AstonMartines Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Witam posiadam Audi A4 B7 2.0T FSI z 2005r. Auto jest po zregenerowaniu glowicy, wymianie rozrzadu (pasek, rolki, pompa wody napinacz + nowy napinacz lancuszka). Lancuszka nie wymienialem. Auto jezdzi w miare ok. Nie szarpie, przerywa czy cos w tym stylu. Problem z autem jest na wolnych obrotach (szarpie tak jakby). Bylem u znajomego mechanika po podlaczeniu wykryl sporadyczne wypadanie zaplonu na 1 cylindrze i nic wiecej. Po przejazdzce powiedzial ze brakuje ok 0.5 bara doladowania a po otwarciu maski ujrzelismy kolektor wydechowy rozgrzany do czerwonosci . Czy wina moze lezec po stronie lancuszka rozrzadu? Zastanawia mnie jednak co ma rozrzad do cisnienia doladowania :/ . A moze ma bardzo duzo ? Prosze o jakies wskazowki bardziej obeznanych Powiem szczerze ze rozbieralem to juz trzy razy za kazdym razem rozrzad sprawdzam 3 razy czy oby na bank dobrze i nie usmiech mi sie znowu go rozbierac PS. Przepraszam za brak polskich znakow ale klawiatura ich nie przewiduje
plxhorrorx Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Witaj, za doładowanie odpowiadają bardziej zawory do turbo albo samo turbo, mi jak padł zawór dv to samochód nie jechał miał ok 150 km wiec może sprawdź ten zawór. Jak nie był wymieniany to na 99 % masz zerwaną taka babrane która w nim jest. Nowy już jest poprawiony. Co do drgań na wolnych, lubi padać zawór n80 odpowietrzający bak. Ja tak miałem i po wymianie 0 problemów.
AstonMartines Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 plxhorrorx wielkie dzieki za odpowiedz. Posiadasz moze numery tych zaworow? Otatnim czasem znajomy podpial sie swoim SnapOn'em i przy "actuator test" ,czy jakos tak, za kazdym razem wywalalo zwarcie do masy na praktycznie wszystkim co elektryczne na silniku [emoji17] Wiec podejrzenie pada na ECU. Do tego auto pali jak smok (zatankowalem ok. 12l i po 30 milach nie bylo benzyny). Sent from my iPhone using Tapatalk
plxhorrorx Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Zawór odpowietrzający bak n80, możesz sprawdzić czy działa sam, on powinien cykać. http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3122312218310-0_280_142_431-O18372-zawor-zwrotny-ukladu-zasilania-paliwa.html Wymiana .. https://www.drive2.ru/l/572230/ Potrzebne nowe opaski tylko takie dobre co by sie nie rozpinało. Zawór dv nie pamiętam ale dobiorą w aso po vinie. Tu jest jeszcze temat o tym warto poczytać ..A z tym spalaniem paliwa to faktycznie masakra mi 11 wychodzi po mieście. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/309299-20tfsi-podnoszace-sie-obroty-gdy-silnik-jest-rozgrzany/ Możliwe ze komp siada. Edytowane 23 Czerwca 2015 przez plxhorrorx
Redjasper Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Coś czuje, że masz ten sam przypadek co ja... a czy czasem nie wyrzuciło na deskę EPC a potem Check Engine? U mnie problem występował często, gdy samochód mocno się nagrzał bądź stał dłużej na słońcu zaraz po jeździe. zerknij na ten artykuł http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16842/P0458/001112 miałem sprawdzoną wiązkę, 3 razy wymieniony evap, sprawdzone masy... został przekaźnik - w Twoim wypadku sprawdziłbym oba przekaźniki, sęk w tym, że wyglądają poprawnie na stykach, ale ewidentnie z moim było coś nie tak - wymieniłem oba. W moim przypadku były to przekaźniki z numerami 395 i 2 x 614. Jeden 614 ewidentnie nie domagał, ponieważ po zamianie miejscami zero problemów z EPC, ale wywaliło nowy błąd związany ze świecami. Podepnij komputer i sprawdź błędy. Jeśli masz 8 błędów związanych z evapem, wyciekiem evapa, obie sondy, turbo i nawet poduszka pod silnikiem i wszystko praktycznie short to ground - sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa pod ECU. Teraz są poprawione przekaźniki z numerem 644 - koszt to 60 zł w serwisie audi. A tu masz dla porównania błędów wątek ze stanów http://www.audizine.com/forum/showthread.php/324194-So-the-B7-keeps-throwing-fault-codes plxhorrorx wielkie dzieki za odpowiedz. Posiadasz moze numery tych zaworow? Otatnim czasem znajomy podpial sie swoim SnapOn'em i przy "actuator test" ,czy jakos tak, za kazdym razem wywalalo zwarcie do masy na praktycznie wszystkim co elektryczne na silniku [emoji17] Wiec podejrzenie pada na ECU. Do tego auto pali jak smok (zatankowalem ok. 12l i po 30 milach nie bylo benzyny).Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 23 Czerwca 2015 przez Redjasper
AstonMartines Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Jezeli EPC to kontrola trakcji to tak zapala sie czasami. Check Engine sie nie zapalil jeszcze ani razu. Co do bledow to czasami wypadanie zaplonow sie pojawilo. Jak wroce do domu to przeczytam artykuly ktore podrzuciles. Dzieki wielkie za pomoc [emoji6] Sent from my iPhone using Tapatalk
darek181289 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Panowie, ja też mam problem z evap-em. dzieją się takie rzeczy jak: - otwieram korek wlewu przed tankowaniem ( w baku z 15l) i brak podciśnienia - nie robi psssst - wyskoczyła mi na fisie kontrolka o nie zamknięciu wlewu mimo że był zamknięty - kiedyś na fisie pokazał się błąd odpowietrzenia oparów paliwa - wczoraj wyskoczył mi check i dwa błędy: 001110 - EVAP System P0456 - 001 - Very Small Leak Detected Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 153584 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 761 /min Load: 15.3 % Speed: 20.0 km/h Temperature: 83.0°C Temperature: 30.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 14.097 V 001090 - EVAP Emission Control Sys P0442 - 001 - Small Leak - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 153748 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1630 /min Load: 10.6 % Speed: 60.0 km/h Temperature: 80.0°C Temperature: 33.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 13.970 V ogólnie auto ma moc, problemów z obrotami nie mam. Zawór N80 raz cyka raz głośniej, raz ciszej.. Czy powinienem go wymienić razem z mocniejszymi objemkami? czy może sprawdzić jakoś szczelność układu ( wpompować powietrze pod niewielkim ciśnieniem do rurki od filtra węglowego przy N80 i słuchać czy gdzieś nie syczy? Silnik BWT 2.0 tfsi usa..
