Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Układ podciśnienia. Potrzebna pomoc przy złożeniu.


Chester Nimitz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

1.9 TDI AFN. Kupiłem go niedawno, jak się okazało ma zaślepiony egr. Kilka tygodni temu pojawiły się problemy z trybem awaryjnym w silniku. Łapał tryb awaryjny co jakiś czas. Najlepszy zakład mechaniczny w mieście stwierdził, że to braki w układzie podciśnienia. Podłączyli więc przewody do N18 i stwierdzili, że po problemie. Nie usuwając zaślepek od egr... Problemy oczywiście nie zniknęły. Po jakimś czasie znalazłem dziurę w przewodzie od intercoolera, który wymieniłem. Nie potrafię jednak dać sobie rady z prawidłowym podłączeniem podciśnienia, który ewidentnie był źle podłączony i nie pasował do żadnego schematu, który znalazłem w internecie.

Sytuacja wygląda tak:

1) podłączyłem pojedyńcze króćce od N18 i N75 rozgałęzionym przewodem od filtra powietrza;

2) wyjście od N18 na egr jest zaślepione;

3) drugi króciec od N18 w schematach widziałem, że ma się łączyć przez rozgałęźnik z N75 i zbiornikiem podciśnienia. Jest tylko jeden problem. Podłączone mam wyjście z N75, łączące się się przez rozgałęźnik ze zbirornikiem podciśnienia do pprzewodu, który idzie gdiześ w okolice serva. W ten sposób mam podłączony N18 tylko od strony filtra powietrza, a pozostałe króćce muszę zaślepić. Czy tak w ogóle może być?

4) przewód, który idzie gdzieś do serva( czyli ten od zbiornika podciśnienia połączony z N75) wydaje się być kompletnie niedrożny, nie da się w niego dmuchać ani zassać czegokolwiek. Czy to jest poprawne?

Przepraszam za brak ładu w wypowiedzi, ale nie jestem zbyt zaawansowanym użytkownikiem i mogłem się zakręcić w opisie. W razie czego mogę zrobić fotki. Z góry dziękuję za pomoc.

Ok. Znalażłem schemat podciśnienia na forum. Pozostaje jedna rzecz, której nie rozumiem. W N18 jest wejście z filtra powietrza, wyjście na egr i...? No właśnie. Trzeci króciec do czego wychodzi? Bo tylko tego mi brakuje do zamknięcia.

Edit 2.

A może jeszcze inaczej. Jak podłączyć przewody, żeby całkiem pozbyć się N18? Czy w tym silniku pełni on jeszcze jakąs rolę, oprócz sterowania egr'em? Odłączyć wtyczkę, zaślepić trójnik przewodu od filtra powietrza i będzie ok?

Edytowane przez Chester Nimitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N18 trzeci wężyk idzie do trójnika z podcisnienia ...przecież musi być podpiete by sterowanie działało . ;) ..

A co do likwidacji to mozesz całkiem zlikwidować ...ALE !!! cały czas będziesz miał zapisany błąd na Vagu....ale ten błąd w niczym nie przeszkadza ....

Ja też mam zaślepiony EGR ale N18 mam po zaślepione wyjścia ale wtyczka jest w pita i błędu nie mam :)

On tylko steruje EGR-m więc nie musi go być jeśli masz zaślepiony

przy likwidacji musisz zaslepić lub zlikwidować trujnik od filtra pow.....

zaślepić lub zlikwidować trójnik od pod ciśnienia

Wypinając wtyczkę mozesz go wyjąć bo tam jest zbędny ...a jak nie chcesz misć błędu zapisywanego w sterowniku to zostaw go tam i wtyczki nie wypinaj ....

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. No więc bez wypinania wtyczki odłączyłem wszystkie przewody od N18. Zaślepiłem trójnik od filtra powietrza. Co dziwne mój problem polegał chyba na tym, że nie miałem w ogóle trójnika od podciśnienia. Tylko jeden przewód, wychodzący od serva. Dlatego nei miałem gdzie podpiąc trzeciego węzyka od N18 :) Co dziwne, silnik przestał łapać tryb awaryjny. Trochę późno, bo dopiero od okolic 3000 obrotów zaczyna mocno przyśpieszać, ale to nic. Wymienię chyba wszystkie przewody od podciśnienia, pomijając N18, wyczyszczę N75 i wtedy zobaczę czy coś się zmieniło. Jedna tylko rzecz. Czy powinienem pozaślepiać te króćce na N18? Bo w chwili obecnej jest tam wpięta tylko wtyczka od prądu. Króćce są niezabezpieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powinienem pozaślepiać te króćce na N18? Bo w chwili obecnej jest tam wpięta tylko wtyczka od prądu. Króćce są niezabezpieczone.

hmm Ja bym jeszcze podmienił N75 z N18 by sprawdzić czy czasem się nie poprawi doładowanie

No i by cokolwiek powiedzieć na temat Twojego słabego późnego przyśpieszenia to logi sie kłaniają do zrobienia ...

a co do zaślepienia końcówek N18. to ja mam po zakładane wężyki a w tych wężyka kulki łożyska takie by nie wypadły a zaślepiło wężyk .....Bo pod piety zawór nadal pracuje poco ma sie zanieczyścić syfem z powietrza . ;) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Przed zrobieniem logów wymieniam wszystkie kable podciśnienia. Jedno małe pytanie. Gdzieś jest przewód idący do ECU, który trzeba wyczyścić. Za cholerę nie potrafię go znaleźć. Wyciągnąłem ECU i za go po prostu nie widzę. Będę wdzięczny za jakąś informację, skąd on idzie i gdzie wchodzi do tego ECU. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensora (czujnik ciśnienia) nie znajdziesz w ecu bo tam go u Ciebie nie ma.

Czujnik znajduje się w przy grodzi podszybia na rurze dolotu.

Map sensor w ecu był w modelach 96r, aż do połowy 97r ale tego nie jestem na 100% pewny.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kłóciłem sie z gościem ze musi byc w ecu i niestety nie miałem racji, nie wiem od którego rok ale w nowszych AFN czujnik doładowania jest w dolocie tak jak pisze hazen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...