Lesnet Opublikowano 14 Czerwca 2015 Opublikowano 14 Czerwca 2015 witam, przejzalem forum ale nie znalazlem podobnego opisu. Dotyczy silnika V6 2,5 TDI AKN. Silnik pracuje rowno i ochoczo po odpaleniu, ma troche trudny rozruch, musi obrocic dwa , trzy razy i wtedy zapala. Po odpaleniu, po okolo minucie rownomiernej pracy silnikiem zaczyna trzesc tak ze wibracje przechodza na nadwozie, Czuc delikatne trzesienie kiedy siedze w fotelu kierowcy. Do tego zaczyna dymic, kolor dymu chyba niebieski i czuc smierdzi olejem napedowym, Silnik nie ma mocy i wali wnim cos jak 150. Wyglada to tak jakby w chwile po odpaleniu jakis stwrysk odmawial posluszenstwa. Ale wtedy spaliny nie smierdzialyby na rope. wyglada to tak ze nastepuje wtrysk ale nieprzepalone paliwo dostaje sie do ukladu wydechowego. Przyjalem w rozmyslaniach ze nastepuje wtrysk ale nie ma zaplonu w jednym z cylindrow. Jezteli nie ma zaplonu to znaczy ze nie ma kompresji albo inaczej - kompresja znika po chwili pracy silnika. czyli ze na poczatku cylinder jest szczelny a po chwili nastepuje jego rozszczelnienie na tyle ze nie powstaje dostateczne cisnienie aby nastlapil zaplon. z kolei niebieski dym to objaw spalania oleju, czy to moze byc cos z turbodoladowaniem? a moze moje myslenie idzie zupelnie nie w tymierunku co trzeba? czy ktos mial juz podobne objawy? Kilku mechanikow ogladalo , sluchalo i kiwalo glowami i kazdy mowil cos innego ale wszyscy byli zgodni w jednym mianowicie ze "prubowaliby" wymienic to czy tamto - a wiec metoda prob i bledow. Niestety takie rozwizywanie problemow mnie nie zadawala ze wzgledow fionansowych. Kazda "proba" to koszt od kilku setek do tysiaca uero, nie stac mnei na takie chocki - klocki potrzebuje rzetelnej diagnozy. bede wdzieczny za pomoc i podpowiedzi ewentualnie polecenie konkretnego warsztatu
lunatic Opublikowano 14 Czerwca 2015 Opublikowano 14 Czerwca 2015 A możesz wstawić filmik jak chodzi?
Lesnet Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 A możesz wstawić filmik jak chodzi? dzieki za zainteresowanie, A możesz wstawić filmik jak chodzi? wstawie dzis popoludniu link do filmu na YT www.youtube.com/watch?v=rdnHa06mxtU na filmie nie bardzo mozna zatuwazyc zmiane pracy zaczyna sie okolo 40 ej sekundy , widac dymienie z tylu silnika http://www.youtube.com/watch?v=rdnHa06mxtU aaaaa.... juz wiem jak wstawic aktywny link )
lunatic Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 To że dymi to nieszczelność gdzieś na łaczeniu turbo z rura od wydechu czy jak ona sie naztywa albo na kolektorze wydechowym wydmuchało uszczelke choc nie sadze chyba że dymi ci mocno jeszcze z wydechu w czasie jazdy . Coś cięzko ci pali sprawdz kat wtrysku czy jest odpowiedni. Spróbuj pierwsze co uszczelnic ten przedmuch bo przezto tez inny bedzie dzwiek silnika i nic nie podsłuchamy dobrze.
GOLI Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Według mnie to zacznij od kontroli/regulacji kąta wtrysku. Niebieski dym i zapach ropy wyklucza spalanie oleju. Zacznij od tego, jeżeli nie pomoże, próbuj na pracującym silniku luzować po jednej nakrętce od przewodów wysokiego ciśnienia,metoda chałupnicza ale jeżeli padł któryś wtrysk, dowiesz się który. I załóż opaskę na przewód odpowietrzający układ chłodzenia ,bo na filmie źle założona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się