Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T BEX Znikający płyn chłodzący?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Po kupnie auta oddałem je do mechanika na wymianę rozrządu z pompą wody, filtrów, paska alternatora i uszczelki pod klawiaturą (pociła się).

Wszystko wymienione poza uszczelką pod klawiaturą po podobno była tylko niedokręcona.

Po odebraniu auta i powrocie do domu żona miała zrobić mały kurs okolo 6 km tam i z powrotem. Jak ruszała pod górkę do drogi głównej auto jej zgasło. Odpalila ponownie i dała trochę więcej gazu przy podjezdzie. W rezultacie zostały za nią dwa ślady płynu chłodzącego, dostała komunikat o jego niskim poziomie płynu chłodzącego więc wróciła do domu. Od tej pory cały czas mam problem z parą/wyciekiem w tym miejscu

Zalałem auto ponownie płynem i zawiozłem do mechanika. Wywnioskował że padł termostat i króciec w górnej części. Po wymianie nadal dostaję komunikat o niskim poziomie płynu po przejechaniu około 7km. Kolejna wizyta u mechanika... wymienił pompę wody i nadal to samo. Może ktoś poratuje co dalej bo jak jeszcze raz pojadę do tego mechanika to mnie... Edytowane przez BartKrk
Opublikowano

Niech sprawdzi skąd cieknie a nie wymienia wszystkiego co tylko się da. Może to że słynnego trójnika. Kapie na wydech i odparowywuje?

Opublikowano

Po przejechaniu 5km dostaję komunikat o niskim poziomie płynu. Otwieram maskę a tam para pod dużym ciśnieniem wali na numer VIN na belce pod szybą. Na filmiku z yt to widać tylko nie ma aż takiego ciśnienia.

Opublikowano

Czy niby co ? Gotuje płyn , jeśli tak to może pompa wody lipna. Może jednak wycieka ? No i najważniejsze pytanie co na to mechanik ??

Opublikowano

Czy mozliwe jest ze z powodu nieodpowiedniego plynu chlodniczego, auto zagotowuje ten plyn bo ma on nizsza temperature wrzenia i efektem tego jest wywalanie pary w gornej czesci jak na filmiku?

Opublikowano

Nie myślę . No chyba że płyn jakiś bardzo tandetny. Ale kto taki leje? Może termostat nie otwiera?

Opublikowano

Termostat otwiera bo wszystkie rury ciepłe.

Opublikowano

Daj se spokój z tym pseudomechanikiem, wiesz co on w koncu wymienił? bo wyglada jak wyciek spod krócca, termostat jest w zupełnie innym miejscu, przeciez jak tak wali parą i płynem to chyba nie trudno zlokalizować skad wycieka płyn.

Opublikowano

Daj se spokój z tym pseudomechanikiem, wiesz co on w koncu wymienił? bo wyglada jak wyciek spod krócca, termostat jest w zupełnie innym miejscu, przeciez jak tak wali parą i płynem to chyba nie trudno zlokalizować skad wycieka płyn.

Skombinuj lusterko na wysięgniku i porządnie obejrzyj okolice króćca, o którym mówił jacek70. Zazwyczaj płyn z króćca kapie na układ wydechowy i odparowuje momentalnie i ciężko stwierdzić gdzie cieknie U ciebie wyciek jest na tyle duży że wali parą. Wymiana TYLKO na oryginał z ASO, żadnych zamienników. Koszt koło 70 zeta, jeżeli sam wymienisz Jeżeli nie to mechanik za wymianę więcej wezmie bo dostęp trudny.

Opublikowano (edytowane)

Czy możliwe jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą przy wymianie rozrządu?


EDIT: Niestety spełnił się czarny scenariusz. Wyjebało uszczelkę pod głowicą w taki sposób że zatkała kanał układu chłodzenia a ciśnienie wody zrobiło resztę.

Auto kupione bez wymaganego wkładu finansowego po zrobieniu nim 500km wkład w sumie prawie 10k :D

Edytowane przez BartKrk
Opublikowano

ale to co, ta wymiana rozrządu spowodowała uszkodzenie uszczelki czy byłą już wcześniej walnięta ?

Opublikowano

Żona depnęła przy ruszaniu pod górkę na zimnym silniku w dniu odbioru auta po wymianie rozrządu. Pech. Wywaliło uszczelkę pod głowicą zapychając kanał układu chłodzenia, ciśnienie płynu chłodzącego rozsadziło króciec przy głowicy a później trójnik.

Auto nie miało innych objawów poza rozszczelnianiem układu chłodzenia w okolicach głowicy. Wczoraj został rozebrany dokładnie cały układ chłodzenia i w jedym kanale silnika przy głowicy była niedrożność po odkamienieniu i sprawdzeniu wziernikiem okazało się że to uszczelka.

Mam tylko nadzieje że jak jutro rozbiorą silnik to nie będzie żadnych nowych niespodzianek :(

Opublikowano

No to ładna niespodzianka, ciekawe czy ktoś już wcześniej nie miał dających tego typu objawów przed sprzedażą....???

Opublikowano

Generalnie auto po zakupie zrobiło około 500km dopiero po wymianie rozrządu zaczęły się cuda. Po rozebraniu silnika do gołej głowicy okazało się ze to jednak kamień pozatykał układ chłodzenia na przewezeniach. Jak spuscili plyn do wymiany rozrządu to poobsychal i pozniej odpadl po zalaniu swiezym glikolem. Skończyło się bez wymiany uszczelki pod głowicą. Auto przetrwalo juz probe kradziezy ale śmiga jak marzenie. Teraz tylko reklamacja bo spod klawiatury zaczął olej zmykac. Od nowego roku będzie można pomyśleć o jakims rezaniu :D

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...