpięciu tzw kuli wystaje czy nie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się