AstonMartines Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Redjasper czy to o te przekaźniki chodzi: http://www.ebay.co.uk/itm/MEYLE-644-Multi-Function-Switching-Relay-VW-Audi-SEAT-Skoda-Eqv-to-4H0951253-/151563260870?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2349dfd3c6 http://www.ebay.co.uk/itm/vehicle-Relay-12V-Changer-Original-395-Audi-VW-8Z0951253-NEW-ITEM-/321678829042?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ae58d65f2 Czy one znajdują się pod osłoną pod kierownicą czy pod ECU? Edytowane 23 Czerwca 2015 przez AstonMartines
Redjasper Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Darek zacząłbym od evapa, który kupisz w intercarsie za 30 zł + jakieś dobre objemki. Przy ściąganiu starego uważaj na wężyki, żeby ich nie zniszczyć.http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3122312218310-0_280_142_431-O18372-zawor-zwrotny-ukladu-zasilania-paliwa.html Panowie, ja też mam problem z evap-em. Sugeruje tylko te 644 bo jeśli masz tak samo jak ja to są dwa - jeden odpowiada za pompę paliwa i jeśli jest walnięty to daje 6-8 błędów (prawie wszystkie związane ze zwarciem), bądź na drugim gnieździe od świec... przypominam, że te stare mają oznaczenie 614 i z tego co pamiętam to faktycznie te nowe jako numer części mają na początku zmienione dwie cyferki na 4h jak w aukcji... przekaźniki znajdują się pod ECU na podszybiu, więc trzeba odkręcić wycieraczki, zdjąć delikatnie podszybie i odkręcić górną pokrywę gdzie znajduje się ECU - ja miałem jedną przerdzewiałą śrubę i się zerwała. Także najpierw bądź pewien, że trzeba to zrobić, czyli, że masz np. identyczne błędy jak we wklejanych wątkach. 4H0951253Redjasper czy to o te przekaźniki chodzi:http://www.ebay.co.uk/itm/MEYLE-644-Multi-Function-Switching-Relay-VW-Audi-SEAT-Skoda-Eqv-to-4H0951253-/151563260870?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2349dfd3c6http://www.ebay.co.uk/itm/vehicle-Relay-12V-Changer-Original-395-Audi-VW-8Z0951253-NEW-ITEM-/321678829042?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ae58d65f2Czy one znajdują się pod osłoną pod kierownicą czy pod ECU?
AstonMartines Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 (edytowane) Dzisiaj zamawiam [emoji4] Wymienic nie zaszkodzi. Zauwazylem dzisiaj ze ogrzewanie mi chodzi non stopem [emoji15]. Ustawione na climatroniku na LOW a dalej daje goracym powietrzem. Czy za to moga tez odpowiadac ktores z tych przekaznikow? Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 24 Czerwca 2015 przez AstonMartines
AstonMartines Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 No i przekazniki wymienione. Niestety ale to nie bylo przyczyna problemu [emoji17] Na dniach bedzie u mnie znajomy ze SnapOn'en to sprawdzimy czy zwarcia dalej wyskakuja (na moim Autel'u i Auto Boss'ie nic nie pokazuje [emoji17]) Coraz bardziej sie sklaniam do wymiany tego lancuszka [emoji17] Czy jezeli lancuszek rozrzadu bylby rozciagniety to powinien wyskoczyc blad czujnika polozenia walka rozrzadu? Czy rozciagniety lancuszek moglby obnizac az tak doladowanie? Sent from my iPhone using Tapatalk
Redjasper Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 pisałem, żebyś najpierw odczytał błędy i porównał z przypadkiem podanym w linkach... przynajmniej przekaźniki masz wymienione
AstonMartines Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2015 Nie ma problemu to tylko 50 funta i pol godz. pracy [emoji4] Zauwarzylem ze z dnia na dzien jezdzi coraz lepiej (znaczy nie szarpie tak na wolnych) a czasami na swiatlach obroty stoja rowniutko [emoji15] Sent from my iPhone using Tapatalk
Redjasper Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 nie jestem mechanikiem, ale czy zapchany dolot i zawory mogą mieć wpływ na ciśnienie?
darek181289 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Pany, a czy zaworek N80 można sprawdzić, poprzez dmuchnięcie w niego? tzn dmuchając z jednej strony będzie przepływ a z drugiej nie. Czy ma to sens czy to działa tylko jak dostanie napięcie?
xcentriq Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Pany, a czy zaworek N80 można sprawdzić, poprzez dmuchnięcie w niego? tzn dmuchając z jednej strony będzie przepływ a z drugiej nie. Czy ma to sens czy to działa tylko jak dostanie napięcie? Działa dopiero jak dostanie napięcie Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się