Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Leniwy" wskaźnik poziomu paliwa


a-2

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy,

opiszę tu przypadek, którego nie potrafił rozwiązać mechanik. Znaczy to, że Wy rozwiązanie znajdziecie. Tyle podlizywania. Teraz konkrety.

We wrześniu 2014 r. zakupiłem A4 B5 2001 AJM.

Samochód cierpi na różne pomniejsze przypadłości. Jedną z nich jest dziwne zachowanie wskazówki poziomu paliwa.

1. Gdy wskazówka wraz z poziomem paliwa spadnie do 1/4 i zatankuję do pełna, wskazówka osiąga poziom 1/1 po przejechaniu około 20 może 30 km

2. Wydaje się, że wskazówka nie spada poniżej poziomu 1/4 poza samym dniem zakupu, gdy była praktycznie na 0

3. Gdy wskazówka wskazuje już poziom paliwa prawidłowo np. 1/1 po wyłączeniu zapłonu oczywiście opada do 0, ale po ponownym zapłonie od razu pokazuje znów 1/1, a więc dobrze "pamięta" co pokazywała, nie zaczyna "wspinać się" od 0

4. Pływak nie jest zablokowany - można go ruszać ręką

5. Przy ruszaniu pływakiem zmienia się oporowość na przewodach przy pływaku (na terminalach na zakrętce zbiornika)

6. Przy ruszaniu pływakiem wskazówka nie zmienia swojego położenia gwałtownie (ale bardzo powoli opadała do pewnego momentu), nawet po przytrzymaniu go przez 5 minut w skrajnej dolnej pozycji

7. Rezerwa nigdy się nie zapala, nawet przy wyjeżdżeniu paliwa do 0

8. Licznik był prawdopodobnie wyciągany w celu nadania stosownej wartości przebiegu

Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu, który element może zawodzić. Na razie nie chcę dzielić się moimi pomysłami, żeby nie sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zegary podmienić na inne i sprawdzić czy nie jest wina wskaźnika w twoich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

@dawidg2

Chciałbym poczekać z takim eksperymentem, bo nie mam ani doświadczenia, ani zdolności do takich zaawansowanych robótek. Jak będzie trzeba, to pewnie w końcu się podejmę.

@TomekfanAUDI

Nie znam się na tym, ale z tego co widzę w sieci, to mam Jaeger.

Edytowane przez a-2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U podobna przypadłość spowodowana była "zawieszeniem" pływaka. Po rozruszaniu objawy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź wskaźnik, vag w rękę wchodzisz w 17 Instruments, następnie 03 output test, wyskoczy okienko naciskając next przechodzisz do kolejnycch etapów testu, jednym z nich jest test wskazówek, wskazówki poleca od min do max i staną pionowo (jesli wskaźniki są ok)
Jeśli test przejdzie pozytywnie musisz wyciągnąć pływak, odpiąć ramie pływaka i delikatnie przeczyścić płytkę potencjometra papierem wodnym.
Zabieg pomaga na 70% przypadków, jeśli nie pomoże do wymiany potencjometr czyli cala plytka.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podmienienie licznika wiąże się z ryzykiem powstania błędów lub uszkodzeń innych niż wyłamanie jakiś zaczepów? Szczególnie chodzi mi o samochód "dawcy". Gdyby była to bezpieczna operacja, to mógłbym podmienić na inny z tego samego modelu i sprawdzić, bo VAG-iem nie dysponuję, ale poszukuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w poliftowej b5 ale w przedlifcie się odkręcało dwie śrubki pod licznikiem i licznik wychodził. Potem się kostki odpinało i tyle. Co jakiś czas wyciągałem bo się żaróweczki podświetlenia przepalały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie wiem jak w poliftowej b5 ale w przedlifcie się odkręcało dwie śrubki pod licznikiem i licznik wychodził.

Z miejsca mocowania już wyciągałem, bo podświetlenie nie działało (docisnąłem wtyczki i działa), ale chodzi mi o powstanie błędów albo przepalenie się jakiś elementów. Chciałbym tego uniknąć, bo będę potem naprawiał dwa liczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznik to nie jest czesc zamienna i aby go wymienić trzeba zczytac wsadz imo w przed liftach chyba takie cos by sie udało ale u ciebie nie. Aby zczytać wsad trzeba miec specjalny przewód, program i sporo pojęcia bo bardzo prosto zepsuć tak licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chodzi tylko o podmianke by sprawdzić czy dobrze wskaźnik działa od paliwa. Nie musi odpalac do tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wskazał poziom paliwa, to zapłon jednak trzeba dać. W takim razie może lepiej zaopatrzę się w VAG.


U podobna przypadłość spowodowana była "zawieszeniem" pływaka. Po rozruszaniu objawy ustały.

Pływak chodzi raczej swobodnie, ale wskazówka słabo reaguje na jego ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ja mialem taki sam problem po wymianie calego plywaka bylo ok ale ostatnio zobaczylem ze wskaznik zaczyna leciec w chu... ze mna roznie pokazuje stan paliwa a najbardziej jak jest blisko rezerwy raz pokazuje rezerwe po nocy juz nie ma rezerwy :D naszczecie jeszcze mi sie paliwo skonczylo ale juz wyczulem ile pali mi na setke to wiem ile + - moge zrobic przy danym tankowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Też tak teraz jeżdżę, ale ani to wygodne ani pewne, bo po odłączeniu akumulatora licznik trasy się zeruje i trzeba jeździć na czuja. Na razie zamówiłem kabel i jak uda mi się wykonać test zalecany przez @lukaszooo, to będę ciągnął temat dalej.

--------------------------------------------------------

Aktualizacja:

Jesienną porą zaczęły się problemy z nietrzymaniem prądu, tzn. po dwóch dniach stania (na zewnątrz) już nie kręcił (w zeszłym roku mogło być to samo, ale auto było dużo więcej jeżdżone i problem mógł się nie ujawnić w związku z doładowywaniem w czasie jazdy). Elektryk stwierdził jednoznacznie, że to licznik bierze prąd. Specjalista od licznika wymienił procesor, który wyglądał jakby miał uszkodzenia wręcz fizyczne. Po wymianie procesora skończył się pobór prądu i wskazówka zaczęła działać, oprócz jednego zdarzenia kiedy to położyła się na 0 i powoli wspinała na prawidłowe wskazanie. Po wlaniu kilku litrów do baku od razu po zapłonie ustawiła się w wyższym położeniu. Zapalała się też rezerwa, gdy wskazówka była w czerwonym polu. Będę obserwował dalej, ale póki co sprawa wydaje się załatwiona.

Wniosek:

Winny procesor.

Mogę polecić specjalistów (na Śląsku), bo wygląda na to, że dobrze sprawę załatwili, a już na pewno obsługa była profesjonalna i sprawiali wrażenie uczciwych.

Edytowane przez a-2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę temat.

U mnie też wskazówka żyje własnym życiem, większość czasu oscyluje w rejonie maks., choć ostatnio pokazało poziom 0, do tego na FIS wyświetliło kontrolkę a komp pokazywał zasięg 0km, od czego zacząć szukanie.?

Aha wiem że inny model mam ale to chyba nie ma wielkiego znaczenia.

Edytowane przez MatrixXXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...