Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.6 AHL Cisnienie Oleju


Respect15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zakupiłem audi z 1.6 oznaczenie AHL. Auto było bez termostatu, tak wiec po wymianie termostatu temperatura wzrasta i przekracza 90 tak jakby 95-97 stopni. Teraz mamy lato i tak jak przejade 2-3 km w miescie osiaga ta temperature i zaczyna migac czerwona kontrolka od oleju. Troche przygazuje i gaśnie na chwile i po chwili znow. Olej i filtr wymieniony na mobil 10w40 i filtr knecht. Wiec z tego co sie orientuje to pozostaje pompa oleju, czujnik cisnienia oleju no i nieszczesne panewki. Czy macie moze jakies wskazowki jak to zdiagnozowac? Np poprzez odczyt na VAGu? Albo macie moze jakas instrukcje do sciagniecia miski olejowej? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmierz faktycznie jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym, najlepiej manometrem. W tedy ustalisz stan pompy i czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, jak przekroczyłem 2tys obrotów to przestawała migać czerwona olejarka. Winny był czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozecie podac jak sprawdzic te cisnienie za pomoca manometru?


Dzis zajade i kupie manometr bo to koszt okolo 60 zl caly zestaw. mechanikom nie wierze bo juz tyle razy sie nacialem i znajac moje szczescie bez zagladania powiedzialby ze panewki i caly silnik do roboty; ) tak wiec licze na wasza pomoc

Bo rozumiem ze koncowke wkreca się z czujnik oleju ten przy filtrze, ale powiedzcie mi czy na cieplym czy na zimnym, i na jakich obrotach mniej wiecej jakie wartosci maja byc.


Jest szansa ze to pompa oleju lub czujnik jesli kontrolka przestaje migac na jalowym? Oczywiscie na rozgrzanym silniku


czujnik wymieniony ale z cisnieniem kiepsko, na zimnym nie patrzylem bo nie mialem jak czekac kilka h u mechaniora. Mam manometr taki do 35 barow wiec dokladnosc byla srednia ale na jałowym praktycznie nic nie ruszała sie wskazowka a przy gazie doszlo do 2,5 max. Wiec teraz dalej, da rade sprawdzic czy to pompa bez rozbierania?

Edytowane przez Respect15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bodajże na ana przebieg 232kkm ciśnienie przy gazie ponad 3 miałem dokładnie nie pamiętam. W moim przypadku tez był czujnik walniety. Czujnik kupiłeś w jakim zakresie bo są dostępne dwa jak na stronach www sprawdzasz. Ja mam od 1.2 do 1.6

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Równie dobrze możesz mieć smok zapchany i nie ciągnie tak ładnie

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam czujnik 1.2- 1.6 wymienilem od razu na nowy. Wczesniej zapalalo sie po 90 stopniach teraz ciut wczesniej. No ale prawie 0 cisnienie na jalowym to kiepsko. Manometr mam do 35 bar wiec skala slaba, przy max przygazowce do 2,5 doszlo. A macie jakas instrukcje do sciagniecia miski? Bo tam niezbyt duzo miejsca. Bez ruszania belki nie obedzie sie chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak jak pisalem z cisnieniem kiepsko, czy zmiana oleju na gestszy cos pomoze? Teraz jest mobil 10w40. Samochod nie bedzie duzo jezdzony no a remont nie oplacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w naszych silnikach wygląda ściągnięcie panewki i zobaczenie jej stanu. Ja bym ściągnął miskę i zobaczył w jakim stanie jest pompa oleju i czy ssak nie jest zatkany jakimś syfem. 15w40 na rozgrzanym silniku będzie tak samo rzadki jak 10w. Na początek sprawdź pompę oleju.

A tak apro po ile przebiegu?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze jedna sprawa od kogo kupiłeś i jaki czas temu?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byl juz polsce od goscia kupilem. A orientujecie sie jaki moze byc koszt roboty przy panewkach bez robocizny? Same panewki + szlif walu + olej nie wyglada tak drogo. Czy trzeba jeszcze do tego gore ruszac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu się uczepiles tych panewek. Zacznij na początku od sprawdzenia stanu pompy olejowej czy nie jest smok zapchany, czy sama pompa nie jest uszkodzona. Przy tej okazji można ściągnąć panewke jedna ta najgorzej smarowana i zobaczyć jaki jest jej stan.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Wladowac kasę nie jest trudno w naprawę panewek ale jeśli masz problem z pompa zajedziesz następne panewki

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...